رفع مشکل خستگی افراد ایستاده در مترو با یه سری صندلی بادی

افراد زمان زیادی تو مترو ها سرپا وامیستن که خب برا سلامتشون مضره. با طراحی یه سری صندلی قابل حمل هم میشه مشکل این افراد رو حل کرد و هم یه درامد ساده با کلی مشتری، داشت.

چنین صندلی هایی چه خصوصیاتی داشته باشن بهتره؟

صندلی های بادی برای مترو

4 پسندیده

مهمترین ویژگیش به نظرم این هست که به خوبی قابل جمع شدن و باز شدن باشه و انقدری جا بگیره که مزاحم باقی افراد نشه.

1 پسندیده

امنیت داشته باشه. سبک باشه . قابل حمل باشه.

بنظرم اول باید مسئله یا مشکل که باعث ایجاد این فکر شده به درستی تعریف بشه، چرا ما به صندلی نیاز داریم مگه چه اتفاقی می افتد که ما نیاز به یک وسیله داریم که رویش بشینیم، اگه صندلی نیازه خوب در طراحی واگن ایجاد کنیم، اصلا چرا شرکت صندلی جدیدی اضافه نکرده؟ اصلا محیط واگن مترو چه محدودیت هایی داره؟وقتی همه روی هم سوارند راه برای حرکت اکسیژن نیست جا برای صندلی بادی پیدا میشه؟

2 پسندیده

چرا به صندلی نیاز داریم؟
سرپا بودن باعث میشه به پاها و کمرمون (اگه از حالت استاندارد ایستادن خارج شیم) فشار بیاد. یکی از دلیل های واریس رگ هاست.

اگر فضایی باشد که بشه درش به صورت استانداردی ایستاد، مثلا تکیه گاه های استاندارد، به خوبی صندلی هستن.

چرا شرکت صندلی جدیدی اضافه نکرده؟

اتفاقا اگه همه ی فضا با صندلی پر باشه، دیگه جمعیت بیش از ظرفیت نمیتونه وارد مترو شه! مشابه ون ها.

و شاید یه طراحی بهتر واگن های مترو این باشه که داخلش پر از صندلی های تاشو باشه و ظرفیت سوارشونده ها مشخص باشن. در ضمن جلوی مترو هم مشابه اتوبوس ها صف کشیده بشه.

1 پسندیده

نمی دونم تاحالا چقدر این فرصت رو داشتید تا سوار مترو کرج مخصوصا تو مواقع اوجش بشید. اتفاقا بزرگتریم معضل برای همه کسانی هستن که میشینن. باید توجه داشت که حجم مسافران ما در این مواقع یخیل بیشتر از حجم متروه و البته خیلی از مردم به دلیل خستیگی ناشی از کار راضی نمیشن تا مترو بعدی بیاد 0 دیده شده مردم حاضرن لای در بمونن تا مثلا سوار مترو سریع و سیر بشن و ده دقیقه زودتر برسن)
اگه بیایی به نشستن یه نگاه دوباره بندازیم می بینم که نشستن تو حالت عادی مستلزم مقداری خمیدگی تو بنده تا وزن نیم تنه از روی پاها برداشته بشه. این خمیدیگ یعنی گرفتن حجم بیشتر نسبت به ادمهای ایستاده و این یعنی کلی دعوا و غر و ناسزا تو مترو شلوغ. تازه از اون گذیته وقتی همه ادمها کنار هم ایستادن فشاری که به هم وارد میکنن به دیواره های کناری مترو منتقل میشه و حالا باتصور اینکه یه نفر نزدیک دیواره ها نشسته باشه و شما امکان انتقال این فشار رو نداشته باشید خیلی راحت ممکنه که در حالت ایستاده روی فرد نشسته پرت بشید.
من دارم روی حالتی فکر میکنم که بشه در حالت ایستاده وزن بلاتنه از روی پاها برداشته بشه. نمی دونه یه چیزی تو مایه های عصاهایی که ادمها در موقعی که دچار شکستگی پا میشن استفاده میکنن که باعث میشه وزن بالاتنه از روی پاها برداشته بشه.
البته من با ایده صندلی های جمع شونده هم موافقم که یه چیزی مثل ونهای مسافر کش بشه ولی با در نظر گرفتن مدت زمانی که یه قطار تو یه ایستگاه می ایسته و اینکه کمثلا یه مسافر در ردیف وسطی یه واگن نشسته باشه و برای اینکه بخواد پیاده شه مجبور باشه ده نفر رو مبجور کنه که از جاشون بلند شن و صندلیشون رو جمع کنن نشونمیده که یه مقداری مشکلات در پی خواهد داشت.

1 پسندیده

فلسفه وجودی مترو چیه؟ مسافرتهای با مسافت کوتاه و سرعت بالا،متاسفانه معضل اصلی مترو کمبود واگن و فشار بیش از حد جمعیت است و ما علاوه بر تجهیز واگن ها باید نسبت به تسطیح فشار جمعیتی اقدام نماییم، جهت استفاده از امکانات واگنی که در تابلو قید شده صندلی ۴۸ و ظرفیت ۴۸۰ چه طرحی به ذهن میرسه؟ آیا میشه با نگاه دیگری به این موضوع توجه کرد؟

درست متوجه نشدم. یه جور دیگه سوالتون رو مطرح میکنین؟

:rolling_eyes: مثلا تعداد بیشتری میله در داخل واگن ها؟ که البته لازمه میله ها طوری نباشن که مزاحم حساب شن.

ایده پردازی همین جوری: ایجاد حالت بی وزنی داخل واگن ها چطوره ؟ :wink:

شاید مثلا یه چیز مثل همون که بشه هم بی وزنی و هم میله های بیشتر. مثلا یه چیزی مث اون گهواره های کشی که برای بچه های نوزاده که بشه یه جوری به اون میله های داخل مترو اویزون شد و وزنو به اونها منتقل کنی.

1 پسندیده

اگه ایده پردازی بشه ممکنه دیگه این مشکلات و سوالات پیش نیاد.برای مثال ظرفیت این وسایل بیشتر بشه یا تعداد حرکت ها از مبدا به مقصد با سرعت بیشتری انجام بشه دیگه نیازی نیست به فکر این بیوفتیم که صندلی طراحی کنیم تا هم امنیت داشته باشه هم فضای کمی رو بگیره و مزاحم دیگران نشه و البته برای ما راحتی به ارمغان بیار

تو نگاه اول جالب به نظر میرسه …اما وقتی جا برای ایستادن نیست این وسیله اصلا کاربردی نداره …و شاید هم مزاحم باشه

1 پسندیده