روز جهانی باسوادی مبارک!

برای اینکه چیزی رو به کسی آموزش بدی حاضری رایگان این کار رو انجام بدی؟
چقدر برای یادگیری خودت وقت میذاری؟

3 پسندیده

بله، جدا از علاقه شخصی، سه ماه آموزش رایگان هم به دنیا بدهکارم، صرفا بر اساس قولی که به خودم دادم.

اگه کسی موردی پیشنهاد داشت حتما مطرح کنه. در سطح دانش آموزها، درس های فیزیک و ریاضی رو میتونم آموزش بدم. در سطح عمومی، آمادگی جسمانی و مخصوصا ارتقای فرد در حرکات مربوط به تعادل و انعطاف رو میتونم آموزش بدم و در ضمن بعضی حرکات نمایشی :wink: :man_cartwheeling: . در سطح دانشجویی میتونم بعضی مهارت های مربوط به تحقیق رو به افراد آموزش بدم و در ضمن بعضی مدلسازی ها و شبیه‌سازی‌ها در فیلد بیوفیزیک به شکل عمومی. در سطح کاری/حرفه ای هم میتونم در زمینه مدیریت جامعه یا community management بعضی مفاهیم و روش‌ها، دانشی رو منتقل کنم.

البته حاضر نیستم این کار رو هر جایی پیش ببرم! بعضی مواقع آموزش بیشتر از جنس هدر دادن منابع هست، تا یه اتفاق خوب. و حتما عیار پیشنهاد و درخواست رو بررسی میکنم. مثال ساده بخوام بزنم، چند سال پیش مادری ازم خواست در ازای ساعتی صدتومن به بچه ش به شکل خصوصی فیزیک یاد بدم. دخترش میرفت تیزهوشان! بعد از جلسه اول دیدم همه چی اکیه و این دختر اصلا نیازی به اموزش اضافی نداره و صرف چشم و هم‌چشمی کلاس خصوصی در حال برگزاری هست، قرارمون با مادر رو لغو کردم. و ۱۰ دقیقه هم وقت گذاشتم که بهشون بگم زندگی دخترت رو این طوری هدر نده! ولی خب حتی همین ۱۰ دقیقه وقت گذاشتن هم اشتباه بود :grin:

بسته به موقعیت داره، ولی معمولا متوسط روزی حدود یک ساعت مخصوص چنین چیزی به شکل تئوری هست (از طریق دنبال کردن بعضی منابع متنی و ویدیویی).

راستی ممنون از اینکه این روز جهانی رو تو پادپرس یادآوری کردی. روز جهانی باسوادی به شما هم مبارک :blush:

2 پسندیده

ممنون :pray: :blush:چقدر خوبه که سعی در انتشار آموزه هات داری . من هم به شخصه علاقه مند به مطالعه هستم ولی مونده به حوصله و جذابیت کتابش. در مورد آموزش دادن هم نمیدونم چون من یک دیپلمه هستم ولی اگر کسی ازم چیزی بخواد و انسان خوب و مشتاقی باشه رایگان در حد اون سر سوزنی که بلدم یادش میدم.

1 پسندیده

ممنون از شما. :v:

خیلی عالیه :+1: کاش بگی در چه حوزه هایی. در کمترین حالت اگه روزی خودم خواستم در اون حوزه ها چیزی یاد بگیرم حتما اول به شما مراجعه میکنم.

1 پسندیده

آخه متخصصش نیستم من مثلا بتونم به بچه های ابتدایی و راهنمایی یه چیزایی بگم مثلا ادبیات رو دوست دارم روان شناسی رو هم دوست دارم. زیست شناسی رو هم دوست دارم ورزش کردن و مدیتیشن رو دوست دارم . ولی در حد مطالعه و خودم یادگیرنده و مطالعه گر هستم بیشتر :grin:

1 پسندیده

من درس دادن رو خیلی دوس ندارم ولی اینکه با یک نفر بشینم و در مورد یک مسئله راه‌حل پیدا کنم برام خیلی لذت بخشه. این هم جزء آموزش حساب میشه؟

1 پسندیده

@yousef یادگیری و یاد دادن تو این فرآیند که گفتی هم شکل میگیره پس اینم شاملش میشه منم همینطور درس دادن رو دوست ندارم .

1 پسندیده

اون درس های فیزیک و ریاضی رو زحمتشو بکش اگه وقت داشتی :wink:

1 پسندیده

تبریک به تو، تبریک به خودم، تبریک به همه(به قول یکی از سریالای شبکه سه)
عاشق یاد دادنم ولی یکم از کار آنلاین ترس دارم. تو مرکز علوم و نجوم تابستان سال پیش با دوستامون برای بچه های ابتدایی کارگاه های آموزشی برگزار میکردیم که من بخش زیست شناسی بودم
حتی آموزش هایی رو هم در زمینه لینوکس و ایلوستریتور ضبط کردم ولی جرئت نکردم بزارم اینترنت
این مشکل رو تو نوشتن هم دارم مثلا پست های زیادی تو ویرگول گذاشتم که بعضی ها رو کاربران دوست داشتن و بعضی هاش رو نه ولی همرو باهم پاک کردم. پست های پیج اینستاگرامم همین بود.
در کل آموزش به شکل حضوری همه جوره کمک میکنم در حد توانم و شاید فراتر از آن ولی آنلاین هنوز زمان لازم دارم…

1 پسندیده