راجب درمان سرطان معده از طریق رژیم گیاه خواری چیزی میدونید؟

سلام
یکی از عزیزانم دچار سرطان معده شده، و فکر میکنم تا 3 ماه دیگه بیشتر زنده نمونه.

شنیده بودم بعضی از دکترای طب سنتی که واقعا دانش دارن راهکارایی مثل رژیم گیاه خواری دارن، یعنی کلا فرد مبتلا به سرطان، گیاه خوار بشه تا آخر زندگیش.

اونها مدعی ان که با گیاه خواری گوارش و هضم راحت تر و سریع تر میشه، و بدن خودشو بازسازی میکنه.

این حرف ها از لحاظ علمی چقدر اثبات شده است؟

ببینید دوست عزیز. به نظر میرسه پروسۀ دعوای طب سنتی و طب مدرن، حالاحالاها به جایی نخواهد رسید. متاسفانه لجبازی کودکانه‌ای بین این دو طیف وجود داره. بنابراین انتظار اینکه فلان درمان طب سنتی رو چه زمان می‌تونیم با علم روز مطابقت بدیم بیهوده هست (یا فعلاً به جایی نمیرسه)
متاسفانه سنّتی‌ها بیش از حد پاشون رو از گلیمشون دراز کردن و ادعای درمان هرنوع بیماری رو دارن! اما واقعیت اینه که در بسیاری از بیماری‌ها، هیچ کاری از طب سنتی برنمیاد و از اون بدتر، خیلی وقتها با درمان اشتباه یک عارضه توسط طب سنتی، علایم بیماری(درد) رو از بین می‌بریم و آخرِ کار به جاهای خطرناکی ختم میشه (مثل سرطان)
برعکسش هم صدق میکنه. خیلی از بیماری‌ها با طب سنتی بهتر درمان میشه و کار خاصی از علم پزشکی مدرن برنمیاد.
مشکل اصلی اینه که اکثراً تصور میکنن باید بین این و اون، یکی رو انتخاب کنن. درصورتیکه هردو مکمل همدیگه هستن و بهتره تشخیص بدیم در چه جایی از کدومشون کمک بگیریم.

اگه حوصلۀ مطالعۀ متن‌های طولانی رو دارین، در این پست(پزشک یا عطار) به تفصیل و با ذکر مثال توضیح دادم

درنهایت امیدوارم تشخیص پزشکان در مورد عزیزتون اشتباه باشه و هرچه زودتر بهبودی پیدا کنن.

2 پسندیده

سلام دوست عزیز
در مورد سرطان و روش سنتی یا مدرن برای درمان این بیماری، گفته ها و شنیده ها بسیار است.
ولی چیزی که میشه از این بیماری فهمید اینه که وجود علتی در عملکرد بدن باعث این بیماری می شود. نوع تغذیه، میزان تحرک، چگونگی خواب و از همه مهمتر افکار می تونه در کنترل این بیماری نقش داشته باشد.
اینکه بشه گفت شخصی بر اثر بیماری تا چند وقت زنده می ماند، حرف بزرگی است و امیدوار باشید که با تغییر در روند زندگی تمام این گفته ها به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.
من دکتری در یزد می شناسم که تخصص اطفال و فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری دارند و با نسخه های گیاهی و دستورالعمل های غذایی بیماران متفاوتی را تحت درمان قرار داده اند.
شاید ایشان بتوانند برای عزیزتان کمکی باشند.
نام ایشان دکتر مهرداد شکیبا هست.
برای شما و عزیزتان آرزوی سلامتی و شادکامی را دارم و باور دارم که با تغییر و کنترل در نوع تفکر هر چیزی امکان پذیر خواهد بود.

1 پسندیده

سلام…انشاالله حالشون خوب میشه…دوست عزیز گیاه خواری فایده های زیادی داره اما به این معنی نیست که هرکس که گیاهخواره سرطان نمیگیره…خیلی عوامل دیگه هستن که فرد رو دچار سرطان میکنه…ولی جدا از این بحث بهتره ایشون درمانشونو از طریق پزشکی مدرن و امروزی انجام بدن چونکه طب سنتی فقط کمک به پیشگیری میکنه و نمیتونه توی این زمینه کمک کنه و هرچه دست دست کنید اوضاع بدتر میشه…درمانشونو که شروع کردن یه منبع بزرگ انرژی مثبت نیازه که بهش روحیه و انگیزه بده…مطمئنم عزیز شما هم خوب میشه فقط باید تا میتونه بجنگه

2 پسندیده

با تغذیه سالم و ورزش مرتب میشه از سرطان جلوگیری کرد؟