جایگزین گندم و حبوبات برای سبزه نوروز چه چیزی میتونه باشه؟

خب فکر کنم این خوب باشه که بریم سراغ سوال های عیدانه :wink:
برای سبزه ی نوروز از دانه های مختلف میشه، ولی زیباترین سبزه رو به نظرتون با چه دانه ای میشه تهیه کرد که بعد از نوروز هم ماندگاری داشته باشه؟

6 پسندیده

در سالهای اخیر که نقش شبکه های اجتماعی ای چون وایبر و تلگرام و اینستاگرام و…پر رنگ تر شده پیشنهاد های زیادی تو این زمینه میشه و حتی برآورد میشه که حدوداَ چقدر صرفه جویی میشه تو این زمینه.پیشنهاد داده شده که از دانه مرکبات استفاده شود. اما به نظر من فرقی نمی کنه دانه گندم بکاری یا عدس یا ماش یا دانه های مرکبات. بهتره که این فرهنگ رو جا بندازیم که بعد از سیزده نوروز هم مواظب چیزی که کاشته ایم باشیم و اونو به سر انجام برسونیم. نه این که سیزدهم اونو دور بندازیم.اگه عدس کاشتیم یا هر چیز دیگه ای، وقتی به سرانجام برسه می تونیم محصولی، هر چند اندک عدس داشته باشیم. اگه دونه خرما کاشتیم می تونیم مراقبش باشیم بعد از یکی دو سال یه نخل زیبای تزیینی داشته باشیم.(چون خرما یا مرکبات در آب و هوای خاص خودش محصول میده).

4 پسندیده

به نظرم یه سبزه که روی یه کوزه با تخم خاکشیر یا تخم خای دیگر درست میشه بهترین نوع سبزه است. ولی دقت در این موضوع که ایرانیان از قدیم الایام به گیاه سبز اینقدر اهمیت میداده اند و با جا گذاری در سنتها یمان آین کارها را برای نسلهای بعد به یادگار گذاشته اند بسیار قابل تامل است لزومی هم نداره بعد از عید ماندگاری داشته باشه .میتوانیم با نگهداری از چند گلدان همیشه فضای منزل را سبز نگه داشت.

یعنی اینکه می تونیم از گلدون های خونمون برای سفره هفت سین استفاده کنیم و اصلا لزومی نداره که چیزی بکاریم :upside_down_face: :star_struck:

:star_struck:
نه گفتم که برای سبزه ی کوزه که بر روی آن با تخم خاکشیر سبز شده باشه رو می پسندم

1 پسندیده

ما ماش رو سبز کردیم. با مزه بود قیافه ش!

2 پسندیده

چمن عروس یک نوع چمن هست که برگ ریز و سبز و خوشگلی داره و زود و سریع رشد میکنه و هم میتونید برای دیگرانیکماه قبل تو گلدون کاشت کنید.(گلدون بشقابی هم قشنگ میشه)خلاصه اینکه ما که استفاده میکنیم حدودا چند سالی میشه.اصلا این چمن خیلی خوشگله و دلبر.عکسشو تو فولدر پیدا کردم میزارم.

2 پسندیده