توی انتقال رونالدو از رئال به یوونتوس، کدوم تیم بیشتر سود کرده؟

با توجه به سن و سال رونالدو، در نقل و انتقال او از رئال مادرید به یوونتوس کدوم تیم بیشتر سود کرده؟

برای دوستانی که فوتبال رو دنبال نمیکنن: رونالدو ۳۳ سالش هست. رئال مادرید با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو با انتقال ایشون به یوونتوس موافقت کرد؛ منبع: ورزش سه.

رونالدو رئال یوونتوس

4 پسندیده

فکر میکنم باید نگاهی به سبک تیمها داشته باشیم تا بدونیم در واقع هر دو تا تیم سود کردن. رئال که قطعا سود کرده چون یک فروش خوب داشته ولی یوونتوس هم به خاطر سبک استفاده از بازیکنهایی که داره کاملا سود کرده.

اگر به خریدهای یوونتوس نگاه کنید مثل دنی آلوز از بارسلونا یا خریدهای قبلی که بازیکنها با سن بالا رو میخره و در عوض به خاطر سبک بازی کندتر میتونه از توانایی‌های دیگه این بازیکنها استفاده کنه. تقریبا میشه گفت که یوونتوس تیم متکی بر بازیکنهای باتجربه‌ست تا جوان و پرانرژی، برخلاف رئال که بیشتر روی سرعت و دوندگی جوانترها حساب میکنه. مثلا بازیکنی مثل پیرلو یا بوفون در رئال تا اون سن و سال دوام نمیارن!

بیشترین سود از نظر کلی میتونه مال باشگاهی مثل بارسلونا باشه، چون توی رقابتهای داخلی فشار کمتری از طرف رئال تضعیف شده حس خواهد کرد و بیشتر روی رقابتهای اروپایی تمرکز میکنه. از اون طرف یوونتوس چندان ارزش رقابتی به تیمش اضافه نشده که بخواد خطر بزرگی در اروپا برای این تیم باشه. البته باید صبر کرد و دید که چه اتفاقهایی بخصوص توی لیگ قهرمانان اروپا میوفته.

3 پسندیده

از منظر تجاری نیز یوونتوس سود کرده. از قبال این انتقال چندصدهزار پیراهن یوونتوس ، پوستر ، پرچم ، ماگ ، چقدر تبلیغات و … فروخته میشود. گویا در 24ساعت پس از انتقال رونالدو به یوونتوس ، بیش از 67 میلیون دلار پیراهن شماره 7 یوونتوس به فروش رفته ! که 10% سود باشگاه یوونتوس محسوب میشه یعنی یک روز 6.7میلیون دلار درامد کسب کردند (اینجا)

خب به هرحال رونالدو الان در تیم یوونتوس هست و هرگونه تبلیغات و پیراهن و غیره‌ای ، به خاطر حقوق مالکیت معنوی و برندیگ ، برای باشگاه یوونتوس درامد به وجود می‌آورد. به همین خاطر باشگاه یوونتوس به راحتی میتواند درامد حاصل از خرید رونالدو رو جبران کنه و در کنارش یه سود خوبی هم کسب کنه :grin:

4 پسندیده

با این انتقال خیلی‌ها سود کردن و خیلی‌ها ضرر.

رونالدو سود کرد چون دستمزدش بیشتر شد.
مهاجم‌های رئال سود کردن چون حالا بیشتر دیده می‌شن.
لیگ ایتالیا سود کرد چون مخاطب‌های بیشتری پیدا کرده.
بازیکنای یووه سود کردن چون احتمالا سطح کیفی و در نتیجه قیمتشون میره بالا.

رئال ضرر (مقطعی) کرد چون اون اوایل حال و روز خوشی نداشت.
پِرِز (مدیرعامل) ضرر کرد چون وجهه‌ش کمی خدشه‌دار شد.
مسی ضرر کرد چون تنها شد.
لالیگا ضرر کرد چون فوکوس حداکثریِ خیلی از رسانه‌ها رو از دست داد
تیم‌های بزرگ ضرر خواهند کرد چون احتمالا ستاره‌هاشون در تیررس رئال قرار می‌گیرن.

و در نهایت جامعه‌ی فوتبال ضرر کرد چون داره روند بازنشسته شدن یه بازیکن ‌افسانه‌ای رو تماشا می‌کنه.

4 پسندیده