تاریخ ارسال یک پرسش بی‌پاسخ را از کجا می‌شود فهمید؟

من کاربر تازهٔ پادپرس هستم و هنوز مشغول یادگیری محیط پادپرس!

الان به این صفحه در پادپرس برخوردم که هنوز هیچ پاسخی برای آن نوشته نشده است. هر چه در صفحه می‌گردم، نمی‌توانم بفهمم که این پرسش چه زمانی فرستاده شده؟

آیا در این صفحه تاریخ ارسالش هست و من نمی‌توانم پیدایش کنم؟ می‌‌شود راهنمایی‌ام کنید؟

ولی برای پرسش‌هایی که پاسخ دارند، یک نوار در سمت چپ صفحه پدیدار می‌شود که تاریخ‌ها را نشان می‌دهد. مثلاً برای این صفحه:

می‌شود لطفاً راهنمایی‌ام کنید؟

7 پسندیده

حقیقتش من در مرورگر موبایل همین تاریخ و ساعت ها رو هم ندارم و نمیتونم متوجه بشم که پرسش چه زمانی بوده و پاسخ ها مربوط به چه زمانی هستند

3 پسندیده

پرسش هایی که پاسخی جذب نکردن، تاریخشون در صفحه ی خود پرسش مستند نمیشه، چون از لحاظ کارکردی نیازی بهش نیست. هدف اینه که پرسش ها تاریخ انقضا نداشته باشن، و دلیل نمایش تاریخ، مستندسازی روال گفتگو هست.

در گوشی به دلیل محدودیت جا و برای مینیمال نگه داشتن صفحات گفتگو (حذف عوامل حواس‌پرت‌کن)، تاریخ نمایش داده نمیشه.

4 پسندیده

پیش از هر چیز ممنونم از حوصله و وقتی که برای پادپرس می‌گذارید :grinning:. من چند ماهی بیشتر نیست که با پادپرس آشنا شده‌ام و از کیفیت ساخت و محتوای کارتان بسیار خوشحالم. دست مریزاد!

و اما دربارهٔ موضوع پرسش، من با این نظر موافق نیستم که «نیازی به دانستن تاریخ ارسال یک پرسش بی‌پاسخ نیست.» دقیقاً در همین صفحه‌ای که مثال زدم، من می‌خواستم بدانم که مهلت شرکت در آن مسابقه چه وقتی بوده (یا خواهد بود). متأسفانه در آگهی مسابقه تاریخ درستی گفته نشده؛ روز و ماه را نوشته، ولی سال را ننوشته.

تصور می‌کنم که اگر کسی سه سال دیگر این صفحه را ببیند، نبود تاریخ ارسال پرسش کاملاً ممکن است او را گمراه کند و فکر کند که مهلت مسابقه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ است.

8 پسندیده

این نقد درسته. طرح موضوع نشان از دقت نظر شما داره، خوشحالم که با این تیزبینی در پادپُرس هستید :+1:

البته شاید بشه بهتر گفت که باید در متن موضوع این تاریخ میومد. چون حتی آوردن تاریخ کنار موضوع هم ممکنه دردی رو دوا نکنه. در مواردی مثل این موضوع، این اتفاق الزامیه و به تدریج باید این رفتار رو جا بندازیم که اطلاع‌رسانی باید دقت لازم رو داشته باشه. این بی‌دقتی در خود آگهی مسابقه هم وجود داره و نشون میده که عمومی‌تر از این حرفهاست.

با حرف لاله موافقم که تاریخ کنار موضوع، تا وقتی که کار خاصی روی موضوع انجام نشده الزامی نیست و حتی در خیلی از موارد نکته منفی به حساب میاد. فرض کنید یک موضوع مستقل از زمان پیش روی شما قرار گرفته. اگر تاریخ دو سال قبل کنار اون باشه به نظرم حس مشارکت و جذابیت خودش رو از دست میده.

در کل میشه از همین مشاهده، بخصوص آگهی مسابقه و مشاهدات دیگه، سئوالات متعددی در مورد جامعه مطرح کرد: چرا به جزییات ریزی که اتفاقا اهمیت بالایی دارن، دقت نمی‌کنیم؟ چرا با عدد، رقم و تاریخ میانه خوبی نداریم، حتی در مستند کردن تجربیات؟ قسمتی از این سئوالات به خود ما هم برمی‌گرده و سعی می‌کنیم دقیقتر و کارآمدتر بشیم.

6 پسندیده

یعنی منظورتون اینه که عدد مطلق تاریخ انتشار مهم نیست؟ و مثلا کافیه بدونیم چی چند روز قبل یا بعد ِ چی منتشر شده؟
به نظر من این کافی نیست. بخشی از تجربیاتی که در پادپرس مطرح میشه، ناظر به اتفاقی هست که در یک بازه زمانی خاص در حال وقوعه. همون اتفاق یا اتفاقی مشابه ممکنه بعد از گذشت چند سال دوباره رخ بده، و کسی که اون گفت‌وگو رو می‌بینه ممکنه علاقه‌مند باشه بدونه که دقیقا در مورد چه اتفاقی داره صحبت می‌شه یا بخواد مطالب بیش‌تری در وب در مورد اون اتفاق جست‌وجو کنه. برای همین به نظرم درج تاریخ مطلق ضرورت خودش رو داره.

باز به همون دلیلی که جلوتر نوشتم، فکر می‌کنم برای موضوعاتی که پاسخ نگرفتند هم درج تاریخ لازمه.
اینکه نشون دادن قدیمی بودن موضوع، جذابیتش رو می‌کاهه، به نظرم وقتی درسته که طراحی جوری باشه که قبل از خوندن محتوا، توجه اول به سمت تاریخ انتشارش جلب بشه. (مثلا مدتی پیش که بات آخر مطالب قدیمی نمایش داده می‌شد این‌طوری بود.) ولی در حالت فعلی، افراد اول محتوا رو می‌خونن، بعد اگه چیزی کنج‌کاوی‌شون رو جلب کنه، به تاریخ درج نوشته نگاه می‌کنند.

البته این توضیح رو هم بدم که در این مسابقه خاصی که @masoud.abkenar مثال زدند، بهتر بود که من می‌گشتم لینکی درباره این رویداد پیدا می‌کردم و می‌ذاشتم. یادمه که این فراخوان تلگرامی به دستم رسید و لینکی هم زیرش درج نشده بود و من هم انگار خیلی باعجله قبل رفتن به یه مسافرتی تو پادپرس ثبتش کردم!:face_with_hand_over_mouth: خلاصه که خواستم بگم تاریخش گذشته دیگه ! :grinning:

3 پسندیده

تاریخ در موضوعات درج میشه. صرفا تجربه کاربری مینیمال برای کاهش حواس پرتی مناسب تر هست که در حال حاضر در موضوعات این اتفاق میفته.

موضوعات خاص که درش زمان مهم هست، بسته به انتخاب نویسنده موضوع، زمان ممکنه درش پررنگ شه و یا نه.

3 پسندیده

یعنی مایی که لپ تاپ نداریم و فقط با گوشی میایم باید همیشه مینیمال بمونیم؟ :frowning:

دارا و ندار اینجا هم نمود پیدا کرده …
خداااا :joy:

4 پسندیده

تا الان چند بار به خاطر نبود تاریخ تو یه موضوع نتونستین چیزی که دنبالش بودین رو به دست بیارین؟

فکر میکنم شما بهتر از من در جریان باشین که تو طراحی تجربه کاربری، مسئله و هنر در این نیست که تا میشه چیز به کاربر ارائه شه (بمباران اطلاعات)، برعکس هنر در اینه که طراح انتخاب کنه چی رو ارائه نده.

توجه کاربر ارزش داره، و هدف اینه که این توجه روی مهم ترین چیز سرمایه گذاری شه. حالا به نظرتون مهم ترین چیز در یه موضوع چیه؟ کدوم اجزا میتونن به نفع کاهش گیجی مخاطب حذف شن بدون اینکه چیزی از دست بره؟

کمکم کنین میتونیم تجربه کاربری مناسب تری بسازیم … .

4 پسندیده

کار تیم پادپرس عالیه. پاینده باشید و همین جوری خوب ادامه بدید… :blush:

3 پسندیده

از اولین روزی که تاریخ رفت من نبودنش رو حس کردم چون دیگه مشخص نیست چه کسی چه زمانی چه جوابی رو ارسال کرده و برای من حداقل مهم بوده و هست :thinking:
این یعنی در گوشی چیزی که احتیاج دارم رو دریافت نمیکنم :thinking:

5 پسندیده

از بدترین نقص های این اینجا نبود تاریخچه برای گفتگوهاست
واقعا رو مخه ! :expressionless:
هیچ انجمن و سایتی تو این دوره ده سال وبگردیم ندیدم که تاریخ و ساعت رو درج نکنه …اصلا دلیل منطقی براش پیدا نمیکنم جز این که مدیران سایت قادر به ایجاد سیستم ثبت تاریخ نیستند و الا خود این سایت برای پاسخ گذاشتن من این پیام رو داد

2 پسندیده