تجربه، راهکار یا پیشنهاد برای پروژه های فریلنسر

فکر می کنم بیشتر دوستان با پروژه های فریلنسر آشنایی دارن. این روش کار کردن و درامد زایی مزایای بسیاری داره به خصوص برای کسی که تایم آزاد به صورت محدود داره و می خواد ازش استفاده کنه.

بیشتر کارهای فریلنسر در منابع فارسی در زمینه برنامه نویسی، طراحی سایت، فتوشاپ و… هست اما بعضی از تخصص ها رو هرچی در صفحات فارسی جست و جو کردم چیزی پیدا نکردم. ولی توی بعضی از سایت های خارجی تعدادی پروژه در موضوع مورد نظرم پیدا کردم.

چند تا سوال اول از تجربه دار ها :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

تا به امروز تجربه ی کار فریلنس داشتین؟ چجوری پیداش کردی؟ چه پیشنهاد هایی دارین که کار موفقتری حاصل بشه؟ برای قرارداد چه چیزایی رو در نظر داشته باشیم؟ توی منابع ایرانی یا خارجی؟ اگر بخوایم با سایت هایی مثل freelancer، upwork یا… کار کنیم چه راهکاری به نظرتون میرسه؟ چجوری محدودیت ها رو دور بزنیم؟ این امکان وجود داره که از ویزا کارت شخص دیگه ای استفاده کنیم؟

چند تا سوال هم از تجربه دار و ندار ها :wink::wink::wink:

به نظرتون کار فریلنسر چه جوری میاد؟ تجربه ی جایگزین برای زمانی که کار مشخصی نداری ولی به هر دلیلی خیلی سرت شلوغه و تایم های خالیت زمانیه که به درد کار های پروژه ای میخوره بیشتر چیه؟

5 پسندیده

سلام
من به صورت فریلسن کار می کنم و کار هم گرفتم از چند طریق
1: سایت پونیشا 2: من و از طریق آموزش هام تو سایت های دیگه شناختند 3: از طریق سایت لینکدین
برای کار موفق تر تجربه و مهارت زیاد
برای قرار داد من اینطوری کار می کنم اول تمام جزئیات کار و از کارفرما می پرسم و با توجه به تجربه ای که دارم اونجاهایی که می دونم امکان داره مشکل ایجاد بشه رو همون اول با کارفرما در میون میذارم
بعدش یک مقدار کار و انجام میدم و اگر راضی بود پیش پرداخت و میگرم و ادامه کار. قرارداد خاصی هم نمی بندم
منابع خارجی اطلاعی ندارم
برای سایت های خارجی می تونی با یک پاسپورت که اگر ماله خودت هم نباشه اشکال نداره یک حساب paypal بسازی(سایت های ایرانی برات انجام میدن)
کار فریلنسری خیلی خوبه و چالش ها و مشکلات خودش و داره. بعضی وقت ها کاری نیست بعضی وقت ها درامد 2 ماه و تو 2 هفته در میاری جالبه

3 پسندیده