در برونسپاری سئوی یک سایت چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟

تا حالا تجربه‌ی برونسپاری سئوی یک سایت به وبمسترها رو داشتین؟ یا اگه وبمستر هستین، تا الان مسئولیت سئوی سایت کسی رو به عهده گرفتین؟

قسمت فنی سئوی یه سایت نسبتا مشخص هست و به نظر میرسه قابل برونسپاری باشه. ولی قسمت غیرفنی و محتوایی رو به چه شکلی میشه به کسی غیر از تیم اصلی سپرد؟

چه مشکلاتی ممکنه در برونسپاری سئوی یه سایت پیش بیاد؟ چه نکاتی رو خوبه قبل سپردن پروژه به متخصصین سئو حواسمون بهش باشه؟

برونسپاری سئو

5 پسندیده

اطلاعاتی که در اختیار افراد قرار میگیره خیلی مهمه. اینکه چقدر پروژه یا سایت شما رو بشناسن روی سئو تاثیر مستقیم داره. معمولا پیشنهاد میشه که یکی از اعضای تیم در کنار متخصص سئو باشه. البته تیم های حرفه ای در زمینه سئو نکاتی رو از سایت و کسب و کار شما در میارن که خودتون تعجب میکنید :grin: متاسفانه تعدادشون زیاد نیست اما خب مگه چقدر بازار کار داره که انتظار تعداد بیشتری رو داشته باشیم.

وجود یک کانتنتور یا همان تولید کننده محتوا در تیم اصلی خیلی خوبه و همچین شخصی میتونه در کنار سئوکار یک سئوی دقیق و حساب شده رو تحویل تیم بده.

3 پسندیده

ما کارمون اینه که مسئولیت سئو مردم رو به عهده بگیریم :sweat_smile:
و چقدرم کار تخصصی و پر جزئیاتی هست واقعا

جاهای زیادی برای تولید محتوا هستن که تخصصی در این زمینه کار میکنن
مثل فرامحتوا یا ویکی محتوا

البته این مجموعه ها فقط ترجمه یا تالیف میکنن ونهایتا باید سئو محتوا رو خودمون انجام بدیم
در برون سپاری سئو مشکلات زیادی میتونه پیش بیاد
برای مثال:

1- سو تفاهم در نتیجه نهایی
مشتری میگه میخوام با فلان کلمه کلیدی بیام بالا و توی دلش توقع داره که با فلان کلمه هم بیاد بالا ولی نمیگه و توی قرار داد هم نمیاد :sweat_smile:
داستان میشه معمولا

2- مشکلات فنی
گاهی اوقات قرار دادی بسته میشه و کار هم داره پیش میره سایت مشتری هک میشه ، یا مثلا هاست به مشکل میخوره
این مواقع معمولا دسترسی هاست دست خودشون هست و به فرایند سئو هم ضربه میزنه

3-بد قولی
گاهی اوقات برای کاهش هزینه ها مشتری ما میگه که من خودم تولید محتوا میکنم
ولی محتوا رو نمیرسونه و این واقعا سئو مارو عقب میندازه

البته که من فقط از دید خودمون به قضیه نگاه کردم :smiley:
ولی خوب واقعیت اینه که این مشکلات هم وجود داره

5 پسندیده

سئو وبسایت یک موضوع دائمی و پویاست که در گذر زمان نیاز به بازنگری و بروزرسانی های منظم داره. در بحث فنی شاید بد نباشه اگر این موضوع رو برون سپاری کنید اما در مورد محتوا بنظر من شاید بهتر باشه اینکار بصورت داخلی انجام بشه.
من الان با دو تولید کننده محتوا در ارتباط هستم، عدم شناخت و نبود زمینه علمی تحقیقاتی باعث میشه که هیچوقت نتونن محتوا مورد نظر من رو بهم ارائه کنن و همین موضوع باعث شد تا خودم مشغول تدوین محتوای مورد نیاز بشم و در نهایت ویراست و قالب دهی رو به اونها بسپارم (شاید) . در خصوص تولید محتوا پیشنهاد میکنم بجای هزینه برون سپاری، هزینه کنید و اتاق تولید محتوا خودتون رو راه اندازی کنید.
البته این بسیار به نوع سرویس شما بستگی داره. اینکه شما چقدر و با چه فواصل زمانی به محتوای جدید نیاز دارید میتونه داشتن تیم تولید محتوا رو برای شما از مقرون به صرفگی خارج کنه.
از طرف دیگه تیم های سئو مثل دکتر های عمومی هستند، اونها زمان چندانی برای کسب و کار شما صرف نمیکنند و هدفشون تموم کردن پروژه هست.

2 پسندیده

مشکل اصلی به نظر من تعداد زیاد افرادی هستند که اطلاعات لازم را ندارند و با خواندن چند مقاله و قدرت مذاکره می توانند پروژه های سئو را بگیرند.

4 پسندیده

هرینه تولید محتوا بالاست . با برونسپاری تولید محتوا یا باید هزینه بالاش رو بپذیری یا انتظار بالایی از سایت تولید محتوا که به ازای هر کلمه 50 یا 60 تومان میگیرن نداشته باشی. چون این سایت فقط نگارش محتوا را تغییر میدن و مطلب تالیفی و اختصاصی به شما نمی دهند. در بعضی کسب و کارها و برای عبارات کلیدی که رقابت سئو متوسط یا ضعیف است برونسپاری محتوا کارسازه و رتبه سایت را در گوگل ارتقا میدهد.

2 پسندیده

کاملا موافقم. با دو تا دوره آنلاین و چهار تا پست آموزشی سئو متاسفانه افراد زیادی هستند که ادعای سئو حرفه ای دارن. همین مساله باعث شده تا اعتماد کارفرما از بین بره و البته قیمت ها به شدت کاهش پیدا کنه

1 پسندیده