دوست دارید در صورت خرید از یه فروشگاه اینترنتی چه نوع خدماتی بهتون ارائه بشه!؟

دوست دارید در صورت خرید از یه فروشگاه اینترنتی چه نوع خدماتی بهتون ارائه بشه!؟

  • هدیه؟
  • تخفیف؟
  • ارسال رایگان؟
  • بسته بندی برای کادو؟
  • یا … (تو پاسخ بگین)؟

0 رأی‌دهنده‌

فروشگاه های آنلاین فعال در ایران صرفا دارن روی بحث تخفیف های سنگین مانور میدن که همین موضوع با توجه به سهم زیاد این صنعت در آینده نسبت به امروز قطعا تاثیرات بسیار مخربی در مورد کیفیت بازار محصولات ایران در مورد بهبود “کیفیت کالا” ایجاد کنه.

صفحه اول این سایت هارو یکبار تا پایین بررسی کنید، بجز مانور برای تخفیف دیگه هیچ موضوعی در صفحه بولد نشده.

بیل گیتس میگه در آینده فقط دو نوع شغل وجود خواهد داشت (مرجع):

  • شغل هایی که نابود شدن
  • شغل های الکترونیک

خب پس کاربر ها باید مشخص بکنن چه خدمات دیگه ای هم میتونه براشون جذاب باشه که امکان رفع این مشکلات فراهم بشه.

به عنوان مثال: من دوست دارم وقتی از یه فروشگاه اینترنتی خرید میکنم در مراحل خرید بتونم سفارش بدم که این مرسوله کادو شده با فلان طرح بیاد . 5-6 تا مدل کادو کردن هم در اختیارم باشه.

4 پسندیده

بذار اول سوالامو بپرسم بعد برم سراغ جواب سوالت:

چه تاثیر مخربی داره؟ لطفا یکم بیشتر توضیح میدی.

فکر نکنم این مورد رو بدون تحقیق و بررسی بازار و مخاطباشون انجام داده باشن. بالاخره منی که میخوام از یه فروشگاه آنلاین خرید کنم بسته به اولویتم میرم سراغ گزینه های موجود. معمولاً سهم بیشتری از بازار اولویتشون قیمت پایینتر و امنیت و سهولت دسترسیه. به نظرت اگه هر کدوم از این فروشگاه ها مثلاً بیان آپشن بسته بندی برا کادو رو پیاده کنن ضرر نکردن؟ چون قسمتی از بازار رو هدف گرفتن که کوچکتره. و البته ممکنه این بسته بندی باعث افزایش قیمت هم بشه.
چرا فکر میکنی به مدلای دیگه ای هم نیاز دارن؟ و فروشگاه هایی مثل آمازون از چه مدلایی استفاده میکنن؟

در ضمن هر کدوم از این فروشگاه ها در یه زمان مشخص شروع به برگزاری کمپین های فروش میکنن. مثلاً شب یلدا و یاعید نوروز و… البته باز هم مهمترین گزینه پیشنهادیشون تا جایی که من یادم میاد تخفیف و قیمت پایینتر بوده!

درسته که مخاطب تایین کننده نیازه ولی به نظرم یه چیزی که ذهن مخاطب رو خیلی تحت تاثیر قرار داده، تبلیغ به نفع مصرف گرایی بیشتره.

همین الان اگه بخوام از یه کدوم از این فروشگاه ها خرید کنم اولویتم اول تخفیفه بعد ارسال رایگان بعدش هدیه. به نظرم اگه شرایطی باشه که بتونم مدل کادو شدن جنس مورد نظرم رو از میون گزینه های مختلف و باحال انتخاب کنم اونوقت این گزینه به اولویت دومم تبدیل میشه. چون میخوام به کسی کادو بدمش :relaxed:


به نظرم سوال جالبی بود :+1:
شاید به جای اینکه منتظر باشیم این فروشگاه ها گزینه های دیگه ای رو هم بهمون پیشنهاد بدن به جاش سرویس و خدماتی رو مشاهده کنیم که مثلاً بعد از خرید کالا از دیجی کالا یا بامیلو، اون رو بهمون کادو پیچ شده تحویل بدن. یه واسطه الکترونیکی اون وسط.

1 پسندیده

دوست دارم وقتی از یه فروشگاه اینترنتی خرید میکنم مراحل تولید رو ببینم، و بدونم در تولید محصول از چه مواد-خدماتی استفاده شده.

اولش تخفیف رو خیلی دوست دارم ولی با روندی که الان پیش گرفتن همون ارسال رایگان هم غنیمته (بخصوص درباره دیجی کالا که غیر از اعضای خاص به بقیه ارسال رایگان نمیده جدیدا)