تفکیک زباله از مبدأ شدنیه؟

ما همه‌ی زباله‌ها رو می‌ریزیم توی یه سطل. اگرم تفکیک کرده باشیم, همه‌ی اونارو می‌ریزن توی یه ماشین.
خب وقتی زباله‌ها قاطی پاتی بشن همون پلاستیکِ پر از کاغذ که کنارش پلاستیک پوست هندونه‌س, رسما میشه زباله‌ی تر مثلا. (بعد از فشرده شدنشون)

چرا شهرداری زباله‌ها رو از همون سر کوچه با تعبیه کردن دو سطل -خشک و تَر- تفکیک نمیکنه؟

هرشبم دوتا ماشین بیان برای جمع‌آوری.

افراد هم وقتی هر شب میرن سر کوچه و این دوتا سلط(به قول مامان‌بزرگم) رو می‌بینن قطعا به فکر تفکیک میوفتن. (نه همشون حالا)

این غرفه‌های بازیافت هم کمن, هم اگرم زیاد بشن هزینه‌ی بیشتری نسبت به دوتا سطل خواهند داشت
2809031

یکمم اعصابم خورده چون هی تفکیک می‌کنم هی می‌بینم هیچی به هیچی.
شهرداری رو تگ کنید😀

3 پسندیده

من زباله‌ها رو تفکیک می‌کنم و حتی گاهی به جای دو کیسه تفکیک زباله، ۵ یا ۶ کیسه دارم؛ پوست میوه و تفاله چای باهم، پوسته پلاستیکی خوراکی‌ها یک کیسه جدا، فلزات جدا، دستمال کاغذی جدا و مواد پلاستیکی محکم و قابل بازیافت مثل در بطری هم جدا می‌گذارم؛ اگر آشغال مرغ و گوشت هم باشه توی یک کیسه جداگانه می‌ریزم؛ ولی شاید توی کوچه ما تنها من باشم که این کار رو می‌کنم؛ این که شهرداری‌ها کم‌کاری می‌کنند قطعی است ولی من با این واقعیت که توی کوچه دو متری ما نمیشه سطل مکانیزه گذاشت کنار اومدم؛ من حتی متوجه شدم در کوچه اصلی هم امکان تعبیه سطل مکانیزه نیست پس همون سر خیابون که شهرداری به سطل بزرگ گذاشته جای مناسبی بوده؛ من چندبار کار مامورای جمع‌آوری زباله رو نگاه کردم هر کیسه‌ای که بر می‌دارند همون موقع پاره می‌کنند و زباله‌ها رو جدا می‌کنند، به ماشین‌هاشون سه تا کیسه آویزونه که زباله‌های تفکیک شده رو داخل اون می‌ریزند؛ ولی به‌نظرم باید فرهنگ تفیک زباله از مبدا بیشتر نهادینه بشود.

3 پسندیده

منم سه تا کیسه دارم. که پلاستیکا رو میریزم توی سومی برای عزیزای بازیافت کننده که با چرخ‌دستی میان.

حرفت درسه؛ خیلی جاها امکانش نیست. ولی خیلی جاها هم امکانش هست😳 اما شهرداری کم‌کاری میکنه. یعنی حاضره کل سطل‌های شهر رو فلزی بکنه, اما سمت تفکیک از مبدا نره.

فکر می‌کنم این کار (تفکیک از مبدا) اگه انجام بشه توی بلند مدت تاثیرش از کلی بیلبورد و تبلیغ تلویزیونی خیلی بیشتره.
دیگه هممون تاثیر بازیافتو میدونیم.

2 پسندیده

مرکز ضایعات تل ضایعات یکی از بهترین خریدار ضایعات در تهران هست که به نظرم برای فروش ضایعات فلزی و خرید ضایعات منزل خودتون میتونین بهش اطمینان کنین.
تل ضایعات کلیه اقلام ضایعاتی اعم از فلزی، لاستیکی، پلاستیکی، روغن سوخته،
بردها و مدارهای الکترونیکی و کامپیوتری سوخته و ماشین آلات از رده خارج
را یکجا خریداره که این باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می شه.

1 پسندیده

یکی از بزرگترین مشکلات در این خصوص زباله تر هستند که مخصوصا بر اثر مرور زمان مشکلاتشان بیشتر می شود. ظاهرا یکی از بهترین راه حل ها جهت جدا سازی آنها از مبدا تبدیل آنها به ورمی کمپوست در درون ظرف های کوچک است. در جایی خواندم که در برخی کشورها این ظرف های حاوی کرم خاکی را به منازل تحویل می دهند و خانواده ها نیز زباله های آشپزخانه خود را در آن می ریزند. کرم ها با خوردن آنها، تولید ورمی کمپوست می کنند که توسط شرکت ها خریداری می شود. شاید در آینده در ایران نیز شرکتی پیدا شود که این کار را بکند.
راه دیگر که امروزه برخی بر روی آن کار می کنند، تولید دستگاههای خانگی جهت تبدیل زباله به کمپوست می باشد. بدین طریق از حجم زباله به میزان زیادی کاسته می شود.

3 پسندیده