تکنولوژی چطور می‌تونه به سنجش بهتر یادگیری دانش‌آموز کمک کنه؟

یکی از خوبی‌های تکنولوژی اینه که به ادم اجازه میده راحت تر درباره‌ی یه سیستم داده بگیره و این داده‌ها رو در طول زمان به راحتی ذخیره کنه و بهشون دسترسی داشته باشه.

ارزشیابی هم لازمه ش گرفتن داده‌ هست. چه طوری میشه از تکنولوژی برای تسهیل ارزشیابی دانش‌آموزها در طول سال‌های تحصیلی بهره برد؟

ارزشیابی دانش آموز به کمک تکنولوژی

3 پسندیده

این یکی از پرسش‌های سخت نوآست. شاید سخت پرسیده شده، منظور از تکنولوژی چیه؟ امیدوارم راهو درست برم.
کامپیوتر و اینترنت الان دارن به ما کمک می‌کنن. ولی هنوز در سطوح کاربری پایین که معلما باشن وارد نشدن. هنوز سیستم کاغذ و خودکار باقی است. من برگه بچه‌ها رو تصحیح می‌کنم، نمره‌ها رو میشمرم، با خودکار نمره رو در لیست وارد میکنم ، بعد همکارم دستی لیستای خودکاری رو وارد کامپیوتر می‌کنه و بعد لیست کامپیوتری آماده میشه و امضای مجدد و بعد صحافی و نگهداری. شما کافیه به مدارس و ادارات آموزش و پرورش سر بزنید، انباری از کاغذهای انباشته سال‌ها رو مشاهده می‌کنید.
البته نرم‌افزارهای روی سیستم تا حدی کارها رو آسون کردن با قابلیت‌هایی مثل جمع و میانگین و جستجو، ولی بهرحال باید بشه کارها رو آسونتر کرد.
مثلاً آزمون‌ها همه آنلاین بشه، مستقیم بره تو سیستم و برگه حذف بشه. میشه؟

در بخش آموزش زبان‌های خارجی، تکنولوژی می‌تواند نقش مهمی در سنجش بازی کند. برای نمونه تصور کنید که می‌خواهید مهارت‌های شنیداری را بسنجید. در این صورت حتما به تکنولوژی نیاز دارید.

موضوعات دیگری هم هستند که ممکن است در آینده بیشتر اهمیت پیدا کنند. برای مثال آموزش تایپ فارسی و انگلیسی که به نظر من به اندازه نوشتن روی کاغذ مهم است و زمان کمتری برای یادگیری نیاز دارد. نرم‌افزارهای زیادی برای سنجش سرعت تایپ وجود دارد که به معلم‌ها کمک می‌کند.

در آزمون‌های تستی هم می‌توان از تکنولوژی استفاده کرد به طوری که نتیجه بلافاصله بعد از امتحان مشخص شود. در این صورت معلم می‌تواند برای سنجش کلاس یک آزمون چند دقیقه‌ای برگزار کند و با آمار خروجی وضعیت کلی کلاس را در اختیار داشته باشد.

4 پسندیده

تو مدرسه ها هنوز حرکت خاصی ندیدم اما سایتهای خوبی برای گرفتن آزمون هست و خیلی از موسسه ها آزمون انلاین برگزار میکنند مثلا کانون زبان که امتحاناشون آنلاین شده
دخترم هم در آزمونهای آنلاین سایت دوتست شرکت میکنه خیلی خوبه
چون کلاس ششمی ها به خاطر ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی و از طرفی شرکت جدی در المپیادهای علمی ریاضی و علوم و…وقت براشون خیلی مهمه