زیباترین مکان طبیعی تاریخی كه ديدى، كجاست؟

زیباترین مکان تاریخی یا طبیعی که از نزدیک دیدید از نظر شما کجا بوده؟

2 پسندیده

اولین جایی که به خاطرم اومد زندان سلیمان بود

در وصف جذابیتی که برام داشت این رو اضافه کنم: در حدود 100 متر بالارفتن از کوه، بعد که میرسیدی به قله ش یه حفره بزرگ جلو روت بود. عمق حفره و بزرگیش برام تازگی داشت. داستانی هم در ادامه برامون تعریف شد که این کوه محل تبعید و زندانی شدن افراد بوده. که البته شاید از نظر تاریخی درست نباشه!

8 پسندیده

کوه های خراسان شمالی و غار
مکان تاریخی هم سد فریمان

4 پسندیده

از نظر طبیعی شبه جزیره میانکاله
میانکاله خیلی به ما نزدیکه، حدودن 30 کیلومتر و به خاطر اینکه یه زیستگاه جانوری محافظت شده است، تنوع جانوری خیلی خوبی داره؛ پاییز و زمشتون یکی از بهترین جاها توی ایران برای پرنده نگری هستش، انقدر تعداد پرنده ها زیاده که از فاصله 30-40 کیلومتری هم اگر بالای یه بلندی باشین میتونین دسته پرنده ها رو تشخیص بدید.
گفته شده که بیش از ۲۰۰ گونه پرنده توی میانکاله زندگی می کنن.
گرگ و شغال و روباه و از این دسته که همه جا هست، توی میانکاله هم هست و به همه اینا اضافه کنید دسته اسب های وحشی، پلنگ و خرس رو. بعلاوه اینکه توی فصل صید ماهی پر از صیاد ماهی هست که فضای باحالی درست می کنه. اون ماهی تازه که همون جا توی روغن زیاد سرخ میشه واقعن خوشمزه ست.

یه بخش زیادی از میانکاله با درختچه های انار خیلی قدیمی و مسن و قد کوتاه بومی پوشیده شده، میوه هایی بسیار ترش که حتی مزه اش به تلخی میزنه و مردم محلی هم بعضی وقت ها ازش برای درست کردن رب انار استفاده می کنن.

دریای خیلی تمیزی هم داره، یه نفر دیگه ممکنه چی بخواد! اینجا تقریبن همه چیز هست به اندازه کافی هم وسیعه

image
اینم دماونده که توی عکس معلومه

9 پسندیده

اگر بتونی یه معرفی با عکسهای خوب بزاری اینجا، آدمهای علاقه‌مند بیشتر آشنا میشن.

3 پسندیده

میانکاله رو زیاد معرفی کردن، با یه جستجوی کوتاه عکس های خیلی خوبی هم بدست میاد. ولی سعی ام رو می کنم که از نظر کسی که اونجا زندگی کرده بنویسم و نه یه راهنمای تور.

4 پسندیده

زیباترین مناطق طبیعی که من دیدم مربوط به استان چهارمحال و بختیاری بوده. واقعا که این استان طبیعت بکری داره.

منطقه ای هست در این استان به نام دره عشق. بسیار زیباست و آبشار معروفی به اسم آتشگاه داره. در شهرستان اردل

173191581271721161042465414124413223422142165

منطقه ی بسیار معروف دیگه پل زمانخان هست در شهرستان سامان

11082_578

تالاب چغاخور در بروجن

دشت لاله های واژگون در شهرستان کوهرنگ

و کلی مکانهای طبیعی زیبای دیگه مثل گرداب بن، پیرغار و…

5 پسندیده

همیشه دوست داشتم منطقه الموت قزوین رو ببینم، ولی وقتی دیدم انتظار این همه زیبایی و شکوه رو نداشتم، تقریباً از ابتدای مسیر(از شهر قزوین) تا خود قلعه اسماعیلیان.
مسیری پر پرپیچ و خم که قسمتیش در ارتفاعات رو باید توقف کنی تا بالای دره‌ای وسیع و عمیق پر از ابر (ابتدای صبح) رو با حوصله ببینی و نفس بکشی.


قلعه اسماعیلیان و جاش و شکلش(بالاترین نقطه صخره‌ای به شکل شتر زانو زده)، ارتفاعش و دید و اشرافی که به منطقه داره و فکر کردن به داستان انگیزه و تلاشی که برای ساخت چنین جایی وجود داشته، همه پر از اعجابه.

در همان منطقه طبیعتی جذاب از رودی خروشان در میان صخره‌هایی خاص و بلند، به اعجاب بیکران منطقه می‌افزاید، منطقه اندج.


و همینطور دریاچه وان

شاید یه قسمت جذابیت این سفر برای من این بود که بدون اینکه عکسی از منطقه دیده باشم با صحنه‌ها مواجه شدم، ولی این هم خیلی تجربه کردم که عکس تمام حس بودن در یک مکان رو ایجاد نمیکنه، پس نگران نیستم که قبل رفتن به الموت عکسش رو دیدید، هرچند حس اکتشاف و تازگی چیز دیگریست.

7 پسندیده

آتشکده آذرگُشَسپ یا تخت سلیمان ، به معنی «آتش جهنده» است. این آتشکده در استان آذربایجان غربی ایران قرار داشته و در قرن‌های پیش از فتح اعراب مهمترین مرکز دینی‌مذهبی شاهنشاهی ایران بود. این آتشکده به طبقهٔ جنگیان و سپاهیان و شاهان اختصاص داشته‌است.

21214 photo_2018-08-22_22-36-23

3 پسندیده