تفاوت یا تفاوت های اصلی بین انسان و حیوان چیه؟

آیا انسان یه موجودیه که طبق نظریه تکامل سر چند تا اتفاق از یک حیوان تبدیل شده به این موجود عجیب غریب؟ یا نه داستان چیز دیگه ای هستش؟ آیا نقطۀ کلیدی توی وجود انسان هست که با دیگر موجودات فرق داره و نشون دهندۀ رازی در انسانه؟ ویژگی های کلیدی انسان چیه که بین انسان و حیوان فرق ایجاد می کنه؟ عشق و محبت و درک و حتی تفکر در یک سطحی توی حیوان ها به وفور دیده می شه پس نمی تونه نقطۀ تمایز بین انسان و حیوان باشه.

3 پسندیده

نقطه کلیدی توانایی بالای مغز و نه صرفا حجم اون و کسب مهارت با استفاده از فیزیک مناسب ( راه رفتن و هم شدن و استفاده راحت از دستان برای انجام کارها و انعطاف بالای بدنی) و البته داشتن روح قوی رو هم میشه گفت. به نظرم دو عامل بالا یعنی مغز پیشرفته + فیزیک مناسب باعث شده انسان بتونه باهوش تر باشه
شما به عنوان مثال طرز مواجهه حیوانات رو در موقع خطر ببینید در هر کدوم یک سری راه های محدود و قابل پیش بینی هست ولی در انسان همیشه به یک صورت خطر دفع نمیشه گاهی با استتار گاهی گریز گاهی جنگ گاهی صلح و…

2 پسندیده

توانایی مغز ما خیلی زیاده. بذارید سوالم رو اینطوری تصحیح کنم: می خوام با هم فکری توی اینجا روی این حدیث فکر کنیم « هر کس خودش رو بشناسه به وجود خدا پی خواهد برد و او را هم خواهد شناخت»
آیا ما می تونیم با نگاه به خودمون بگیم وای خدا چقدر قشنگ آفریده.
البته یک جای اینکه به خدا پی می بریم همین مغز و توانایی هاش هستش که فیل با اون مغز بزرگش همچین توانایی ها و استعداد هایی نداره.
تازه جالب اینجاست که چند وقت پیش یه آدم 60-70 ساله می ره دکتر و یه بیماری جزئی داشته می گن باید مغزت رو اسکن کنیم. بعد اسکن میفهمن این آقا یک نیمکره مغز نداره و تا اینجای عمرش بدون هیچ اختلالی زندگی می کرده.
عجیب هستش قدر مغز.
ولی آیا موارد دیگه ای هم می شه به تفاوت این دو اضافه کرد؟

بحث تکلم و برقراری ارتباط در پیچیده ترین حالت ممکن.

2 پسندیده

فرق بین انسان و حیوانات عموما در میزان هستش. میزان استفاده بیشتر از مغز، ابزار، احساس، دنیا پیرامون و…
که با در نظر گرفتن افزایش متوالی جنبه های بیشتر موضوعات این پروسه بزرگتر و پیچیده تر میشه در مدت زمان طولانی تکامل.

1 پسندیده