دم انواع حیوانات به چه کارشون می‌آد؟

دم دراز میمون‌هایی که تو یکی از شهرهای هند تعدادشون بیشتر از گربه‌های شهرهای ما بود، باعث شد این سوال بیاد به ذهنم. دم زیادی بلندشون به نظرم خیلی دست و پاگیر اومد، مخصوصا تو شلوغی شهر برای اون میمون‌ها که خیلی راحت چندتایی همه‌جا در رفت و آمد و از در و دیوار و سیم‌های برق آویزون بودن.

کاربردهای دم برای انواع حیوونا چیه؟
دم‌های خیلی کوتاه و خیلی بلند؟ پشمالو و قشنگ ؟ دم چه نقش حیاتی برای زندگی‌ انواع حیوونا داره؟

4 پسندیده

بعضی دم ها برای تعادل هست مثلا کانگوروها . دم بعضی از حیوانات مثلا حیوانات پستاندار درخت زی در یک سری چیز ها مثلا دور کردن حشرات یا کمک به آویزان شدن از شاخه ها به کارشون میاد. بعضی دم ها یه عضو برای کمک به شنا کردن و یک عضله پیشران هستند مثل تمساح . بعضی دم ها وسیله دفاعی هستند مثل دم عقرب . بعضی دم ها محلی برای ذخیره چربی هست . بعضی هاشون برای زیبایی و جذب جنس مخالف مثل طاووس .بعضی هاشون هم استفاده پوششی دارن مثل سنجاب ها. و یکجور علامت دادن هم میتونن باشند مثل سگ که دم تکون میدن برای تشکر.
دم پرندگان در تکیه گاه برای پرهای پرواز نقش داره. البته اشکالی نداره که چند مورد با هم به دردشون بخوره

2 پسندیده

در کنار کاربرد دم در موجودات خشکی، شاید بجز پرندگان، به نظرم دم در واقع بازمانده تکامل موجودات از کرم و مار باشه. اگر به سیر حیوانات مثل
۱. کرم :bug:
۲. مار :snake:
۳. سوسمار :crocodile:
۴. گربه :cat2:

دقت کنیم، در واقع تغییر شکل پیدا کرده از کرم و بعد مار هستند. شاید این دم در اصل بدنه اصلی بدن رو تشکیل می‌ده که بخشی از تعادل موجودات باشه (مثل سوسمار) و با فاصله گرفتن از جد مار، رفتارش تغییر پیدا می‌کنه. مثل گربه، که فکر می‌کنم تبدیل به زبان بدنش شده. و گاهی ازش برای شناسایی موجودی پشت سرش استفاده می‌کنه.

1 پسندیده