دریچه‌های فاضلاب‌ جاده ساحلی شیراز: عامل تغییر مسیر ناگهانی خودرو در جاده

شیراز دو جاده طولانی ساحلی داره که کمی طولانی و در امتداد رودخانه فصلی شهر هستند. در زیر پل‌هایی که از روی رودخانه رد میشه، چون جاده رو پایین بردند، برای تخلیه آب‌های بارانی که در این قسمت جمع میشن راهی رو به یک فاضلاب زیرزمینی باز کردند که دریچه‌ فلزی روی اینهاست.

این دریچه‌ها به مرور زمان فشرده میشن و به خاطر تاب برداشتن هنگام عبور ماشین صدای بلندی ازشون میاد که در زیر پل صدا تشدید میشه.

به همین خاطر خیلی ماشین‌ها که در اون لاین حرکت می‌کنند از مسیر منحرف میشن تا چرخشون روی این دریچه‌ها نره. این تغییر مسیر همواره یک تنش در رانندگی اون مسیر ایجاد می‌کنه.

متأسفانه چون جایی هستن که امکان توقف وجود نداره، امکان عکس گرفتن هم نیست.

به نظرتون چرا این دریچه‌ها اینطور آسیب می‌بینند. برای جلوگیری از آسیب این دریچه‌ها چطوری باید ساختشون؟

2 پسندیده

البته این در پاسخ به سوال تاثیر چندانی نداره. ولی برای درک بهتر شرایط، منظور چنین دریچه هایی هست؟

طراحی دریچه فاضلاب

برای رفع مشکل تغییر مسیر ماشین‌ها برای عبور نکردن از روی دریچه، شاید بشه به جنس های متفاوت دریچه که در اثر وزن ماشین کمتر تغییر شکل پیدا میکنه و یا مکان های متفاوتی برای محل عبور آب باران فکر کرد.

مثلا دریچه های پلی اتیلن و یا کامپوزیت هم هست که مقاومتش در برابر فشار خارجی بیشتر از فلز هست، منبع. و یا اگه دریچه ها به جای کناره های جاده وسط دو لاین می‌بود، دیگه نیازی به تغییر مسیر ماشین نبود، چون خود به خود اگه ماشین بین دو لاین حرکت کنه، دریچه بین دو چرخ میفته.

2 پسندیده

خیلی روشهای جالبی گفتی. یکی دیگه هم خودم اضافه کنم. این دریچه ها میتونن کاملا از جاده برن بیرون. به صورتی که مثلا جدول کنار جاده حفره‌هایی داشته‌باشه و آب رو به فاضلاب هدایت کنه.
فکر کنم دریچه‌ها تقریباً این شکلی باشن:
images

من با شهرداری یا تلویزیون شیراز تماس می‌گیرم و لینک این موضوع رو براشون می‌فرستم تا الان که نزدیک عید هست و بودجه‌ای رو برای تعمیرات شهری اختصاص دادند بتونن این راه‌ها رو در جلساتشون مطرح کنن.

2 پسندیده

خیلی خوب میشه نتیجه رو در همین پست اعلام کنید. حتی میشه چالش های رو در همین پادپرس طراحی کرد برای حل خیلی از مشکلات شهری و اعلام نتیجه شون

2 پسندیده

تا اینجای کار به اداره آبفای شیراز و شهرداری شیراز ایمیل فرستادم. اما از شهرداری جواب اتوماتیک (خطای سرور) اومد که باکس ایمیلشون پر هست و در مورد آبفا هم امشب خود جیمیل پیام داد که پاسخی از سمت آبفا دریافت نشده و به نظر می‌رسه که به دستشون نرسیده.
به شهروند خبرنگار فارس هم از طریق واتسپ پیام رو فرستادم. اما هنوز به دستشون نرسیده. یعنی تیک دوم نخورده. به نظر می‌رسه به جز پیام‌رسان سروش از طریق دیگه‌ای نمی‌شه بهشون پیام داد. که سروش رو فعلا دوست ندارم نصب کنم.
باید راه دیگه‌ای رو پیدا کنم.
با توجه به اینکه امروز چهارشنبه بود و فردا پنجشنبه امیدوارم که این دو سازمان فردا باز باشند تا بتونم از طریق تلفن پیگیری کنم.

1 پسندیده

خوب، شهروندخبرنگار فارس پیامم رو‌ در واتسپ مشاهده کرد. منتظر بررسیشون هستم ⁦✌️⁩.

1 پسندیده

راستش بعید می‌دونم از طریق این خبرنگار کار راه بیافته. واحد عمران شهرداری یا واحد شهرسازی جاییکه باید پیگیری کنید. معمولا شهردارها سه شنبه ها قرار ملاقات عمومی میذارند. البته بعید می‌دونم با این اوضاع کرونا فعلا برقرار باشه.

1 پسندیده

امیدوار هستم پیگیر باشند. توی تلوزیون گاهی با مسئولان به خاطر پیام در شهروند خبرنگار مصاحبه می‌کنند.