تا حالا توری پنجره نصب کردی؟ تجربه‌ت چی بوده؟

این آخر هفته فرصتی دست داد تا توری های پنجره رو که چسبش باز شده بود، و حشرات مختلف رو به داخل خونه راه میداد، تعویض کنم! اولش میخواستم توری فلزی نصب کنم که موندگارتر و راحت‌تره، تو بعضی از سایت های ارائه خدمات آنلاین مثل سنجاق رو هم برای گرفتن هزینه ساخت و نصب توری گشتم. منتها آخرش به هر دلیلی، که یکیش هزینه‌های این کار بود، تصمیم گرفتم فعلا خودم توری ساده نصب کنم و در آینده اگه نیاز شد بسپرم به متخصص.

پیشتر تجربه چسبوندن توری رو تو خونه پدربزرگم داشتم! سه نفر بودیم و میخواستیم یه توری پنجره رو بچسبونیم، منتها چون توری سبک بود هی جابجا میشد و چسبوندنش واقعا دشوار، و پنجره هم نسبتا وسیع، دیگه بدتر. حتی با اینکه سه نفر بودیم اخرش کار تمیز در نیومد و بعضی قسمت ها هم درست نچسبید!

این دفعه تنها بودم و انتظار داشتم برام سخت‌تر هم باشه! یه جستجویی تو وب کردم و به این ویدیوی ساده تو اپارات رسیدم:

از نظر من آموزش و روش نصب عالی، ساده و خلاقانه بودن!

  • برای نصب توری اصلا نیاز به کمک کسی پیدا نکردم،

  • توری پنجره الان قابل جدا شدنه، یعنی برای تمیز کردن پنجره و یا حتی شستشوی خود توری میتونم جداش کنم،

  • با صرف کمتر از ۵۰ تومن و حدود نیم ساعت وقت تونستم چهارپنجره رو توری کنم، الان میدونین ۵۰ تومن شاید خرید یه وعده نیازهای قابل خرید در سوپری باشه،

  • و مهم‌تر از همه، بعد از نصب توری‌ها یه حس خیلی خوب و توانمندی داشتم! :muscle: حسی که مدت‌ها بود در کارهای روزمره زندگی تجربه نکرده بودم. نمیدونم اسمش رو چی بذارم، شاید استقلال عمل، شاید هم باروری در خلاقیت یا باروری عملگری. می‌دونم بعد از تموم شدن کار، به خودم گفتم کاش بیشتر از این تیپ کارهای دستی یا DIY در زندگی تجربه می‌کردیم.

تجربه‌ی شما چی بوده؟ تا حالا توری نصب کردی؟ از چالش‌هاش بگو!

4 پسندیده

ما یکبار تجربه اینکار رو داشتیم، البته از پارچه‌ی توری و اسفنج کهنه استفاده کردیم که وسایل دم‌دست بود و تقریبا اثر توری و حتی درزگیر رو داره! خیلی دردسری نداشت و حتی از همین تجربه برای درزگیری در و پنجره هم استفاده کردیم که به نسبت موفق بود. البته خاصیت جدا شدن رو در این حالت از دست میدیم ولی تقریبا هزینه اساسی انجام نمیشه.

2 پسندیده

تکنیک خیلی جالبی بود. من یک بار روی پنجره‌ای که اون چسب خارخاری داشت توری نصب کردم و نمیدونستم قراره چسب رویی رو بزنیم روش.
بدون چسب رویی سر جاش محکم شد.

1 پسندیده

توری نصب نکردم ولی این مراحلی که گفتید برای خیلی از کارهای منزل کارآمد هست مثل درست کردن گلدان مثلا با وسایل داخل منزل ،ایجاد عایق طبیعی
وسایل نوردهی بیشتر و ساختن بعضی وسایل و خوراکی ها در منزل.