زنگ توقف داخل اتوبوس‌ها رو چطور میشه بازطراحی کرد که درست استفاده بشه؟

در موضوع یه سفر سبز چهار ساعته در تهران چه تجربه هایی به همراه داشت؟ مطرح شد که:

مشابه این اتفاق در مترو هم افتاده. دکمه ی ارتباط با راننده معمولا در متروهای کرج-تهران خراب و یا قطعه، چون مسافرا اون قدر بی رویه و بدون مورد ازش استفاده کردن که حکایت چوپان دروغگو پیش اومده: راننده‌ها دیگه اعتمادی به این هشدار ندارن!

یه بار هم در واگن خانم‌ها که از سایر واگن‌ها قطع بود آتش‌سوزی کوچکی ایجاد شد که متاسفانه تا وقتی مترو به ایستگاه بعدی نرسید نشد به کسی خبر بدن!

image

با توجه به این داستان‌ها، و با توجه به نیاز به زنگ داخل اتوبوس و یا دکمه‌ی داخل مترو برای ارتباط با راننده اتوبوس و مترو، به نظرتون چه تدبیری میشه اندیشید؟ و از نقطه نظر دیزاین، چطور میشه طراحی این فیچرها یا امکانات رو بهبود داد؟

مثلا گاهی فکر میکنم اگه مکان دکمه‌های هشدار در جلودست-ترین جای ممکن نباشه، مردم دیگه این طور بیهوده ازش استفاده نمیکنن و فقط وقتی نیاز دارن میرن سراغش.

1 پسندیده

راهش قبلا ابداع شده و آن اینکه یکبار که کسی کلید را فشار میده چراغی روشن میشه و دیگر کلیدها عمل نمیکند تا اتوبوس به ایستگاه برسد و درب ها باز و بسته شوند دوباره یکبار قابل استفاده میشود

2 پسندیده

منتظر بودم بپرسید پس چرا الان رو هیچ اتوبوسی نیست؟

1 پسندیده

این اتوبوس ها اول که وارد شده دارای میکرو سوئیچ بوده که هر وقت شوک ناگهانی به خودرو وارد شد در اثر تصادف خودرو خود بخود خاموش میشده و فقط راننده میدانسته که باید سوئیچ را ببندد و دوباره باز کند تا اتوبوس روشن شود با نا پدید شدن آن میکرو سوئیچ ها چند سیستم دیگر هم نا کار آمد شده !!!

1 پسندیده

و این قسمت برای کاهش هزینه های تولید اتوبوس رخ داده؟

1 پسندیده