در حوزه ی کشاورزی تا صنعت چند قدم راه داریم؟

در ادامه ی بحث راهکاری برای اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی متناسب با وضعیت آب منطقه به نظرم یه فاصله عجییییییییییییییب بین ما (نماینده کشاورزی سنتی) مثل این:

با روی صنعتی و مدرن مثل اینا:

هست؟

چیزی که مدتیه ذهن من رو مشغول کرده اینه که ما اصلن در هیچ بخشی در کشورمون صنعت به معنای واقعی نداریم! توجه داشته باشین که هر صنعتی که ستون یک کشور بشه بقیه صنایع رو می تونه به حرکت در بیاره به این شرط که اون صنعت، یک صنعت مادر و استراتژیک باشه و چه صنعتی از کشاورزی مهمتر و استراتژیک تر هست؟ اگر کشاورزی رونق بگیره نیاز به آب هست پس سد سازی، حفر چاه، بازیافت آب، شیرین سازی آب و… که هر کدوم صنعته در الویته قرار میگیره. برای ادوات کشاورزی، برای بهبود ارقام، برای خاک و… نیاز به همکاری با کشاورزی هست که این خودش نیروی محرکه بقیه صنایع به حساب میاد.

متاسفانه یا خوشبختانه ما دسترسی به دولت نداریم و احتمالن کشاورز هم نیستیم پس در این چرخه شهروند عادی هستیم که یه جورایی می تونه بیشترین تاثیر رو روی هر دو داشته باشه.

من و شما به عنوان شهروند باید چه کنیم؟

8 پسندیده

به شخصه عاشق کشاورزی و تولید هستم چون به آدم حس مفید بودن میده

برای نمونه باید اسرائیل رو نام ببرم.

اولین بار آبیاری قطره ای در اسرائیل انجام شد. اگه یکم تحقیق کنید خواهید فهمید که اسرائیل چقدر روی روش های نوین کشاورزی سرمایه گذاری و تحقیق کرده. البته بذارید از این به بعد بگم رژیم صهیونیستی تا مشکلی برای پاد پرسی های عزیز هم پیش نیاد :sweat_smile:
برای کشوری مثل ایران نیز که تا حدودی در خشکسالی به سر میبره به نظرم استفاده از روش های این رژیم بهترینه (بالاخره میشه از روش های دشمنت برای پیشرفت هم استفاده کرد)
داشتن یه برنامه کشاورزی برای یک زمین خیلی مهمه. باید بدونی که این زمین برای چه محصولی خوبه و چطور باید ادارش کرد.
چه محصولی بازار خوبی داره و به راحتی میشه بفروشیش. علاوه بر این داشتن یک سیستم جامع خرید و فروش محصولات کشاورزی که دست واسطه ها رو قطع کنه قطعا میتونه کمک کنه.
استفاده از سخت افزار های مناسب و درست نیز میتونه کمک بسیاری کنه و مارو از کشاورزی سنتی خارج کنه

به نظرم من و شما میتونیم کار خاصی بکنیم اونم اینه که بتونیم روش های کشاورزی رو علمی جلو ببریم. اگر کشاورزیم با فکر جلو بریم. مطالعه کنیم و بعد شروع به کار کنیم. از یه مهندس خوب کشاورزی کمک بگیریم تا بتونیم بازده کارمون رو بالا ببریم.

باز ممنون میشم دوستان اگه انتقادی یا پیشنهادی، یا هر چیزی داشتن رو ارائه بدن :blush:

1 پسندیده