در زمان مراجعه به مکانیکی‌ها چه مشکلاتی رو تجربه کردید؟

تا به حال شده هنگام مراجعه به مکانیکی، چه خودرو، موتور یا دوچرخه به مشکلی بر بخورید؟
مثلا ندونید باید به کجا مراجعه کنید.
یا با مکانیکی دچار مشاجره بشید، یا حس کنید مکانیکی داره برای وسیله خرج می‌تراشه؟
یا هر مشکل دیگه‌ای…
چه تجربه‌ای در این زمینه داشتید؟ چه حسی داشتید؟ چیکار کردید؟

1 پسندیده

تجربه‌هام قدیمی هست، مثلا برای ده سال پیش. منتها بعید میدونم از اون موقع تا حالا تجربه ها چندان تغییر کرده باشه. یکی از تجربه هام رو که یادم مونده ثبت میکنم.

تجربه دزدی در نمایندگی موقع مراجعه برای تعمیر ماشین

اکثر اوقات ماشین رو میبردم نمایندگی. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که تو نمایندگی بهش برخوردم این بود که یه جایی کارمندِ یکی از همین نمایندگی‌ها، دستگاه تبدیل گاز به بنزین رو از سر ماشین جدا کرده بود! و اون موقع چون هنوز مخزن گاز نداشت ماشینم، متوجه نشده بودم. اصلا به ذهنم خطور نکرده بود که زیر فرمون رو چک کنم و ممکنه یه قطعه که قبلا بوده، حالا دیگه نباشه و به جاش یه سری سیم به هم گره خورده مونده باشه!

خلاصه روزی که از نمایندگی بهم زنگ زدن که مخزن گاز ماشینت اومد بیا نصبش کنیم، رفتم و یهو بهم گفتن خانم چرا تبدیل رو جدا کردی؟! این تبدیلش دیگه گیر نمیاد و اگه بیاد هم گرونه. نمی‌ارزه برات مخزن رو نصب کنیم! من رو بگی، ذهنم سوت کشید. یعنی چی؟! من چرا باید دستگاه تبدیل ماشینم رو بکنم! و … .

این مشکل با مراجعه من به سایت شرکت اصلی و شکایت از نمایندگی های شهرستان حل شد! ولی از اون به بعد دیگه حتی وقتی ماشین رو برای سرویس یا تعمیر می‌بردم نمایندگی، تو دفتر نمایندگی مینشستم تا مکانیکی و مسئول نمایندگی حواسش جمع باشه.

حس و صدای ذهنم این بود که «کاش به جای آدم، ربات تو چنین جاهایی کار میکرد! این طوری حداقل کمتر نگران اموالت هستی!»

3 پسندیده

من اصلا ادبیات رایج در مکانیکی رو متوجه نمیشم.
مورد دیگه ای ام که اصلا خوشم نیومد این بود که اولین بار که رفتم مکانیکی اقاهه یک جوری رفتار کرد که انگار برو با بزرگترت بیا. خیلی بهم برخورد!
ولی رفتم و با بزرگترم واقعا برگشتم…

2 پسندیده

من خودم ماشین نداشتم ولی این مورد دزدی و عدم اعتماد رو خیلی شنیدم از دوستانی که ماشین داشتن. کسی رو یادم نمیاد که به مکانیکی بدون شناخت طولانی‌مدت اعتماد داشته باشه. راستی این هم مسئله بسیار جالبیه که این رو چطور میشه بدون نیاز به حضور برطرف کرد؟

2 پسندیده

چند وقت پیش ماشین رو برده بودم مکانیکی و متوجه شدم وقتی برای سرویس دوره ای ماشین رو برده بودم نمایندگی لطف کردن کلی دزدی کردن از ماشین

از همه دزدتر نمایندگی هان