تولید غذا بدون کشاورزی و دامپروری چی سراغ داری؟

:question: آیا تابحال غذایی خوردین که به کشاورزی و دامپروری ربطی نداشته باشه؟

میشه چنین غذایی هم خورد؟ هست؟

خلاقیت

6 پسندیده

خیلی از کشورای شرق آسیا مثل چین تایلند سنگاپور مالزی اندونزی و …از انواع جک و جونور استفاده میکنن. مثلا لب ساحلشون برای پذیرای از توریست ها سوسک سرخ شده عقرب سیاه به سیخ کشیده شده استفاده میکنن و یا کرم های جلز و ولز شده
البته من فکر میکردم اینا خواب و خیاله اما انگاری نیست و حتی ایرانی هایی که میرن دوستدارن امتحان کنن …فک کنم اینا به کشاورزی و دامپروری ربطی نداشته باشه :slight_smile:

7 پسندیده

یعنی اون سوسک و کرم و عقرب و… پرورش داده نشده؟ فکر کنم اداره بهداشتشون گیر بده بهشون اگر در شرایط مصنوعی پرورش ندن این سوسکای خرچ خرچی رو :sweat_smile:
پرورش حشره جزو شغل های پر درامد و البته پردردسر محسوب میشه

6 پسندیده

جنگل اونورزیاد و هوا هم به دلیل استوایی بودن گرم …پس طبعی موجوده
حالا برای اینکه سطح رضایت مندی بقیه اعضای کشور و توریست ها رو حفظ کنن بله پرورش هم هست اما این سوال فک کنم به دید طبیعی نگاه کرده و بغیر از در نظر گرفتن پرورشی گفته شده :yum:

6 پسندیده

مسلما علم به مرحله تولید غذای مصنوعی میرسد . گاها مطالبی میخوانم و مشاهده میکنم که در خصوص تحقیقات دانشمندان برای تولید گوشت مصنوعی صحبت میکند ! البته علم روند کشاورزی و محصولات کشاورزی ، دامداری و محصولات حاصل از دامپروری را کاملا متحول خواهد کرد . به عبارتی هندوانه 50سال آینده با هندوانه‌های امروز در شکل فیزیکی و خواص قابل مقایسه نیست :grin: همین تحولات مسلما یک سبک جدید کشاورزی را به وجود می‌اورد و بشر به سبکی کاملا متفاوت ، به شکلی دیگر ، محصولاتی عجیب‌تر را تولید خواهد کرد !

4 پسندیده

سوال جالبیه به نظرم میشه ولی سخته
مثلا میشه از عسل وحشی استفاده کرد یا به شکار پرندگان و علف خواران وحشی بپردازیم یا از دریا ماهی صید کنیم
از گیاهان موجود در طبیعت و میوه هاشون که بصورت طبیعی در میاد استفاده کنیم

1 پسندیده

نه نمیشه. حتا نمیشه جواب این سوالو در کمتر از 20کاراکتر داد.:grinning:

1 پسندیده

امروز با استارتاپی آشنا شدم که گویا در همین مسیر حرکت میکند. استارتاپ امریکایی فعال در حوزه زیست فناوری و کشت سلولی به نام impossiblefood ، ساندویچ‌های برگری تولید میکنه که گوشت آنها بدون استفاده از حیوانات بدست میاد. (از سال 2011 فعالیت میکنند)

ماده لگو‌هموگلوبین که نوعی هِم (Heme) است رو از ریشه سویا استخراج میکنند بعد یک سری فرآیندهایی روی آن انجام میدهند که به گوشت مورد نظر برگر منتهی میشه که گویا از نظر طعم و مزه فرقی با گوشت گاو و ساندویچ برگر معمولی نداره. خلاصه گویا به سمت گوشت بدون استفاده از حیوان هم رسیدیم فقط باید به تولید و مصرف انبوه برسه :grin:

3 پسندیده

ممنون از این حرکت پادپُرسی :v::smile:
اینکه مطالعه داشتی و به اشتراک گذاشتی، من رو مجبور به تحسین کرد :+1:

حالا یکم طنز: فکر میکنی کیلویی چند باشه؟ :grin:

3 پسندیده

ممنونم. :sweat_smile:

احتمالا هر کیلوش گرونتر باشه البته در حد چند دلار :smile: ولی یک جایی خوندم که از نظر قیمت هم خیلی فرقی نداره و این ساندویچ‌ها حدود 1.99 تا 2 دلار قیمت میخوره احتمالا هر برگر در همون منطقه همین قیمت باشه :thinking:

2 پسندیده

نه دیگه همون فلافل رو میزنیم بر بدن با نون اضافه :grin:

ولی نکته اینه که هنوز به سویا برای تولید نیاز داره. درسته؟

2 پسندیده

بله ، بعد مغلوب کردن همه رقبا تازه باید با غول مرحله آخر مواجه بشوند :grin:

بله هنوز از کشاورزی طبیعی استفاده میکنند تا سویا رو تبدیل به گوشت کنند. به نظر میرسه در مرحله تهیه گوشت توانسته‌اند قسمت دامپروری و تولید گوشت حیوانی رو حذف کنند. تا اونجایی که متوجه شدم تمرکز روی همین حذف دامپروری است (فعلا) و روی بحث تولید خود سویا و مصنوعی کردن کامل این فرآیند تمرکز ندارند.

2 پسندیده

البته این قسمت کمی نیست. بخصوص اینکه دامپروری اثرات مخربی از نظر گازهای گلخانه‌ای داره! عموما کشاورزی برعکسه و اثرات مثبتی در این زمینه داره. مطمئن نیستم، ولی اگر سویا هم مقاومت حبوبات در مقابل تغییرات اقلیمی رو داشته باشه، این راه حل میتونه فوق‌العاده باشه!
دیگه از نق زدن‌های گیاهخوارها هم راحت میشیم :grin:

2 پسندیده

درسته و به نظرم تولید گوشت به این شکل نسبت به شکل دامپروری ، بیشتر خواهد بود :thinking:

در این خصوص به نظر میرسه که فعالیتهای چشمگیری در حال انجام هست از یک طرف بهبود کارایی کشاورزی و از یک طرف حذف کامل دامپروری! چون اسم یک شرکت استارتاپی ایرلندی رو هم شنیدم که به توانایی تولید شیر بدون گاو دست پیدا کرده و گویا قراره محصول لبنی مثل پنبر هم تولید کنه.

اما همونطور که گفتید احتمالا به سمتی میریم که کاملا حیوانی مثل گاو رو از زندگی بشر خارج کنیم (حداقل از نظر خوراکی) و چی بهتر از این برای گیاهخواران :smiley: احتمالا دیگه به سمت مصرف شیر و گوشت روی بیاورند چون دیگه بهانه‌ای از این بابت ندارند :grin:

1 پسندیده

تجربه شخصی نداشتیم فکر میکنم
اما برای پاسخ دادن بهش میتونم بگم یا باید خیلی ساده به قضیه نگاه کرد مثل اینکه ازگیاهان طبیعی که پرورش یافته نیستن استفاده کنیم
یا نگاه علمی و پیچیده تر اینکه در برابر علم ژنتیک و بیوتکنولوژی انگشت به دهان بمونیم با تولیدات مصنوعیشون :grin: