در حوزه‌ی آموزش الکترونیک، یادگیری کدام مهارت آینده‌ی کاری بهتری دارد؟

در حوزه‌ی آموزش الکترونیک، به نظرتون کار و مهارت در کدام یک از موضوعات زیر آینده بهتری داره؟ چرا؟

  • آردوینو
  • رزبری پای
  • فقط تخصصی اینترنت اشیاء
4 پسندیده

برای شروع آردینو خوبه، اما من خودم از شروع فقط با رزبری پای کار کردم
اینجوری مهارت کسب کردن توی این حوزه دیگه به نظر من جواب نمیده، باید Learning On Demand باشه، باید بتونی یاد بگیری اما اگر برای یکیش وقت گذاشتی دلیل نمیشه که کار هم راحت پیدا کنی
به نظرم اطلاعات کلی برای کار هر سه حوزه رو بدونی خیلی بیشتر و بهتر کمک میکنه چون تعداد گزینه های کار رو افزایش میده و بعد که کار تخصصیت معلوم شد میتونی در اون مورد بیشتر بخونی و جلوتر بری

الان اینترنت اشیا در دنیا با اختلاف خیلی زیاد از هوش مصنوعی بیشترین بودجه رو به خودش جذب کرده
ولی به نظر میرسه که تو همین یکی دو سال آینده هوش مصنوعی بالاتر بیاد اینجا رو ببینین

تفاوت آردوینو و رزبری پای رو هم میگم برای کسایی که شاید ندونن:

An Arduino is a microcontroller motherboard. A microcontroller is a simple computer that can run one program at a time, over and over again. It is very easy to use.

A Raspberry Pi is a general-purpose computer, usually with a Linux operating system, and the ability to run multiple programs. It is more complicated to use than an Arduino.

3 پسندیده

رزبری‌پای دقیقا مانند یک کامپیوتر است. یک یا چهار پردازنده مرکزی دارد، کارت گرافیک دارد و portهای زیادی دارد که بسته به مدل متفاوت هستند. با رزبری‌پای کارهای خیلی زیادی می‌توان کرد.

تجربه من با رزبری‌پای برمی‌گردد به ساخت یک دستگاه تشخیص رنگ و مقایسه با یک رنگ مرجع. من وظیفه نوشتن بخشی از نرم‌افزار را به عهده داشتم. برنامه ترکیبی از C و Python بود. مهمترین تفاوتی که بین رزبری‌پای و کامپیوترهای رایج وجود دارد و باید به آن توجه کرد سرعت پایین پردازنده‌ها است. این موضوع کاربردشان را محدود می‌کند.

آردوینو بر خلاف رزبری یک کامپیوتر کامل نیست. بنابراین شاید مقایسه خوبی نباشد. شخصا تجربه‌ای نداشتم اما دیده‌ام که در بسیاری از آزمایشگاه‌ها برای اتوماسیون استفاده شده است.

در مورد آینده بهتر فکر می‌کنم بستگی به کاربرد دارد که سمت کدامیک بروید. اگر من بودم رزبری پای را انتخاب می‌کردم و پروژه های جالب MagPi را دنبال می‌کردم تا از آن‌ها ایده بگیرم. با این حال، با توجه به پیشرفت سریع این بورد‌ها، هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک همه چیز تغییر کند. بنابراین فکر می‌کنم چاره‌ای نیست جز یادگیری پیوسته.

3 پسندیده