به کنجکاویهای جنسی نوجوانان چه واکنشی نشون میدید؟

در مقابل کنجکاوی یک نوجوان 13ساله پیرامون روابط زناشویی چه واکنشی نشان میدهید؟

image

اگر متوجه شوید نوجوان تان در فضای اینترنت در خصوص این روابط تحقیق می کند، چه واکنشی نشان می دهید؟ واکنش درست چیست؟

4 پسندیده

من فکر میکنم مادرشون باید براشون در حد فهمشون توضیح بدن. و سعی کنن استفادشون رو از نت اگر برای این جستجوها هست به دلیل اینکه حد و مرزی نداره نت، محدود کنن. ولی نه با اجبار و به طور محسوس. چون حساس کردن ادم ها بدترین کار ممکن هست.
امام علی میفرمایند که انسان به چیزی که از آن منع شوود، حریص میگردد.
پس میشه فعالیت های جایگزین و سر گرم کننده ای برای اون نوجوان در نظر گرفت که براش جذاب باشه و در عین حال در یک فضای صمیمانه و با اعتمادی که وجود داشته باشه به سوالاتش پاسخ مناسب با سن و درکش داده بشه.
در یکی از سخنرانی های دکتر احمد حلت شنیدم که بهتر هست از کودکی مسائل جنسی رو متناسب با سن کودک و فهمش بهش اموزش بدید. و اطلاعات زیاد از حد هم داده نشه. و با این مسائل خیلی معمولی و علمی برخورد بشه.

میگفتند که از زمانی که بچه ها کوچیک هستند، اندام های جنسی رو با اسم های علمی و نه الفاظ رکیک یا چیزهایی که حاکی از زشت بودن و عیب بودن و ننگ بودن اندام داره یادشون بدید و متناسب با سنشون کارایی اندام ها رو بهشون بگید. اینجوری متناسب با بزرگ تر شدنشون و درکشون، اطلاعات رو به موقع از “فرد مناسب و قابل اطمینان مثل والدین” دریافت میکنند.

4 پسندیده

توی نت جستجو میکردم که این سایت رو دیدم؛ میشه منابع بیشتری هم پیدا کرد.

من اشتباهی که ممکنه مرتکب بشم اینه که روک حرف بزنم. و معمولا از روک حرف زدن در موارد احساسی مثل این ضرر دیدم.

البته از طرفی هم پدر و مادر که در لفافه در این موضوع برام صحبت کردن، به نظرم میومد احمق فرص کردن من بوده و از لفافه صحبت کردن ب م میومد.
چون تحمل اینکه مدت طولانی کسی در موردش برام صحبت کنه و اصل مطلب رو نگه خسته کننده بوده.

2 پسندیده