دوست دارید کمد تون رو خودتون طراحی کنید و سفارش بدید؟

من و همسرم در آغاز زندگی مشترکمون و در هنگام ورود به خانه جدید تصمیم گرفتیم، کمد و بعضی وسایل دیگه رو بر اساس سلیقه و نیاز خودمون سفارش بدیم. می خواستم بدونم چقدر شبیه به ما پیدا میشه؟

5 پسندیده

ما هم همین کار را کردیم. یعنی با کلی وسواس دنبال وسایلی می‌گشتیم که به خانه و آشپزخانه کوچک ما بیاید. متاسفانه موجودیت بازار با چیزی که در ذهن داشتیم خیلی تفاوت داشت. به همین خاطر مجبور شدیم یک اره برقی و چند قوطی رنگ و … هم بگیریم و بخشی از کارها را خودمان انجام دهیم.

مثلا یکی از مشکلاتی که داشتیم و هنوز برایم قابل درک نیست این است که چرا هنوز بخش عظیمی از بازار را (منظورم تهران است) مبلمان ۸ نفره و میز نهارخوری ۱۲ نفره و بلندگوهای ۳۰۰ وات (که هرگز نمی‌توان در آپارتمان از آن استفاده کرد) شکل داده است.

5 پسندیده

دقیقا. الان واقعا نیاز به یک ایکیای (IKEA) ایرانی حس می شه نه؟

3 پسندیده

بله نیازش کاملا حس می‌شود. جایی شبیه IKEA که لوازم ساده و با قیمت پایین (و البته با کیفیت) ارایه کند. یکی از دلایلی که IKEA توانسته هزینه‌ها را پایین بیاورد (و حمل و نقل را ساده‌تر کند) این است که سر هم کردن وسایل را به عهده خریدار می‌گذارد.

2 پسندیده

اوایل زندگی خیلی این کار حال میده! تقریبا خیلی از کارهامو خودمون انجام میدادیم. از ساخت کمد دیواری گرفته تا کابینت و کمد و حتی برق کشی و … . اما بعد از یه مدتی، دیگه شوق و اشتیاق این کار از دست میدین! تقریبا ۵ سال پس از شروع زندگی مشترک! پس پیشنهاد میدم پول خودتون رو برای خرید ابزار گرون قیمت دور نریزید. بهترین کاری که بهتون پیشنهاد میدم اینکه که یکم سر از کارای فنی در بیارین تا سرتون کلاه نذارن. مثلا هزینه با هزینه های نجاری و mdf آشنا نباشین حداقل ۴ برابر گرون تر براتون در میاد.

2 پسندیده

مگه آدم کلن چندبار می خواد تو کل زندگیش کمد و کابینت عوض کنه. همون اول زندگی هم اگر شوقش باشه و انجامش بدیم کافیه گرچه من بعد از چندسال اشتیاقم بیشتر شده که کمتر نشده.
نکته دوم اینکه به نظرم یکم از کار یکی سر در آوردن بدتره چون اگر هیچی ندونی راحت تر میگذره (نمیدونم راحت جونم) ولی وقتی یکم میدونی دیگه اعتماد کردن سخت میشه و چون همه چیز رو نمیدونی نمی توانی قضاوت صحیحی از صحت و سقم حرف اون اوستا داشته باشی.