در صورت استفاده از دستمال‌های جادویی، چه‌قدر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شه؟

این دستمال‌ها که بدون نیاز مواد شیمیایی و فقط با کمی رطوبت سطوح رو تمیز می‌کنند دیدین؟ نمونه‌ای به این شکل از این شرکت رو ملاحظه کنین:

با استفاده از این محصولات برای تمیز کردن ماشین و در کلیه مصارف خانگی چه‌قدر صرفه‌جویی در آب اتفاق می‌افته؟

5 پسندیده

تا حالا از این دستمال‌های جادویی استفاده نکردم، و تا حالا ندیده بودمش! :roll_eyes:

در مصارف خانگی و گردگیری داخل خونه، معمولا آب زیادی مصرف نمیشه، دلیلش اینه که خونه خیس میشه و افراد از خیس و کثیف کردن خونه دوری میکنن. ولی در تمیز کردن ماشین، ممکنه چنین چیزی به درد بخوره، هر چند:

  • ماشین رو میشه با یه سطل آب هم شست، و دلیل اینکه افراد از یه سطل آب برای شستشوی ماشین استفاده نمیکنن لذتی هست که در آب گرفتن روی ماشین به وسیله شلنگ وجود داره! باور کنین؛ ماشین شستن با شلنگ اصلا شبیه تمیزکاری و یا کار نیست، بلکه بیشتر از جنس تفریح و بازیه! در حالی که ماشین شستن با یه دستمال جادویی و یا یه سطل آب، دقیقا شبیه یه کار هست، اون هم از اون جنس کارایی که دلت نمیخواد انجام بدی.

  • معمولا کثیفی ماشین حجم زیادی از گل و لای و گاهی آلودگی‌های روغنی همراه خودش داره و مطمئن نیستم یه دستمال به تنهایی و بدون آب بتونه اون رو تمیز کنه. مخصوصا قسمت‌های پایین ماشین.

  • در نهایت اگه این دستمال واقعا میتونه ماشین رو به خوبی تمیز کنه، احتمالا کارواش‌ها بعد از مدتی به خرید چنین دستمال‌هایی و تمیز کردن ماشین بدون هزینه‌ی آب و مواد شوینده روی میارن. و یا حتی قرقره‌های کارواشی بزرگی از جنس این دستمال که فقط روی ماشین کشیده میشه و بدون هیچی دیگه اون رو تمیز میکنه.

راستی جنس این دستمال‌ها چیه؟ و چه تکنولوژی در ساختش به کار رفته که چنین قابلیت پاک‌کننده‌ای و یا قابلیت جذب آلودگی رو داره؟

5 پسندیده

جنسشون از نوع پارچه های بی بافت (NON-WOVEN) هست.

روش های تولید مختلفی داره ازجمله استفاده از بایندر، ساده ترین و ملموس ترین نوعش نمد هست.

می تونه قابلیت پاک کنندگی هم داشته باشه.

یه نکته ممکنه در تولیدش از آب زیادی استفاده شده باشه پس در نهایت گاهی استفاده از مواد دور ریز شاید بتونه از این نظر توجیه داشته باشه

3 پسندیده

…؟؟؟؟ فکر می‌کنم، اشتباه تایپی باشه، درسته؟ میشه دربارش توضیح بدید؟

1 پسندیده

روی این محصولی که من گرفتم ننوشته جنسش چیه، یه چیزی شبیه پارچه‎های نمدیه. ولی یه کلمه روش نوشته شده: Nanotechnology! نمی دونم چه‌قدر دقیق نوشته!

نه واقعا جادوییه و این کارو می‌کنه! البته بدون آب نیست. دستمال باید کاملا مرطوب باشه. ما لاستیک‌های ماشین رو هم باهاش تمیز کردیم و برق انداخت روشون! :star_struck:
کثیف شدن دستمال هم باعث نمی‌شه سطوحی که باهاش تمیز می‌کنین کثیف بشه. یعنی تا جایی که سطح دستمال کاملا کثیف نشده می‌تونین همچنان به تمیزکاری ادامه بدید. آخر سر باید با پودر لباسشویی و آب دستمال رو بشورید.

قیمت یک دستمال حدود 25*35 سانتی‌متر هم حدود 9000 تومان بود. (در این لحظه البته!)

آره راست میگین! شاید این دستمال‌ها بتونن یه بازی-تفریح جای‌گزین باشن! :grin:

نه منظور چیزی شبیه به چسب هست. موادی که می تونه الیاف رو در کنار هم نگه داره، چون این پارچه ها تار و پود ندارن.

راسش نانو تکنولوژی می تونه به روش های مختلفی توی این فرایند نقش آفرینی کنه مثلن افزایش پاکیزگی، فرایند تولید، مواد اولیه و…