تجربه تون از سر زدن به سایت دانشگاهی چی بوده؟

آخرین باری که به سایت دانشگاهی سر زدی، برای چه هدفی رفتی؟
چه احساس و تجربه ای کردی؟
در مورد وبسایت چه فکری کردی؟
چی بهش اضافه میشد یا تغییر میکرد بهتر بود؟

دنباله‌ی موضوع بهترین سایت دانشگاهی که میشناسید کدام است؟

1 پسندیده

با هدفهای متفاوتی به سایت مختلف دانشگاهی سر زدم ولی اصلا تجربه جالبی نیست.

حسی که منتقل میشه اینه که سایت صرفا برای کسانی طراحی شده که از سر اجبار بهش مراجعه میکنن و هیچ تلاشی برای جذب و حفظ مخاطب در طراحی، انتخاب مطالب و حتی نوشتار انجام نشده.

یک سایت، مثل هر محصول دیگه‌ای قراره یک سری اطلاعات رو به مخاطب منتقل کنه. اینکه این اطلاعات چی باشن، مسئله مهمی و هنر خاصی نیست، چون کاملا مشخص و قابل پیش‌بینیه. مسئله اینه که به چه نحوی، با چه طراحی و چه ترکیبی از اطلاعات در دسترس قرار بگیره تا فرد رغبت کنه که بخونه.

یکی از مهمترین کارها میتونه این باشه که اپشنی داشته باشه که بازدیدکننده تعیین کنه که چه نوع مطالبی میخواد. برای مثال، دانشجو، محقق یا بیزنس از نظر علایق کاملا با هم متفاوت هستن. یک ساختار برای همه، ریسک بالایی داره و ارزش خاصی نداره. ولی اگر سه ساختار ترکیبی از اطلاعات باشه که با تعیین نوع مخاطب عوض بشه، جذابیت بالاتری ایجاد میشه.

نکته مهم دیگه، تعیین هدف دانشگاه از سایته. امروزه دیگه سایت جایی برای تبلیغ دانشگاه نیست، بلکه قسمتی از ساختار دانشگاه به حساب میاد. برای مثال آیا دانشگاه نمونه‌ای از خدمات مجانی مثل درسنامه داره که در اختیار مخاطب قرار بده، یا مطالب مفیدی تولید میکنه که به درد کسی بخوره؟ بدون این کارها، ارزش سایت بسیار ناچیزه و صرفا کسانی که اطلاعات خاصی میخوان میرن سراغ سایت.

2 پسندیده