در مورد مدال فیلدز ۲۰۱۸ به کوچر بیرکارِ ایرانی چی می‌دونین؟

‏مدال فیلدز از جایزه های معتبر دنیای ریاضی است که هر چهار سال یکبار داده می شه. امسال ریاضی دان ایرانی کوچر بیرکار به همراه ۳ نفر دیگه اونو برده.

کوچر بیرکار یک کرد ایرانی است که به عنوان پناهنده سیاسی از ایران به انگلیس رفته.

https://www.mathunion.org/imu-awards/fields-medal/fields-medals-2018

اگر کسی در مورد حوزه های کاری این چهار نفر بیشتر میدونه میتونه توضیح بده ما هم یه کم سر در بیاریم

3 پسندیده

البته به غیر از گاردین و بی‌بی‌سی خبرگزاری دیگری در مورد پناهندگی چیزی نگفته است. با توجه به راه‌های متعددی که یک لیسانس ریاضی دانشگاه تهران می‌تواند از کشور خارج شود، پناهندگی کمی عجیب به نظر می‌رسد. آیا خود این شخص درباره پناهنده بودنش حرفی زده است؟

1 پسندیده

من تو ویکی هم خوندم، و دیگه چک نکردم درستیش رو
حالا میگردم دنبالش باز هم

2 پسندیده

همین که ایرانی‌ها دومین مدال فیلدز را گرفتند از همه مهم‌تر است. اما بعضی خبرگزاری‌ها تحمل این را ندارند و اولین چیزی که می‌نویسند در مورد پناهنده بودن ایشان است. این موضوع چه درست باشد و چه نادرست، نگاه تنگ و تاریک‌شان را نشان می‌دهد.

به هر صورت هم ایشان و هم مریم میرزاخانی تحصیلات پایه، دبیرستان و کارشناسی را در ایران گذرانده بودند و این افتخار و اعتباری برای ریاضی ایران است.

3 پسندیده

از کار بیرکار باید بتونی سر در بیاری تا حدی. ناسلامتی سیستم دینامیکی کار کردی :grin:

1 پسندیده

خیلی نا امید و ناراحت شدم، باز عنوان کارای میرزاخانی رو بیشتر می فهمیدم، اما کارای اینا رو فقط کلیدواژه ها رو میشناسم، حتی عنوان کار ها رو هم نمیفهمم
ولی جذابه که این همه سیستم های دینامیکی مورد توجه قرار گرفته تو جامعه ریاضیات

2 پسندیده

قبول دارم. کارهای هندسه جبری به شدت به اسمگذاری و تولید شاخه‌های هر چه بیشتر دچار شده. هرچند این کارها به سیستمهای دینامیکی ارتباط کاملی داره ولی انگیزه‌های اولیه (برای کارهای مرتبط با فیزیک) از نظریه ریسمان میاد، الان هم به نسبت قدرت زیادی در تعیین برنده‌های فیلدز دارن.

2 پسندیده