ثبت برنامه‌های روزانه، هفتگی، ماهانه‌ چقدر لازمه؟ چه جور انجامش می‌دید؟

من چندبار خواستم برنامه‌ریزی دقیق داشته باشم، چند جور اپلیکیشن نصب کردم، تو گوشی و تبلت نوت گذاشتم، دفتر یادداشت کاغذی درست کردم، جدول کشیدم، روز و هفته‌ام رو زمان‌بندی کردم، اما تا به حال به نظم لازم در نیومدم!!
نظم لازم چقدره و چه جوریه؟ به نظرم اونقدره که با آرامش کلی کار انجام بدی، برا اولویت‌بندی هم اقدام کردم، اما تو این هم موفق نبودم! اشکال کار کجاست؟ ساده‌ترین راهکار چیه؟

مثلا من کارهایی که باید انجام بدم رو تموم می‌کنم، حتی زمانی که ازم می‌گیره ر ثبت می‌کنم، اما اگه از قبل برنامه بریزم که باید در فلان موقع و در مدت زمان مشخص انجام بشه، نمیشه! به نظرم این یعنی بی‌نظمی! یعنی کارها رو ترتیب بندی نمی‌کنم، زمان لازم رو درست برآورد نمی‌کنم، یا بهش مقید نمی‌مونم، که بتونم به کارهای بیشتری برسم! توسط خودم و برنامه‌های دیگران بازی می‌خورم، یعنی برنامه‌ریزی محکم و دقیق ندارم، که با حجم کاری که از خودم توقع دارم جور باشه. اینو می‌دونم که کمالگرایی از آفت‌های برنامه‌ریزیه، اما چون برنامه‌ریزی خوب رو هنوز عملی نکردم، پس پایین آوردن سطح توقع رو بذارم گزینه آخر؟

شما چه می‌کنید؟ از برنامه‌ریزی‌تون راضی هستید؟ آخر هر شب و هر هفته و هر ماه، برنامه روز و هفته و ماه بعد رو می‌نویسید و بهش عمل می‌کنید؟

5 پسندیده

چقدر عجیب هم سوال قبلی و هم این سوال مشکل من و شما مشترکه :sweat_smile:

من هرکاری رو که میدونم درسته اما انجامش نمیدم رو سعی میکنم با کسی شریک بشم که به خاطر اون شخص انجامش بدم (کار درستی نیست)
نتیجه کار درست میشه و کار انجام میشه اما اگر زیاد اینارو بکنم اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیریم رو از دست میدم برای همین انقدر با خودم کلنجار میرم تا یا عادت کنم و قبول کنم تغییر رو یا اینکه خودمو رها میکنم و راهم رو عوض میکنم و مدل خودم انجامش میدم نه چیزی که فکر میکردم درسته!

برای برنامه ریزی اگه درمان قطعی پیدا شد من مشتری هستم :joy:
مشکلم برنامه ریزی نیست، عمل کردن به اون برنامه ریزیه
انگار ناخودآگاه مقاومت دارم در برابر هر نوع عامل کنترل کننده :sweat_smile:

البته شما خیلی سخت گیرانه رفتار میکنی نسبت به خودت من برنامه ریزیم رو بتونم تموم کنم عالیه اصن به ساعتش فکر نمیکنم (البته اذیت میشم واقعا)

3 پسندیده

این جمله رو داخل دفترچه یادداشتم یادداشت کردم اما یادم نیست از چه کتابی بود:
“زندگی خوب،یک حالت یا وضعیت پایدار نیست،زندگی خوب فقط با تطبیق مداوم حاصل میشود،برنامه به خودی خود هیچ ارزشی ندارد و مسئله داشتن یک برنامه ی ثابت نیست،بلکه این برنامه ریزی مجدد و مکرر است که ارزش دارد.”
بنظر خودمم احتمالش کمه بتونیم دقیقا طبق برنامه ای که قبلا مشخص کردیم پیش بریم چون ما نمیدونیم قراره در اینده چی پیش بیاد و باید بتونیم بصورت مداوم برنامه هامون رو با شرایط تطبیق بدیم و به روز کنیم

7 پسندیده

من یه تخته وایت بردم دارم
نصف تخته رو به 7 قسمت تقسیم کردم و برای هر روز 3 کار مهم روتینم رو نوشتم و هر کاری رنگ بخصوص داره
اینجور راحتترم
کارهام چون تکراریه این سبک کار برای من بهتره

1 پسندیده

@maryam1992

ممنون که مشارکت کردید اما دوست دارم بیشتر بدونم، راستش از نوشته شما سبک و ایده‌ای که کمک کننده باشه دستگیرم نشد.