تجربه‌تون از خرید جهیزیه و مارک و برند مناسب وسایل چیه؟

چند برهه از زندگی انسان هست که خیلی حساسه، ازدواج و تشکیل زندگی مشترک یکی از این دوره‌هاس. معمولا یکی از مهم‌ترین کارهای پیش از ازدواج تهیه وسایل منزل هست. تجربه‌تون در این زمینه چی بوده؟

  1. چه جوری مارک یا برند وسایل مختلف رو انتخاب میکنین؟ و چه مارکی رو انتخاب میکنین؟
  2. چه بودجه‌ای رو خوبه آدم برای این زمان بذاره کنار؟
  3. در خرید چه وسایلی بیشتر باید دقت کرد و زمان بیشتری بهتره براش کنار گذاشته بشه؟

در این موارد معمولا مشورت‌های متنوعی وجود داره و هر کی یه چی میگه! برا همین اگه از تجربه‌هاتون بگین خیلی موثرتره، چون کمک میکنه آدم بتونه شرایط رو لمس کنه و با شرایط خودش تصمیم مناسب بگیره.

جهیزیه

4 پسندیده

۱. شیفته برندها نباشیم

گفتن‌اش ساده است اما در عمل خیلی دشوار است که شیفته برندها نشد. از خرید برندهای معروف خاطرات تلخی دارم. در عوض تجربه‌های خیلی خوبی از برندهای گمنام دارم. بنابراین پیش از خرید هر کالایی باید از خودمان بپرسیم که تبلیغات یک برند چه قدر در خریدمان تاثیر گذاشته است؟ آیا کالای مورد نظر ارزش این همه پول را دارد؟

۲. بر اساس نیازمان خرید کنیم

سنت‌های بدی به تدریج در جامعه ما شکل گرفته‌اند که احتمالا همگی با آن آشنا هستیم. حتما شما هم زوج‌های جوانی را دیده‌اید که یخچال‌شان از در خانه رد نمی‌شود و یا خانواده سه نفره‌ای که میز ناهارخوری هشت نفره دارد. مهم است که نیازهایمان را بشناسیم و بر اساس نیازهایمان خرید کنیم.

۳. پیش از خرید فکر کنیم

پیش از خرید همیشه از خودمان بپرسیم که برای چه می‌خواهیم یک کالا را بخریم.

  • آیا قابلیت‌هایی که می‌خواهیم در کالای مورد نظر هست؟
  • آیا قابلیت‌های اضافی‌ای هست که من هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنم؟

مراقب باشید که تولید کنندگان همیشه با قرار دادن قابلیت‌های اضافی و بیهوده سعی در تشویق شما برای فروختن کالاهایشان را دارند. برای مثال این اتفاق به وضوح در تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها می‌افتد.

۴. به جیب‌مان نگاه کنیم

فرض کنید می‌خواهید یک ماشین لباس‌شویی بخرید. یکی از ماشین‌ها ۳۸ دسیبل صدا ایجاد می‌کند و دیگری ۳۶ دسیبل. اما قیمت اولی دو برابر بیشتر از دومی است. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ در چنین مواقعی خوب است به جیب‌مان نگاه کنیم و فشار بیهوده به خودمان وارد نکنیم.

۵. به برچسب انرژی و مصرف آب توجه کنیم

جمعیت ایران در بیست سال آینده به بیش از صد میلیون نفر می‌رسد. بنابراین هر ایرانی باید نزدیک به بیست درصد صرفه‌جوتر شود. هنگام خرید وسایل الکترونیکی و کالاهایی که با آب سر و کار دارند این موضوع را در نظر بگیریم. در یک کلام: به محیط زیست احترام بگذاریم.

۶. نقدها را بخوانیم

نقدها را بخوانیم و بعد خرید کنیم. در خواندن نقدها زیرک باشیم و همیشه به موارد قبلی فکر کنیم. بارها پیش آمده که نقدهای مغرضانه و غیر منصفانه خوانده‌ام. نقد خوب با دلیل و سند یک کالا را پیشنهاد می‌دهد و یا رد می‌کند.

۷. قیمت همیشه حرف اول را می‌زند

این یکی حرف دل خودم است و احتمالا مخالفان زیادی دارد. مهم نیست یک کالا چه قدر خوب باشد و چه قابلیت‌هایی داشته باشد، اگر گران باشد فقط به درد پیوستن به تاریخ می‌خورد.

5 پسندیده