توی سفر، خانه آشنایان رو ترجیح میدید یا جائی مثل هتل رو؟

وقتی که مسافرت میریم، یکی از جنبه‌ها گشت و گذاره. در کنار اون، دو نکته مهم در تقابل با همدیگه قرار میگیره، اول اینکه در موقع استراحت استقلال داشته باشیم و مکانی رو انتخاب کنیم که بتونیم آزادی عمل خودمون رو حفظ کنیم. نکته متضاد اینه که این حفظ استقلال، اگر که همراه با مکان اجاره‌ای باشه، هزینه خودش رو داره. در عوض اگر که امکان داشته باشه، میشه از خانه دوست یا آشنائی استفاده کرد و هزینه سفر رو پائین آورد ولی میزان زیادی از استقلال شخصی از بین میره.

با این دیدگاه، ترجیح میدید که هزینه پرداخت کنید و استقلال شخصی رو حفظ کنید یا به خانه دوست یا آشنائی دعوت بشید و هزینه سفر رو پائین بیارید؟

انتخاب بین هتل و خانه آشناها برای اقامت در سفر

2 پسندیده

اگه بخوام صادقانه جواب بدم باید بگم ترجیحم اینه که هزینه ی سفر رو پایین بیارم و دعوت بشم خانه ی دوست :blush:
البته این به شرطی هست که اون دوست و یا اقوام خودش از من دعوت کرده باشه و مطمئن باشم که خواست قلبیشه و همین طور مطمئن باشم که مزاحمتی برای اون فرد درست نمیکنم.
یه مورد دیگه ای هم که خیلی بهش اهمیت میدم میزان صمیمیت و نوع رابطه ایه که با اون فرد دارم. مثلا اگه با کسی رودرواسی داشته باشم یا خیلی صمیمی نباشم حتی اگه اون فرد خیلی اصرار هم بکنه به خونه اش نمیرم.
یه مورد دیگه هم که مهمه به نظرم، علت سفر به اون شهر هست. مثلا اگه تفریحی باشه که خیلی هم بهتره اون فرد هم باخودت همراه میکنی و هم راهنما داری و هم به هر دوطرف خوش میگذره.
ولی اگه سفر کاری باشه که خب برنامه کاملا مشخصه و فکر نمیکنم سلب استقلال بشه

4 پسندیده