به نظرتون شانس چیه؟

معمولا توی زندگی از شانس حرف میزنیم، وقتی که توی کاری موفق نمیشیم یا میشیم، وقتی به مشکلی برمیخوریم و … . شانس چیه؟ آیا واقعا وجود داره؟ چطور میشه فهمیدش و باهاش کنار اومد یا مدیریتش کرد؟

  • شما چه تجربه‌ای از خوش‌شانسی و بدشانسی دارید؟

تعریف شانس و اثر شانس در زندگی

9 پسندیده

تصادف=شانس =< به نظر من شانس همان تصادفی است که ناخود آگاه اتفاق می افتد و هر آن موفقیتی که به نفغ مان تمام میشود 90% تلاش آگاهانه و عاقلانه است و 10 % دیگر آن شانس یا همان تصادف است.

2 پسندیده

به نظر من شانس، موقعیت‌هایی در زندگی است که ما در شکل‌گیری آن‌ها نقش مستقیمی نداشتیم. چند نمونه از شانس:

  • شما می‌توانستید در اروپا یا آفریقا، در یک خانواده ثروتمند با فقیر به دنیا بیایید. این‌ها چیزهایی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید.
  • ممکن است دوستان خوبی در زندگی سر راه‌تان قرار بگیرند. این که چه کسانی در زندگی سر راه‌مان قرار بگیرند را ما تعیین نمی‌کنیم هر چند مدیریت دوستی‌ها دست خودمان است.
  • ممکن است شخصی با معلولیتی به دنیا آمده باشد که تمام زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار دهد.
  • ممکن است به یکباره شهرمان دچار یک زلزله شدید شود و کاری هم از دست ما ساخته نیست. این دقیقا تعریف واژه بدشانسی است.

خیلی از عوامل دیگر در زندگی وجود دارد که ما کنترلی روی آن‌ها نداریم و نام «شانس» را بر آن‌ها می‌نهیم.

این موضوع که در یک خانواده متوسط به دنیا آمده‌ام و دوستان خوبی دارم را خوش شانسی می‌دانم. اما همانطور که @Farshid1 اشاره کرد، شانس به تنهایی زندگی ما را شکل نمی‌دهد.

3 پسندیده

شانس همان موقعیت‌های تصادفی است که در اختیار ما قرار می‌گیرد و میتوانیم از آن استفاده کنیم اگر آمادگی‌اش را داشته باشیم . به نظر من شانس همینه و ربطی به خود خویشتن ندارد که گویند یکی ذاتا خوش شانس است یا طالع خوبی دارد و غیره .

2 پسندیده

من به هر موقعیتی که بشه از شرایطش به نفع خودمون استفاده کنیم میگم شانس
شانس خودش خنثی است ولی میشه در جهت پیش برد اهداف ازش استفاده کرد و کسی که بیشتر از شانساش استفاده کنه موفق تره این شانس ها برای همه بوجود میاد تو همه امور حتی تو چیزایی که به ظاهر تصادفی هستن مثل تاس ریختن در بازی منچ درسته خودش ممتنع و از روی تصادفه ولی مدیریتش مهمه یا در بعد بزرگتری بخوام بگم تو نظریه انتخاب طبیعی هم همینطوره

2 پسندیده

به نظر من چون علم و آگاهی نوع بشر کامل نیست بسیاری از تبعات انتخاب هایمان را ندانسته شانس می نامیم.
همچنین اتفاق های نادر را هم به شانس نسبت میدهیم.