به چه روشی میشه در اینترنت امنیت داده‌های شخصی خود را تامین کرد؟

با استفاده از اینترنت، عضویت در سایت‌ها و استفاده از اپلیکیشن‌ها، چه اطلاعاتی را در اختیار دیگران، قرار می‌دهیم؟


چگونه امنیت دلخواه خود در فضای اینترنت را تضمین کنیم؟

5 پسندیده

بزرگي بود که ميگفت اگر مي خواهيد اطلاعات کامپيوترتان امن تر باشد، کامپيوتر رو خاموش کن توي يه گاوصندوق بذار و کليدش رو منهدم کن، اما باز هم امنيت اطلاعاتت براي هميشه تضمين نميشه!

موضوع امنيت مخصوصن امنيت سايبري اين روزها خيلي موضوع داغيه،
معمولن شبکه هاي اجتماعي توضيح مفصلي دارند در مورد اينکه چه طور اطلاعاتتون رو محافظت کنيد و عملن در خيلي از موارد با ندادن دسترسي هاي لازم شما قادر به استفاده از سرويس هاي آن ها نخواهيد بود.
مثلن براي نصب پيام رسان داخلي بله در صفحه نصب از شما اجازه دسترسي به همه پيام هاي متني را مي خواهد، اگر اجازه ندهيد نصب نمي شود، اگر اجازه بدهيد همه اس ام اس هاي خود را در دسترس آنها خواهيد گذاشت!!! خب حالا بايد چه کرد؟ مي شود از بله استفاده نکرد.
ولي
همين چند وقت پيش مشخص شد که حتي اگر کاربري دکمه “مکان” (location) گوشي خود را خاموش کند، باز هم گوگل لوکيشن شما را دنبال خواهد کرد اما فقط به شما نمايش نمي دهد. حالا آيا ميشه از اندرويد هم استفاده نکرد؟!!
خيلي انتخاب سختيه، شما يا سرويس ها را نياز داريد و مجبوريد امنيت را فدا کنيد، يا امنيت را ميخواهيد و بايد چشم بر سرويس ها ببنديد.

همه اين اپليکيشن ها يا سايت هاي معروف در اکثر موارد به ما ميگن که به چه اطلاعاتي دسترسي مي خوان و ما سرسري ميگيريم و نميخونيم.
حالا اين ها رو بگذارين کنار ويروس ها و بدافزار ها که در صفحه نصب هم به شما دروغ ميگن، و فقط در تلاش هستند براي نصب شدن! البته از اندروید 6 به بعد یه آنالیزور ساده روی اندروید هست که باهاش میشه اپلیکیشن های مختلف رو آنالیز کرد و دید که از کجا چه داده ای میگیره و …
تنها توصيه اي که ميشه کرد اينه که از شناخته شده ها استفاده کنيد و به روز باشيد.

5 پسندیده