خرج می‌کنم پس هستم! شما چطور؟!

تازگیا متوجه شدم دخلم به خرجم نمیخونه و شروع به یادداشت کردن هزینه هام کردم. ماه پیش ۲۳ تومان و ماه قبل از آن ۱۹ تومان هزینه زندگی بنده بوده! ماه پیش هزینه دندانپزشکی داشتم.

زندگیم به هیچ وجه لاکچری حساب نمیشه. بیش از یک سال هست که گوشت نخریدم. از بین لبنیات شیر رو حذف کردم. برنج پاکستانی ۱-۲ وعده در هفته. خیلی وقت هست برای پوشیدنی ها هزینه نکردم. آخرین باری که به یه پاساژ یا بوتیک سر زدم رو یادم نمیاد. بیرون غذا نمیخورم. رفت و آمدم با مترو و اتوبوس هست. شاید تنها هزینه کمی اضافه زندگیم اینترنت و وی پی ان هست. احتمالا میتونم کمتر مصرف کنم!

زندگی شما چطوره؟ در ماه چقدر هزینه داری؟ چقدرش ضروریه؟ دخلت به خرجت میخوره؟ چطوری مدیریتش کردی؟

2 پسندیده

سلام اینطوری که توضیحات گفتید احتمالا باید در مرکز یک شهر باشید
در قدم اول
میتونید خانه ای در اطراف شهر که ارزان تر و باب میلتون هست رهن کنید و یک سری هزینه های اضافی رو حذف کنید . دکوراسیون خونه رو تا حد زیادی نادیده بگیرید. (مثلا ویترین) .عوض کولر گازی از همون کولر آبی مدل خوب استفاده کنید . از وسایل با کیفیت و چند منظوره بهره ببرید.
در باره وی پی ان، رایگان هم پیدا میشه در حد کار راه بنداز. مگر اینکه وابستگی شما به اینترنت و درآمدتون از یوتیوب و امثالهم باشه که در اون صورت میصرفه براش خرج کنید. بعضی چیزها هم ظاهرش هزینه س ولی آینده نگری و در آخر خرج کمتر هست . مثلا همین مصرف میوه و سبزی و عسل و آبلیمو (و البته آجیل طبیعی در حد کم)
ظاهرش هزینه س ولی جلوی بیمار شدن شما رو تا حد زیادی میگیره و سیستم ایمنی و گوارش رو سالم نگه میداره. یا مثلا ورزش کردن.