تولید بهداشتی پلاستیک های مورد نیاز دستگاه opg دندانپزشک ها

این ایده شاید خنده دار باشه ولی به نظر من از ساختن پلاستیک های مخصوصی که بعدازاتمام کار راهی زباله ها میشه،بهتره :wink:
بهتر نیست بجای اینکه خلق الله یک پلاستیک و گاز بگیرن یک ابنبات چوبی گاز بگیرن که بعد از اینکه کارشون تموم شد اونو بخورن :stuck_out_tongue:
اینجوری بیمار مخصوصا بچه ها واسه ابنبات چوبی هم که شده لحظه شماری میکنن :slight_smile:
تازه بعدازاتمام کار هم لباشون خندونه :smile: نه اینکه دنبال جایی باشن تا مزه باقی مونده پلاستیک دهنشون تف کنن.

3 پسندیده

ایده ی بانمکی بود :wink: یا شاید هم باشکر!

آب نبات چوبی لازمه به جایی وصل باشه تا فک رو فیکس نگه داره. به کجا؟

و بعد یعنی هر کسی نشست پای دستگاه تا وقتی آب نباتش تموم نشده همون جا بمونه ؟ :wink:

البته میشه آب نبات رو یه جوری ساخت که بشه سوار دستگاهش کرد و برداشتش. فقط بعد کسی که میاد دندونپزشکی معمولا از آسیب دندون اومده ها :confused: و احتمالا خیلی دلش نمیخواد آب نبات بخوره.

یه چیز دیگه غیر اب نبات چوبی سراغ نداری برا این افراد؟ :upside_down:

1 پسندیده

فکر کنم چیزی که دنبالش هستید تحت عنوان disposable bite block cover توی بازار جهانی عرضه میشه. به نظر می رسه بهتر باشه که اول براورد کنید که تولیدش به صرف تر هست یا وارد کردنش ؟

و یه سوال دیگه، روکش نمک ، سماق، خلال دندون و روکش قاشق و چنگالها در رستورانها وارداتی هست یا تولید داخل ایران؟ میشه از اینا الهام بگیرید

@bgolshaee

ازاینکه این موضوع رو به من معرفی کردید خیلی ممنونم و خیلی خوب شد که در جریان این ایده قرار گرفتم اما به نظرتون این محصول هیچ ایرادی نداره؟

تنها ایرادی که می تونم بهش بگیرم اینه که پلاستیکی هست و یکبار مصرف. اگه بشه جنسش نه قابل بازیافت بلکه زیست تخریب پذیر بشه خیلی بهتر میشه و شاید بتونید بازار جهانی رو به دست بگیرید.

به نظرم این ایده ی خندان :smile: ، رو دست کم مگیر بهزاد، میشه کمی باهاش بازی کرد و جایگزین مناسبی برا پلاستیک پیدا کرد.

آیا زایده جدا شدنی هست از دستگاه؟ اگه نیست، نمیشه به زایده ی خوراکی اندیشید.
پرسش

دستگاه تصویربرداری پرتو ایکس دندان، opg، یه زایده داره که برای ثابت نگه داشتن فک آدما اون رو گاز میگیرن. چه جنس روکش هایی میشه برای بهداشتی نگه داشتن زایده ی دستگاه ساخت؟

بله زائده قابلیت جدا شدن رو داره و بعد از چند مدت جدا خواهد شد.

1 پسندیده

تصویر برداری چند ثانیه طول میکشه؟
هر چند وقت یه بار زایده رو جدا میکنن؟
بعد از جدا کردن، تعویضش میکنن یا ضدعفونیش میکنن و دوباره ازش استفاده میکنن؟

ایده ی ساخت زایده هایی به ازای هر نفر چه مشکلایی داره برا پیاده شدن؟ (بعدتر راجع به جنسش فکر میکنیم).

واقعا گاز گرفتن یه زایده لازمه برا ثابت نگه داشتن فک؟

هر تصویربرداری حداقل یک دقیقه طول میکشه. و زائده ها رو هر دو سه سال یه بار عوض میکنند چون معمولا ادمها خیلی شدید اون رو گاز نمی گیرن تا خراب شه. ایده درست کرده زائه به ازای هر نفر یه مشکل اساسی داره که باعث میشه میزان پلاستیک استفاده شده برای اون بیشتر و بیشتر بشه چون جنسشون از پلاستیک فشرده ست و بله برای اینکه سنسورهای دستگاه در یک محدود خاص عملکرد حداکثری دارند بایر این زائده برای تنظیم و همچنین ثابت شده فک مورد استفاده قرار بگیره.

1 پسندیده

به زایده ی پلاستیکی فکر نکن، مثلا به زایده ی خوراکی فکر کن.

#پرسش
بدون در نظر گرفتن محدودیت های ذهنی و عملی، زایده از چه جنس هایی میتونه باشه؟

تو دستگاههای قبلی که چنین چیزی وجود نداشته مردم چطوری فکشون رو ثابت نگه میداشتن؟ من تجربه استفاده از این دستگاههای جدید رو نداشتم. دیروزم که رفتم واسه عکس برداری دندون یه صفحه ای رو گرفتم زیر چونه ام و دیگه از این بساط ها هم نبود. اشکال سیستم قبلی چی بوده که این مدرنها رو ساختن؟

من که تجربه -۴۰۳۰ ثانیه رو داشتم واسه یه دندون

من که شخصا حاضر نیستم چنین جیزی رو که حتی استریل شده ولی میدونم (به لحاظ ذهنی) که قبلا ادمهای دیگه استفاده کردن، استفاده کنم. دستگاههای استریل هم خطا دارن؟

خب خود ابنبات چوبیها هم یه پایه پلاستیکی دارن یعنی این خیلی به رفع مشکل کمکی نمیکنه.

یعنی شما قاشق چنگال شخصی استفاده می کنید؟ خب اونم شستشو داده میشه و بعد توسط افراد دیگه استفاده میشه. فکر می کنم همچین چیزی تو حوزه پزشکی معمول باشه.

1 پسندیده

یه موضوع مشابه دیگه در مورد تجهیزات دندانپزشکی، saliva ejector هستن که داخل دهان بیمار گذاشته میشه که بزاق رو در حین ترمیم دندون تخلیه کنه. سر این وسیله هم قطعه پلاستیکی هست که باید برای هر بیمار عوض شه.
من وقتی در المان رفتم دندونپزشکی از این وسیله استفاده نکردن! کسی میدونه که ایا در همه جای دنیا اینطوره یا بعضی جاها کلا استفاده نمیکنن؟یا به مورد خاصی که دندون داره برمیگرده؟ یا …؟

1 پسندیده

واقعیت فایضه ایران باتوجه به سطح دارمد بالای دندان پزشکی و متمول بود بیشتر دندان پزشکان سرمایه گذاری بالای در این زمینه انجام می دهد و سرمایه در گردش اون خیلی بالاست که باعث میشه بیشتر شرکتهای خیلی خفن غربی خیلی علاقه مند به این بازار باشن. اگر می بینی که تو المان اون اتفاق داره میفته به این خاطر که اونجا سود ناشی از ترمیم دندان کاملا تعریف شده است و در نتیجه اون دندان پزشک محترم سعی میکنه با کم کردن هزینه میزان سود خودش رو بالا ببره. واقعیت اون یه وسیله خیلی روتین که در تمام دنیا استفاده میشه. این رو وقتی تو نمایشگاه تجهیزات پزشکب همراه برادرم رفته بودم دیدم.

اصلا برای ثابت نگه داشتن فک چه نیازی هست چیزی وارد دهان بشه؟ میشه با یه طراحی ساده یه داربست زیر فک طراحی کرد برا چنین کاری.

1 پسندیده

با طراحی یه چهارچوب مشکلی حل نمیشه چون که باز باید یه محافظ برای این بخش طراحی کرد. چرا که اون چهارچوب در هر صورت با پوسا لنسان تماس داره و ممکنه باعث انتقال بیماری بشه

پست به موضوع جدیدی منتقل شد: برای طراحی و تولید تجاری پوشش زایده ی دستگاه پانورامیکس باید چیکار کرد؟