به نظرتون چند درصد از مبالغ صندوق صدقه به تیم اجرایی کمیته امداد میرسه؟

تو بحثی که در موضوع «استارتاپی مثل دونیت چی کار باید میکرد که شکست نخوره؟» مطرح شد، برام سوال شد که مثلا وقتی دونیت یا سایر بسترهای کرادفاندینگ مثل مهربانه و … به شکل شفافی اعلام میکنن ۷٪ از مبلغ دونیشن رو به عنوان هزینه‌های اجرایی برمیدارن، چرا صندوق صدقه و کمیته امداد چنین شفاف‌سازی نمیکنن؟

به هر حال بعید میدونم کمیته امداد هزینه‌های جاریش رو از جیب بذاره، بلکه طبق برداشت من از این خبر، ۳۰درصدش از مبلغ صدقه‌ها میاد و ۷۰٪ باقیش از دولت. حالا این ۳۰٪ هزینه‌ها معادل چند درصد از صدقه‌ی مردمه؟

به زبون ساده، وقتی من صد تومن میندازم تو صندوق صدقه، چقدرش به دست مردم میرسه و چقدرش میره تو جیب کمیته امداد برای هزینه‌های اجراییش؟

شکست دونیت

4 پسندیده

شفافیتی در این مورد وجود نداره. ولی در کنار اینها، بهتره یه نگاهی هم به مورد مشابهی مثل بانک بندازیم تا قیاسی از اینکه 7 درصد چقدر منصفانه‌ست داشته باشیم. بانک با میزان بسیار بیشتری از کارهای اجرایی (سپرده در برابر صدقه رو در نظر بگیرین، میزان کار اجرایی برای این دو به نظرم قابل مقایسه نیست!) فقط ۴ درصد کارمزد برمیداره!! این عجیب نیست که گروهی با ۷ درصد اعلام کنه کار براشون سود کافی نداشته؟؟؟؟

این بدیهی است که برای مخارج روزانه و حقوق کارکنان از جیب خرج نکنه
اما درصد که نمیشه گفت مبلغ صدقه ها خیلی بالاست و شاید با 2تا3 درصد این مبلغ خرجشون در بیاد اما…
به هر حال کمیته امداد واقعا به درد خیلی از مردم رسیدگی میکنه

نکته‌ گردش نقدینگی و حجم پول در دسترس هم هست، ۷ درصد از دومیلیارد تومن در ظرف ۵ سال میشه، میشه سالی ۲۸ میلیون تومن (گردش مالی دونیت در ۵ سال). دونیت بدون تزریق سرمایه بیشتر نمیتونسته ادامه بده.

ضمن اینکه همه میدونیم بانک‌هامون ورشکسته هستن و در حال ارزش‌آفرینی نیستن و اگه حمایت دولت رو نداشتن اون‌ها هم خیلی پیش از این اعلام شکست میکردن.

نمونه‌ی خارجی کیک استارتر ۵٪ از مبلغ اهدا رو برمیداره، اون هم الان که به خوبی داره کار میکنه (یعنی هزینه هاش رشد خطی و درامدش رشد نمایی داره).

1 پسندیده