سرعت اینترنت شما چقدره ؟

متاسفانه کابل های تلفن منطقه ما همه کابل مسی هستن و خط تلفن ما به شدت نویز داره .

بعد از کلی آزمون و خطا و قراردادن 3 تا نویزگیر سر راه مودم تونستم سرعت اینترنت به این برسونم :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow:

سرعت نت من حدود 5 مگ هست ولی خوب اسما سرویسی که خریداری کردم 8 مگ بوده … هر چی هم پشتیبانی زنگ میزنم میگن خط نویز داره و بالاتر از این نمیره سرعت . راست هم میگن بنده های خدا SNR Margin خط 10 هست که یعنی شدید نویز داره .

جالب اینجاست که وقتی رنکینگ جهانی سرعت اینترنت رو چک میکردم میانگین سرعت اینترنت ثابت 70 مگا بیت بر ثانیه و میانگین سرعت جهانی اینترنت بیسیم 31 مگابیت بر ثانیه هست . تو کشور هایی مثل سنگاپور حتی سرعت به 200 مگ هم میرسه یعنی 40 برابر سرعت اینترنت من :grin:

قصدم از طرح این سوال این بود که به صورت مستند بتونیم یه تخمین سرعتی از اینترنت ایران داشته باشیم و ببینم آیا همه با adsl مشکل دارن یا فقط منطقه ما اینجوریه !!!

نکته مهم : تست سرعت رو حتما از این سایت انجام بدین و اگه براتون مقدور بود مثل من عکس بزارید از نتیجه

4 پسندیده

برای وایرلس ایرانسلی که استفاده میکنم:

البته واقعیتش سرعت دانلود یا آپلودی در این حد رو تجربه نکردم!! میدونی که این به سرعت دانلود فایل از سایت چه ربطی داره؟

4 پسندیده

سرعتی که اینجا می‌زنه با b کوچیک یا bit هست. میدونین که هر بایت برابر ۸ بیت هست. یعنی مثلا ۸Mbps (یا ۸مگابیت بر ثانیه) برابر ۱MBps (یا ۱مگابایت بر ثانیه) میشه.

منم چون گوشیم پر شده از گوگل پلی سخته اپی نصب کنم، به جاش از speed test اوپن سورس در اف‌دروید استفاده کردم که نتیجه‌اش این شد. راستی من نیز چون خط adsl خونه خیلی نویز داشت و سرعتش از یک مگ بالاتر نمی‌رفت، کلا از موبایل استفاده می‌کنم.

5 پسندیده

امیدوارم ریا نباشه. این سرعت اینترنت من در دانشگاه هست:

جالب این که سرعت آپلود من تقریبا دو برابر سرعت دانلود است که با نتایج شما همخوانی نداره.

البته سرعت اینترنت خانه که کلی هم بابتش پول می‌دهم فاجعه است. شب که به خانه رسیدم نتیجه آن را هم آپلود می‌کنم:

توضیح در مورد اینترنت خانه این که گاهی اوقات فیلم با کیفیت HD را هم نمی‌توانم ببینم.

8 پسندیده

ریا نباشه سرعت اینترنت من یه شرایط پایداری رو بهم داره سرویس میده. جوری که سرعت آپلود و دانلودش تقریباً با هم برابرند :grin: . البته این مورد رو هم بگم که خط تلفن محل سکونتم اینترنت ثابت رو پوشش نمیده و مجبورم از اینترنت گوشی استفاده کنم. خُب متاسفانه این رو هم باید عنوان کنم که گوشی من اینترنت 4G رو پوشش نمیده و مجبورم از همین اینترنتی که دارم استفاده کنم. نمی دونم که این تست به اطلاعاتی که ممکنه بدرد بخوره، کمکی میکنه یا نه:

6 پسندیده

اینترنت همراه اول استفاده میکنم با سرعت دانلود ۱۲ مگ بر ثانیه

2 پسندیده

عجبیه، بافر سرویس‌استریمر طول می‌کشه یا کلاً این‌طوره؟ من که با سرعت 1mbps راحت کیفیت 1080 می‌بینم، البته encode شده.

1 پسندیده

خودت مطالب رو ببری یا بسپاری به پست که بهتره :grin: معمولا اوج سرعت رو نشون میده و در حالت عادی کمتر از این هم میشه.

برای دانلود اگر از دانلود منجر استفاده بشه، سرعت بیشینه کاملا قابل دسترسه! تجربه جدیدی از دانلود ۲۰ گیگ در یک روز (نرم‌افزار متلب ۲۰۲۰) داشتم که برام جالب بود.

قطعی زیاد داره. دلیل این مشکلات این است که در جایی که زندگی می‌کنم شرکت‌های خصوصی در حیطه اینترنت وجود ندارد. اگر هم داشته باشند از همان زیر ساخت ضعیف دولتی استفاده می‌کنند. به دلیل همین نبود رقابت، شرکت‌ها هم تلاشی برای بهتر شدن نمی‌کنند.

1 پسندیده