تحلیلتون از اثر انتخابات مجلس در بورس چیه؟

میگن قبل انتخابات بهتره از بورس بکشین بیرون. چرا؟

و اگه سواد بورسی دارین، تحلیل شما چیه؟ اگه بنا بر بیرون کشیدن هست، چه مدت قبل انتخابات بکشیم بیرون و کی برگردیم؟ ایا چنین رویکردی برای هر سهمی لازمه یا فقط سهم های گروه های خاصی تحت تاثیر انتخابات قرار میگیره؟

4 پسندیده

به احتمال زیاد به دلیل ریسک هست و اینکه نوسانهای زیادی قبل از انتخابات معمولا دیده میشه. برای یه مطالعه آماری میتونین این مقاله رو ببینین:

http://ensani.ir/fa/article/330443/بررسی-تأثیر-انتخابات-بر-عملکرد-بورس-اوراق-بهادار-تهران

نکته البته اینه که

  • اگر تحلیلی نسبی از شرایط انتخابات وجود داره، به این معنی که تا حدی معلومه که کدوم سیاست اقتصادی و مدیریتی در کشور حاکم خواهد شد، میشه به راحتی تصمیم گرفت که احتمال ثبات و رشد بعد از انتخابات وجود داره یا نه.

  • اگر مثل همین دوره، تجلیل منطقی وجود نداره و فضا بسیار کدر هست، نوسان افزایش پیدا خواهد کرد و بهتره که به عنوان یک فرد غیرمتخصص تصمیم بگیرین که آیا میخواین در یک فضای پرریسک حضور داشته باشین یا نه.

ولی به طور کلی، الان فضای سیاسی اونقدر متشنج هست که این پارامتر چندان اثری بر روند بورس نداره. بورس در حالتی بسیار پرریسک قرار گرفته که هر لحظه احتمال سقوط بیشتر رو داره. البته اتفاقهای بسیار بزرگ سیاسی مثل توافق ایران و آمریکا میتونه روند رو برگردونه (ممکنه به نظر بسیار بعید بیاد ولی شرایط به شکلی هست که احتمال این تیپ اتفاقها بسیار بالا رفته)

3 پسندیده