به نظرتون نرخ معقول هر کورس موتورسوار چند برابر تاکسی میتونه باشه؟

در شیراز برای اولین بار یک موتورسوار علامت داد که مسیر رو میرسونه. و من سوار شدم خوشحال از اینکه چه هوای خوبیه و چه ویراژی میده. مسیرش کوتاه بود. برای تاکسی به زور یک کورس نیم میشد ولی خوب تاکسیها عموما به خاطر خرده پول دو کورس و نیم حساب میکردن. وقتی رسیدیم مقصد یه مقدار بیشتر از کرایه همیشگی بهش دادم و اتفاقاتی افتاد که اصلا انتظارش رو نداشتم. نه پول بیشتری همراهم بود و نه توان جنگیدن با اون هیکل و نه علاقه‌ای به این کار. خلاصه که پول رو با فهش خوردن بهش دادم از دستش خلاص شدم.
موتورسوار درخواست ۳ برابر کرایه تاکسی رو‌داشت. هر کورس در شیراز به تازگی ۸۰۰ تومان شده‌بود و ایشون هر کورس موتور رو ۲۵۰۰ تومان اعلام میکرد و با احتساب دو کورس مسیر درخواست ۵۰۰۰ تومان داشت.

چنین برخوردی رو در شیراز برای اولین بار میدیدم!

خیلی با خودم کلنجار رفتم و نهایتا خودم رو مقصر اصلی دونستم که چرا نرخ هر کورس موتور رو نمیدونستم و چرا همون اول نپرسیدم.

الان در اینترنت جستجو کردم و نتیجه‌ای برای قیمت هر کورس موتور پیدا نکردم.

در کل قیمت هر کورس موتور چقدره؟

4 پسندیده

خیلی بعیده که نرخ رسمی داشته باشه چون عملا کار غیرقانونی هست. ولی نرخ معقول رو میشه انتظار داشت: در ازای تسهیل رفت و آمد قاعدتا باید نرخ بالاتری دریافت کنه ولی ۳ برابر قطعا چیزی نیست که مشتری انتظار داشته باشه.
البته از زاویه دیگه هم میشه بهش نگاه کرد که عملا مثل یک ماشین دربست داره عمل میکنه و فقط یک نفر رو تا مسیر میبره. از این لحاظ به نظر معقول میاد!

3 پسندیده