به نظرتون چه کسب و کارهایی در جهان پساکرونا رشد کردن و باقی موندن؟

ویروس کرونا یک تهدید چند جانبه ست. قطعا جهان پساکرونا، جهان دیگری خواهد بود.

اما همیشه کسانی هستند که شعارِ تبدیل تهدید به فرصت را جامه‌ی عمل پوشانده‌اند.

قطعا به قید حیات، شما کسب‌وکارهایی را در زمان پساکرونا خواهید دید که مانند بسیاری از کسب و کارها، ویروس کرونا منجر به شکست و تعطیلی آن‌ها نشده است. بلکه در همین دوران به شکوفایی و رونق رسیده‌اند.

آنچه باعث تداوم و شکوفایی کسب و کار شما می‌شود، تصمیم‌گیری‌ها و تحلیل‌ها و استراتژی‌های شما در زمان بحران‌ها و تهدیدها است.

شما به عنوان مالک یا تصمیم‌گیرنده کسب و کار، یا قدرت تحلیل و تغییر استراتژی را دارید و یا ترجیح می‌دهید علاوه بر مهارت خود از نظر مشاوران و متخصصان نیز در این زمینه استفاده کنید.

دنباله‌ی موضوع چه استراتژی‌هایی رو برای توسعه‌ی کسب و کارتون در این روزهای کرونایی پیش گرفتین؟

3 پسندیده

یک نکته مهم اینه که تحلیلگران کسب و کار متاسفانه چیز زیادی برای عرضه در زمینه بحران ندارن، چه قبل از اون چه در موقع بحران و چه بعد از اون. دلایل بسیار زیادی وجود داره و البته مهمترین اون پیچیدگی اجتماعی-سیاسی بحرانهایی از این دست هست که با تفکر تحلیلی بسیار ابتدایی در بیزنس نمیخونه.

من اگر مالک کسب و کار باشم، با این دیدگاه ترجیح میدم برای تحلیلگرانی با این سطح خرج نکنم، همون رو خرج شانسهای بهتر برای بیزنس یا حفظ حداقلهای لازم برای بعد از بحران میکنم.

2 پسندیده

با احترام باید عرض کنم خدمتتون که بنده هر دو دسته از مشاوران را دیده‌ام. اما واقعا در کسب و کارهای صنعتی مشاورانی دیده‌ام که توانسته اند به کسب و کار رونق ببخشند.
اما هدفم از طرح این سوال در واقع رسیدن به راهکارهایی هست که باید اتخاذ کرد تا بتوان تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

1 پسندیده

خوب این خوشحال کننده‌ست بخصوص اگر در ایران اتفاق افتاده و البته با رعایت اخلاق، باعث افتخاره که همچین افرادی در جامعه وجود دارن. میتونین مثال بزنین تا بشه روی اونها بحث کرد.

من فکر کنم یکی از این راهکارها، ایجاد انعطاف‌پذیری و یادگیری در تیمهای کسب و کاری هست. یعنی در زمانهای بحران هم نیازهای خاص وجود داره. میشه بررسی کرد که با چه تغییری در روند کسب و کار، یا تیم (مثلا از طریق یادگیری مهارتهای جدید یا …) میشه به یکی از این نیازها پاسخ داد. مثلا نیازهای افراد به فضای مجازی متنوع یا سرگرمی یا … که همه فرصتی برای درآمدزایی یا حداقل جذب مخاطب با کمترین هزینه رو فراهم میکنه.

یک مثال جالب در این مورد که سخت افزاری هم هست در این خبر اومده، در نوع خودش جالب و آموزنده‌ست:

این بیزینس از تولید تخته وایتبورد به سمت تولید ماسک چرخیده و اعتبار خوبی کسب کرده.

2 پسندیده