بیاین اختراع کنیم!

آیا پادپرس میتونه بستری برای اختراع جمعی یا اختراع ِ باز باشه؟

اختراع ترکیبی از ایده پردازی، تحقیق، نقد ایده ها و گرفتن مشورت از افراد صاحب تجربه رو در مراحل مختلف در خودش داره (کار نرم افزاری). در کنارش کار اجرایی و تولید یک نمونه از محصول نو باید صورت بگیره.
کارهای نرم افزاری که اشاره کردم به نظرم 70 درصد ماجرا هستند و دقیقا همون فرآیندهایی هستند که در پادپرس پایه ریزی و روتین شدند.

آیا میشه با برطرف کردن چالش های اجرایی و حق مالکیت، بستری برای اختراع جمعی از صفر تا صد رو در پادپرس ایجاد کرد؟
این چالش ها رو چه طور میشه برطرف کرد؟

یه پیشنهاد اینه که طرحی رو در پادپرس به عنوان نمونه انتخاب کنیم و به صورت آزمایشی جلو ببریم تا در عمل به جواب سوال های بالا برسیم.

11 پسندیده

سئوال به نحوی تمام فلسفه پادپُرس از نظر نوآوری جمعیه. البته در نهایت و بالاترین سطح میخوایم به همین برسیم. خیلی خوبه که از طرف یک پادپُرسی این مسئله مطرح میشه تا دیدگاه بقیه هم در موردش روشن بشه. امیدوارم همه ایده و نظرشون رو بگن.

اساسا میشه و باید هم بشه (اگر دردسر زیادی داشت میشه با خلاقیت و تکنیکهای خاص بر این مسائل غلبه کرد.). بخصوص اینکه مشارکت در پادپُرس از شفافیت بسیار بالایی برخورداره. از این نظر میشه گفت از نظر همکاری درونی کاملا میشه کار رو جلو برد. از نظر بیرونی هم میشه ولی نظرات یک فرد حقوقدان لازمه تا مطمئن بشیم که مسیر مناسبی برای مسائل حقوقی در نظر گرفتیم.

پیشنهاد جالبیه. پیشنهاد میکنم موضوع به شکلی باشه که عام‌المنفعه باشه تا کمتر درگیر مسائل حقوقی بشیم و بیشتر روی سازوکار همکاری درونی تمرکز کنیم.

7 پسندیده

یادداشت شخصی-

  • یه وب‌سایت مرتبط با این ایده که اتفاقی دیدم : http://irpatents.com/
  • یه مستند از شبکه 4 سال های خیلی دور دیده بودم که درباره وجود چنین پلتفرمی در سراسر دنیا تهیه شده بود و هرکس به صورت آنلاین می تونست بخشی از اون اختراع رو تکمیل کنه… ولی هر چه گشتم پیداش نکردم.
4 پسندیده

از نظر من برای اختراعات جمعی ، نیاز به افرادی با تخصص‌ها و طرز فکرهای مختلف است ، زیرا وقتی چند نفر با تخصص مختلف با کمک هم دست به ساختن اختراعی بزنند هر کدام از آن‌ها با توجه به تخصص‌شان قسمتی از اختراع را تکمیل می‌نمایند.

جدیداً اکثر اختراعات به صورت جمعی صورت میگیرد مثلا کسی بدنه دسگاه را طراحی میکند ، کسی اجزای مکانیکی را ،یکی برد الکترونیکی را طراحی میکند وکسی دیگر برنامه نویسی دستگاه را انجام میدهد
برای نمونه‌ میتوان به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد که به صورت جمعی کار میکنند

1 پسندیده