راهکارِ نوشتنی راحت تر در صفحات لمسی

گوشی و تبلت های لمسی پیشرفت خیلی زیادی داشتند اما هنوز که هنوزه هیچ کدوم از این ابزار ها نتونستند جای کاغذ و قلم رو بگیرن.

حتی اگر از گوشی های سامسونگ نوت هم استفاده کنید(که سازنده ی اون خیلی روی این قبلیت که نوشتن راحتی داره ادعای زیادی داره.) میبینید که باز هم راحت نیستید و یه حسی شما رو آزار میده و باعث میشه که استفاده از قلم و کاغذ رو ترجیح بدید.

شما چه مشکلاتی برای نوشتن در گوشی و یا تبلت دارید(چه با کیبورد گوشی و چه با قلم) که ترجیح میدید از کاغذ و قلم استفاده کنید؟چه پیشنهادی برای بهبود این حس دارید طوری که حاضر باشید نوشتن در گوشی و یا تبلت رو به کاغذ و قلم ترجیح بدید؟

2 پسندیده

من با گالکسی نوت کار کردم در کل بد نیست. به کاغذ ترجیح میدم چون امکان نوشتن به دلخواه و بدون توجه به مصرف فیزیکی رو میده. یه مقداری حرکت قلم ساده نیست البته.
سایز یکی از معضلاته که حتی توی نوت هم با وجود اندازه بالا هست. چیزی که خیلی تعریفش رو شنیدم ولی به دلیل قیمت بالا هنوز تست نکردم، لنوو ایکس 1. اگه کسی در موردش تجربه ای داره برام جالبه بدونم چه جوریه.

2 پسندیده

این گوشی یه قابلیتی داره و اونم اینه که وقتی که مینویسی میتونی دستت رو روی صفحه ی گوشی بذاری و بنویسی(مثل کاغذ)در این حالت، تاچ گوشی فقط با قلم کار میکنه و دست شما روش تاثیری نداره.

ولی با این حال من وقتی که روی این مدل گوشی ها مینویسم، اصلا احساس راحتی نمیکنم. شاید به خاطر اینه که وقتی که دارم روی کاغذ مینویستم، دستم روی تمام کاغذ هست و به راحتی دستم روی برگه مانور میده اما وقتی که دستم رو روی گوشی میذارم، یه مقداری از دستم از گوشی بیرون میزنه و نمیتونم به راحتی بنویسم.

شاید هم یکی دیگه از دلایلش، ضخامت گوشی باشه.(البته میدونم که ضخامت دفتر از ضخامت گوشی بیشتره اما وقتی روی گوشی مینویسم، انگار که ضخامتش اذیتم میکنه)

1 پسندیده

من که هم با note 5 کار کردم و هم galaxy note
می توان گفت موبایل به دلیل اندازه کوچیک به هیچ عنوان نمی توان جای کاغذ رو گرفت ولی فقط برای کارهای اداری یا در جلسه ها برای یادداشت برداری فوق العاده است
ولی به نطر من کسی که میخواد کلا از شر کاغذ و دفتر و کتاب خلاص بشه میتونه یک galaxy note 10 اینچی بخره و همه کاراش رو با اون انجام بده

3 پسندیده

یه مشکلی که من تو استفاده از گوشی دارم اینه که چون انگشتای بزرگی دارم همیشه خدا باید همه جمله هامو اصلاح کنم. اینه که نوشتن تو گوشی های لمسی خیلی برام آزار دهنده ست.
یه کیفی که نوشتن رو کاغذ به من میده خم شدن کاغذ زیر خودکاره. البته این اتفاق وقتی میوفته که یه دسته کاغذ زیر دسته آدم باشه. احساس تسلط میده به ادم موقع نوشتن. در حالی که وقتی میخوام با قلم گوشی تو این گوشی لمسی ها بنویسم این احساس تسلط رو ندارم.

1 پسندیده

فکر میکنم که اگر سایز کیبورد رو بشه به سایز دلخواهتون در بیارید، این مشکل حل خواهد شد و بتونین راحت تر تایپ کنید.

یک راهکاری که بعضی ها پیشنهاد دادند تا بتونیم بهتر در صفحات لمسی بنویسیم اینه که از swap استفاده کنیم:

خودم یکی دوباری تست کردم، ولی در آخر، همون نوشتن معمولی رو به این شیوه ی تایپ ترجیح دادم. تجربه ی شما از استفاده از این کیبورد چیه؟

1 پسندیده

فکر کنم این تکنولوژی اینجوریه که با تایپ یک یا دو تا حرف از یک کلمه به فرد کلماتی رو پیشنهاد میده، درسته؟

اگه درسته، آره منم از این ویژگی استفاده کردم منتها چون ترجیح میدم تکست هایی که واسه افراد میفرستم به زبون محاوره ای و صمیمی طور نوشته بشن زیاد خوشم نیومد ازش.