در فضای مجازی چطور از حریم شخصی‌مون چطور محافظت کنیم؟

هیچ وب‌سایتی نیست که ازتون کوکی نخواد، همۀ موتورهای جست‌وجو و شبکه‌های مجازی ازتون جاسوسی می‌کنن. چطور از خودتون محافظت می‌کنید؟ مثلاً من از 1.1.1.1 استفاده می‌کنم، برای جست‌وجوی‌هایش شخصی از duckduckgo؛ که تا حدی مطلوب بوده.

5 پسندیده

محافظت نمیکنم، بلکه با کمال میل اجازه میدم سایت ها ازم دیتا بگیرن! میدونم با این دیتا میتونن حتی روی انتخاب هام تاثیر بذارن، باز این موتورهای جستجو و شبکه ها از دیتا برای خدمترسانی بهتر به من هم استفاده میکنن، بعضی جاها که دیتا رو برمیدارن و خدمتی هم نمیرسونن!

راستی کمی بیشتر این دو روشی که استفاده میکنین رو باز کنین. از هر کدوم به چه شکلی استفاده میکنین؟ یا یه لینک howto بذارین اینجا.

4 پسندیده

از بین سه مورد زیر حداکثر دوتا رو میشه انتخاب کرد.

  • دسترسی به فناوری پیچیده
  • راحتی (استفاده)
  • امنیت و حریم شخصی

حداقل یکی از اینها رو باید فدا کنید.

پی‌نوشت: به نظر من تمام فناوری‌های شبکه و اینترنت پیچیده هستند.

4 پسندیده

خیلی خوبه که شما چیزی برای پنهان‌کردن نداری؛ از اون‌ها که سعادت دنیا و آخرت رو دارن‌ها :slight_smile: والا با این شدت تغییر، سناریوهای Black Mirror و Westworld اصلاً دور از ذهن نیست. خیلی ترسناکه همۀ ویژگی‌های هویتی و شخصی‌ت دست شرکتی باشه که هدف‌ش صرفاً قدرته.

‌سرویس duckduckgo یک موتور جست‌وجوئه که به حریم شخصی اهمیت زیادی می‌ده و دیتا برنمی‌داره، 1.1.1.1 هم سرویسیه که Cloudflare ارائه داده، به این شکل که دی‌ان‌اس‌هاتون رو به این آی‌پی تغییر می‌دید و هم سرعت بیش‌تر می‌شه، هم به حفظ حریم شخصی کمک می‌کنه.

3 پسندیده

داداش این حرفا چیه میزنی؟!! جاسوسی چیه؟! اینا تورو ترک می کنن و باعث میشه الگوریتم های دقیقتری برای پیشنهاد تبلیغات و حتی هوشمند کردن سرچت بشن. سرچت رو بر اساس چیزایی که سرچ کردی یا اسکیل هایی که داری گوگل خیلی تغییر بهش میده. حالا جسارت نباشه ولی شخصیت شخیصی نیستی که بخوان رو زندگیت زوم کنن، مطمئن باش واسه گوگل و غیره هم مهم نیست حتی اگه ۴ بار در روز پورن هاب رو باز کنی یا بخوای مقالات سیاسی بخونی. اگه خیلی شکاکی و یا کار خلاف انجام میدی از incognito یا دیگه خفترش از Tor استفاده کن. ولی خواهشن از این توهم های توطعه برندارید. سپاس

1 پسندیده

راستش من اصلا به این موضوع فکر نمیکنم و هیچ محافظت خاصی ام به کار نمیگیرم. فقط سعی میکنم حد و مرز اتفاقات خصوصی خودم رو خصوصا در شبکه های اجتماعی تعیین کنم و هرچیزی رو منتشر نکنم که نگران اتفاقات بعدیش باشم. در موتورهای جست و جوگر هم اجازه میدم اتفاقا از من اطلاعاتی داشته باشن چون تجربه سرچ و استفاده بهینه تری فکر میکنم برام داره.

2 پسندیده