درباره استفاده‌های تزئینی و درمانی سنگها چه میدانید؟

درباره خواص(درمانی) سنگ‌ها یا درمان با سنگ‌ها (Gem Therapy) چه می‌دانید؟

چه سنگ‌هایی را می‌شناسید یا چه تجربه‌ای از خواص درمانی آن‌ها دارید؟ سنگ ها چه تاثیری در زندگی ما دارند؟ از سنگ‌ها چه استفاده‌ای می‌کنید؟ زیباترین سنگی که دیده اید، چیست؟

9 سنگ که بر اساس اختربینی هندو (Navaranta:)، اثرات خاصی بر صاحب خود دارند.
منبع تصویر

11 پسندیده

چند وقت پیش عزیزی یه دست بند به من هدیه داد که از سنگ آهنربا بود و البته کلی هم گرون خریده بود.

میگفت سنگ آهنربا خواص درمانی زیادی داره و اگه روی نبضت باشه به گردش خون کمک میکنه و همین طور انرژی منفی و درد رو از بدنت بیرون میکشه.

من هنوز ازش استفاده نکردم، نمیدونم تا چه حد این مطالب درسته. امروز اومدم سرچ کردم ببینم اینجا چیزی در این باره پیدا میشه یا نه و قصد پرسیدن داشتم.
آیا واقعا مرجع علمی برای این موضوع وجود داره؟

5 پسندیده

بهتره از یک زمین شناس بپرسیم! داریم اینجا؟ @lolmol

5 پسندیده

دوست زمین‌شناسی به این موضوع دعوت شدن، @jalilisoghramahin . ولی بعید میدونم زمین شناس‌ها راجع به خواص درمانی سنگ‌ها چیزی بدونن. :thinking:

6 پسندیده

من حسش کردم البته قطعا نوع رسیدن به این سنگ ها و بدست آوردنشون توی تاثیری که میزاره و ارتباطی که آدم با سنگ میگیره تاثیر داره اما برای من انگشتر نقره با سنگ عقیق همیشه ارزش داشته و حس میکنم آرامش زيادی رو برام به همراه داشته :thinking: با وجودی که سنگ من الماسه (چون گرونه) از سنگ دوم که عقیق هست استفاده میکنم. طب سنتی بسیار زیاد در این مورد اطلاعات غنی داره که چون توی طب مدرن اثبات نشده همه فکر میکنن خرافاته اما اینطور نیست. طب مدرن بره کشکشو بسابه :grin:

7 پسندیده

سلام به همه و یه سلام ویژه به لاله خوبم. دوست خوبم چیزی نوشتی که نشد عکس العمل نشون ندم و قانع شدم که خودم رو تو بحثتون شریک کنم.

خوب میریم سر موضوعمون:

من رشته‌ام زمین‌شناسی هستش و خیلی وقته تو این حوزه دارم کار میکنم، اما قطعا نه در زمینه سنگ‌های تزیینی و خواص درمانیشون. همانظور که خیلی هاتون فرمودید در مورد خواص درمانی حرف ها و گفته ها زیاد هستش که نه میشه ردشون کرد و نه کاملا به شکل علمی تایید. اینکه طبیعت و سنگ‌ها که جزئی از طبیعت بکر هستند تاثیر مثبت دارند هیچ شکی نیست مثال عرض میکنم من که خیلی وقته تو این کار هستم و به نسبت خیلی ها بیشتر در معدن و مناظر طبیعی، بدلیل قرارگیری در محیط آرام و دور از استرس شهری و هیاهوی آدمها از آرامش و روحیه خیلی خوبی برخوردارم.

همین دلیل باعث شده همه افراد و آدمایی که وارد کارهای زمین‌شناسی معدن سنگها و از جمله سنگهای تزیینی میشن علاقمند شده و به این راحتی نتونن بیرون بیان. آرامش زیبایی سکوت کم‌حرفی و دیدن چیزایی که به حالت عادی نمی تونید ببینید. شما میتونید تا مدت‌ها به یک سنگ زیبای طبیعی نگاه کنید بدون اینکه به گذشت زمان پی ببرید و میتونید سالیان سال تو طاقچه خونتون داشته باشید، از مد نمی افته، دور نخواهید انداخت و هر روز هم زیباتر خواهد بود. اما قطعا در مورد یک ظرف بلورین همچین نگاهی نخواهید داشت! شاید و باز شاید این همان اثربخشی و نیروی درمانی آن باشد؟!

من تا الان هیچ منبع علمی-رسمی ندیدم که با قطع به یقین گفته باشه فلان سنگ و یا کانی چنین اثرات مثبتی رو ایجاد میکنه و حتما قسمت عمده ایی از این اثرات مثبت تلقینی است که خودمان ایجاد میکنیم. من برای یکی دو روز آینده سعی میکنم چند منبع معتبر براتون اینجا بذارم که دوست داشتید مطالعه کنید، که البته من نه ردش میکنم و نه تاییدشون میکنم (من سواد تایید و یا ردشون رو ندارم :thinking:).

10 پسندیده

سلام مجدد.
شاید اینها رو داشته باشید قبلا، برای اونهایی که نمی دونستند. سری به اینجاها بزنید بابت سنگ درمانی و جواهرآلات سنگی:

https://www.javaheribina.com/

وکتاب معجزه سنگ که تو سایت های بالا هم هست.

کتاب گوهر ایران ، البته بعید میدونم بیرون پیداش کنید. کتاب فوق العاده ایی هستش اطلاعاتش تو کانال زیر هستش:

و یه فیلم خوب هم دارم حجمش زیاده دوستانی که دوست داشتند ایمیل بفرستند می تونم براشون ارسال کنم. در سایت کتاب سبز هم کتابهای خیلی خوبی وجود داره در زمینه فوق. و در نهایت یه نگاهی هم به این بندازید:

https://motamem.org/خواص-درمانی-سنگها-و-سنگ-درمانی-علم-یا-ش/

موفق و موید باشید.

7 پسندیده

از انجایی که باخبر شدیم @Mehrdad_Roshan هم علاقه مند به سنگ هاست و در این زمینه مطالعاتی داشته، به این پرسش دعوت اش می کنیم… :slightly_smiling_face:

3 پسندیده

امکانش هست که آپلودش کنید برامون لینک بزارید؟

Uupload.ir

اینجا میتونید آپلود کنید همه دوستان اگر خواستند برن دانلود کنن فقط اینکه محدودیت زمانی رو هم میتونید نامحدود کنید تا لینکتون تاریخ مصرف دار نباشه.

اگر امکانش نیست
[email protected]

3 پسندیده

من سند علمی ندیدم که چنین چیزی رو ثابت کنه. اما در کل مواد خواص غیر قابل انتظاری دارن شاید یک سنگ بتونه یون هایی در سطح بدن با غلظت چند دهم ppm آزاد کنه که این مقدار کم بتونه تغییراتی ایجاد کنه. همینطور مواد جذب و نشر امواجی مختلفی دارند که اون هم به نظر میاد بی تاثیر نباشه. اینکه تاثیر داره یا نه از نظر علمی من ندیدم و چیزی که گفتم تحلیل علمی شخصی بود.

اما مواد یه طرف انسان هم یک طرف حس حال آدما چیزی جدای از مواد هست شاید داشتن یک سنگ خاص بتونه بی دلیل حال روحی رو خوب کنه که سلامت روح و روان تاثیر مثبت روی سلامت جسم بذاره.

من شخصا سنگ عقیق رو خیلی دوست دارم به خصوص عقیق یمنی اما نه به صورت انگشتر با شکل تسبیح چون حس لامسه و شنوایی رو هم درگیر میکنه. اما علاقه ندارم هرجایی دستم بگیرم و به قول معروف تسبیح بچرخونم، دوست دارم بعضی وقتا بر دارم لمس کنم صدای برخوردشون به هم رو بشنوم و بعد بذارم سر جاش تا وقت دیگه که دلم تنگ شد.

9 پسندیده

من خیلی سنگ ها را دوست دارم، یعنی اگر سنگ اصل و الماس تراش شده یاقوت کبود شفاف یا زمرد سبز تیره شفات الماس تراش شده با رکات عالی و دست ساز پیدا کنم هر قیمتی که داشته باشد برایم مهم نیست حتماً خریداری اش میکنم، و سنگ مورد علاقه من زمرد، یاقوت کبود، یاقوت دانه اناری، عقیق یمنی، و لاجورد است و کم و کاستی هم در باره خواص درمانی آنها میدانم ولی درینجا کمی از خواص لاجورد که معادن کشور ما از آن سرشار است را میتوانید مطالعه کنید => http://news.zar.ir/news/233/سنگ-شفا-دهنده-لاجورد

4 پسندیده

رشته من استخراج معدنه و البته پاسخ این سئوال به رشته های کانی شناسی ، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی بیشتر ارتباط دارد.و اما اگر از دلایل علمی آن بگذریم،معتقدم طبیعت و عناصر و کانی های آن تأثیرات زیادی روی روح و روان ما دارند.احتمالاٌ اکثراٌ از خواص درمانی و همینطور جذب انرژیهای منفی توسط سنگ نمک شنیده ایم،کشور ما ایران سرشار از امکانات و پتانسیل های خدادادی است و همینطور موقعیت استراتژیک عالی…کمی تفکر و اندیشه انصاف باشد، به جایگاه مستحقمان دست میابیم.اگر در سطح پايین تر و ملموس تر نگاه کنیم،سنگهای تزيینی ونمای ساختمان چه نمای بیرونی و چه در طراحی داخلی حس وحال و انرژی متفاوتی به ما میدهد(در داخل ساختمان سنگ را با سرامیک مشابه مقایسه کنید).چنانچه در زمینه سنگهای ساختمانی و کاربردهای آن مخصوصا در زیباسازی شهر و کاهش هزینه های آن پرسشی باشد،در خدمتم.

7 پسندیده

علمیشو دوستانی که تخصص داشتن گفتن، من فقط تجربه شخصی خودمو میگم.
من آمیتیس دارم و میگن آرام بخشه و برای سر درد خوبه. من اینو امتحان کردم و به نظرم درسته.

3 پسندیده

چون تجربه استفاده از این سنگ ها رو جز در یکی دو سال استفاده از انگشتر رو نداشتم نمیدونم خود این سنگ ها چقدر از لحاظ درمانی میتونند کمک کنند. ولی از طرفی چیزی که خالص از طبیعت باشه به آدم حس خوبی میده فارغ از بحث های علمی .