جالب‌ترین شاخه‌ی علوم رو چی می‌دونین؟ چرا؟

به نظر خودم اول بیولوژی و بعد جانورشناسی جذاب‌ترین شاخه‌های علوم هستن. اولا به دلیل پیچیدگیش و بعد به این خاطر که میشه به شکل سیستم‌ها نگاهشون کرد و شناختشون و ازشون الگوبرداری کرد برای طراحی‌ سازه‌هایی که شاید بدون شناخت از این سیستم‌ها ممکن نباشه.

تو بیولوژی هم سیستم بیولوژی برام خیلی جذابه! یه گرایش میان‌رشته‌ای که یه جورایی به سیستم‌های زیستی به شکل یه سیستم یکپارچه نگاه میکنه، و تفکر سیستمی رو وارد مدلسازی‌های زیستی میکنه.

شما کدوم شاخه‌ی علوم براتون جذاب‌تره؟ چرا؟

5 پسندیده

برای من زیست‌شناسی و بخصوص بیوفیزیک (بخاطر اینکه بنظرم بیشتر از شاخه‌های دیگه زیست‌شناسی دنبال قوانین می‌گرده تا اینکه تو جزئیات غرق بشه) جالبن. تفکر سیستمی هم تو زیست‌شناسی برام جالب‌تر از زیست‌شناسی سلولی و مولکولیه که بطور ریز و جزئی به پدیده‌ها نگاه می‌کنه. تکامل و رفتار‌شناسی جانوران هم خیلی بنظرم جالبن.
علوم کامپیوتر هم جالبه چون به هر رشته‌ای کمک می‌کنه مثلا تو دسته‌بندی کردن همین اطلاعات زیستی (بیوانفورماتیک) یا برای نوشتن برنامه‌های شبیه‌سازی… یجورایی مثل جادو می‌مونه :star_struck:

4 پسندیده

هیچ علمی جذابتر از روانشناسی نیست.
چه چیزی بهتر از کند و کاو تو روان و رسیدن به خودشناسی.
یک کهکشان بیرون داریم یکی هم درون ، هر دو جذاب.

2 پسندیده

روانشناسی ، جامعه‌شناسی ، زیست‌شناسی و علوم مرتبط به ژنتیک و DNA جالب هستند. دو مورد اول در خصوص شناخت رفتار فردی و جمعی انسان ؛ چون انسانها در طول تاریخ رفتارهای متناقض زیادی از خود نشان دادند (مثل مردم ایران) به همین دلیل درک و شناخت چرایی این رفتارها و پیش‌بینی آینده میتونه جالب باشه.

دو مورد بعد در خصوص مسائل حیات و زیستن جالب هستند و به نظرم با دستکاری ژنتیک انسان میشه خیلی‌ کارهای عجیبی انجام داد و شاید بشه تاریخ بشر رو به صورت یک فیلم از طریق ژنتیکی که نسل در نسل منتقل شده ، به تصویر کشید و روی صفحه مانیتور مشاهده کرد!! :grin:

2 پسندیده