تولید برق از طریق باد چه مزایا و معایبی دارد؟

کاش میشد یه توربین بادی کوچیک به کولر ها وصل میشد. و برق کولر از باد تامین میشد. مخصوصا تو شهریار که همیشه باد زیادی میاد. وصرفه جوی هم میشه.

تولید برق به کمک باد

6 پسندیده

اتفاقا ایده خوبی هست.
برای تولید برق از توربین باد به مجموعه ای از تجهیزات نیاز هست.
توربین، شارژ کنترلر (برای شارژ باتری ها)، بانک باتری، inverter برای تبدیل برق DC باتری به برق AC مورد استفاده تجهیزات الکتریکی خانه.
دلیل وجود باتری و تجهیزات مرتبط به اون این هست که انرژی باد و به طور کلی بیشتر انرژی های تجدیدپذیر ویژگی نوسانی بودن رو دارند و در پیش بینی اونها عدم قطعیت هایی وجود داره. به همین خاطر لزوما همون زمانی که ما به انرژی نیاز داریم اونها در حال تولید انرژی نیستند به همین خاطر هست که لازم هست انرژی اونها به طریقی ذخیره بشه.


این اطلاعات مربوط به یک توربین باد خانگی هست.
ولی من یه سوال داشتم. آیا شما حاضرید که این هزینه (حدود 4 میلیون تومان برای توربین+هزینه های جانبی) رو بکنید تا بخشی از برق خونه رو به روش های تجدیدپذیر تامین کنید؟ موانع رفتن خانه های ما (به ابتکار صاحب خانه) به سمت تامین انرژی به روش های تجدیدپذیر چیا هستند؟

سلام وقت همه عزیزان بخیر انرژی باد انرژی رایگان و پاکی هست اما اگر یک مقدار عمیق تر فکر کنیم از انرژی باد هم رایگان تر هست ان شاالله اگر فرصت شد (چون عضو جدید هستم هنوز زیاد به امکانات این سایت آشنایی ندارم یاد گرفتم حتما کلیپ ویدئویی رو قرار می دم )

2 پسندیده

کلیپ اگه می خوایین بذارین اگه لینک داره لینکش رو کپی کنید بذارید همینجا کافیه . اگه نداره در همین بخشی که پاسخ می نویسید، هفتیم علامت رو اگه با موس برین روش می نویسه بارگذاری . کلیک کنید روش و فایل رو اپلود کنید. موفق باشید. در عکس پایین دورش یه خط کشیده شده

احتشام جهان نور حسنلوئی:
«Pakistani Claims to Invent free Electric Generator» را در YouTube تماشا کنید

1 پسندیده

لطفا در مورد این کلیپ نظر بدهید متشکرم

الان این انرژی برقی که استفاده می کنیم از چه منابعی حاصل میشه؟ چرا باید تغییر منبع داد؟
موانعش به نظرم یکیش عدم اگاهی از ضررهای منابع تامین انرژی کنونی و همینطور منافع بلند مدت استفاده از انرژی های تجدید پذیر باشه. معیاری برای سنجش تفاوت دو نوع منبع برامون موجود نیست. به دلیلی که گفتم کسی انگیزه و عزم همچین کاری رو نداره. دغدغمون نشده هنوز. سال ها هست که از بحران انرژی صحبت میشه. آیا این قضیه ما رو وادار خواهد کرد تا روزی به سمت همچین منابعی بریم؟

جالب بود
تا به حال دو قطب هم نام آهن ربا رو سعی کردین کنار هم قرار بدین؟ اساس همچین وسیله ای از خاصیت دافعه بین قطب ها (البته از خاصیت جذب قطب های نا هم نام و ترکیب این دو هم گمان کنم بشه استفاده کرد ) گرفته شده یعنی به محض اینکه شما دو آهنربایی که قطب های هم نامش کنار هم هستند رو رها کنید با حالت جهشی از هم دور میشن. حالا اگر بشه آرایه ای از همچین قطب های آهنربا رو درست کنیم که این کنار هم قرار گیری دائما تکرار بشه و دائما این دافعه ایجادبشه بین قطب ها و این جهش ها رو کنترل کنیم به حرکت تو مسیر خاص (مثل چرخش سیم پیچ) میشه از انرژی جنبشیش استفاده کرد و در نهایت اون رو به صورتی ذخیره کرد.

سوالم این هست که آیا تا به حال به صورت کاربردی و تجاری هم از این نوع روش استفاده شده؟

3 پسندیده

سلام صبح بخیر ، حقیقتا در مورد استفاده صنعتی از این روش اطلاعات کافی ندارم اما خودم یک طرح کارآمد در مورد این پروژه دارم که نیاز به سرمایه گذاری دارد و در صورت عملی شدن این طرح خیلی از مشکلات زیست محیطی داخل کشور مرتفع می شود از جمله آلودگی هوای کلان شهرها ، تامین آب شرب مردم ، و در صورت اجرایی شدن این طرح تحول فوق العاده ایی در صنعت و تکنولوژی بوجود خواهد آمد که یکی از پیامدهای آن رایگان بودن انرژی خواهد بود.

1 پسندیده

ممنون از ویدئویی که به اشتراک گذاشتید.
ساخت ماشین دائمی یا perpetual motion machine بسیار فکر انسان ها رو به خودش مشغول کرده اما واقعیت اینه که تا به حال چنین ماشینی امکان وجود پیدا نکرده. یکی از موانع نظری اون اصل بقای انرژی و دیگری محدودیت بازده کارنو هست.


اصل بقای انرژی از این صحبت می کنه که انرژی قابل از بین رفتن نیست، فقط از شکلی به شکل دیگر می تونه تغییر پیدا کنه. تمام کوشش بشر هم تا به حال این بوده که انرژی های اولیه موجود (خورشید، باد، جریان های آب، امواج اقیانوس، جذر و مد، سوخت های فسیلی و …) رو به انرژی های قابل استفاده خودش «تبدیل» کنه.
محدودیت دیگه، بازده کارنو برای چرخه های ترمودینامیکی هست. ماشین هایی هستند که انرژی گرمایی رو به کار مکانیکی تبدیل می کنند. این ماشین ها با تبادل انرژی بین یک منبع گرم و یک منبع سرد این کار رو انجام می دهند. نمونه های اون موتور های احتراق داخلی و موتورهای احتراق بیرونی (مثل موتور استرلینگ) هستند. هر چه اختلاف بین دمای منبع گرم و منبع سرد بیشتر باشه بازده چنین ماشین هایی بیشتره و در صورتی بازده یک ماشین ترمودینامیکی 100 درصد هست که یا دمای منبع سرد صفر مطلق باشه و یا دمای منبع گرم بی نهایت.


این توضیح هم لازمه که به طور کلی کار در طبیعت در صورتی تولید میشه که یک سیستم از حالت تعادل اولیه خودش خارج بشه و به یک تعادل ثانویه برسه. حالا اگه این عدم تعادل و رسیدن به تعادل در یک چرخه تکرار بشه تا زمانی که اون چرخه ادامه داشته باشه قابلیت استحصال انرژی (کار) از چنین سیستمی وجود داره.


البته که فهم انسان از قانون مندی های جهان بسیار ناچیز هست اما بر اساس قوانینی که تا به حال فهم شده ساخت ماشینی که بدون نیاز به انرژی ورودی برای همیشه کار کنه به نظر دور از واقعیت کنونی علم میرسه.


مطالعه این نوشته هم درباره ماشین های دائمی خالی از لطف نیست.

1 پسندیده

اگر چنین وسیله ای واقعا کار میکنه باید به صورت بین المللی ثبت اختراع بشه و patent اون موجود باشه.

1 پسندیده

سلام شب شما بخیر ، ممنون از اظهار لطف شما خیلی سپاسگذارم اما بعضی قوانینی که بشر وضع کرده با پیشرفت دانش و علم بشر اون قوانین نقض شده اگر تاریخ سیر تکامل علوم و دانش بشری را ورق بزنیم خواهیم دید که هر اندازه انسان به سمت دانایی و آگاهی می رود بسیاری از قوانین خود به خود نقض می شود البته منظور من نقض قانون بقای انرژی نیست منظورم اینست که در طبیعت نیروهایی وجود دارد که می تواند در فرایند تکمیل چرخه انرژی نقش مهمی بازی کند امیدوارم موفق باشید ما را از دعای خیرتان فراموش نکنید

2 پسندیده

ببینید قانون پایستگی انرژی میگه انرژی نه به وجود میاد نه از بین میره فقط از شکلی به شکل دیگه تبدیل میشه! توی آهنربا انرژی بین مولکول ها ذخیره میشه، این کار در حقیقت آزاد کردن انرژی اوناست که بینهایت نیست بعد از مدتی آهنربای شما خاصیتش رو از دست میده و شما باید انرژی بیشتری از اینکه بدشت آوردید صرف کنید تا دوباره این خاصیت برگرده!

3 پسندیده