با توجه به قیمت و کیفیت خدمات، از کجا اینترنت تهیه کنم: همراه اول یا مخابرات؟

اخیرا اپراتورهای تلفن همراه، همراه اول و ایرانسل، طرح های اینترنت بلندمدت خودشون رو حذف کردن و معدود طرح هایی که باقی گذاشتن همه با حجم های کم اینترنت هست. در ضمن اینکه بسته های ارائه شده رو هم گرون کردن.

با اینکه کمیسیون تخلفات جریمه نسبتا بالای دو میلیارد تومانی هم برای این دو اپراتور در نظر گرفته (منبع خبر)، باز هم به نظر میرسه که هر دو اپراتور شاد هستن و درامد ناشی از حذف حجم و گرون شدن بسته هاشون اون قدر بالا هست که میتونن به راحتی جریمه رو قبول کنن!

خلاصه که من هر ۳-۴ روز دارم حدود ۱۵ تومان بابت ۲.۵ گیگ اینترنت میدم و تنها استفاده ام از اینترنت هم سایت های اکثرا نوشتاری به اضافه ی ویدیوهای یوتیوب هست. با توجه به حجم مصرفی اینترنت موقع استفاده از یوتیوب خب چنین مصرفی طبیعی هست. ولی خب این معادل ماهی ۱۵۰-۲۰۰ هزار تومان اینترنت میشه! در حالی که تا یه ماه پیش هزینه اینترنتم در ماه حداقل یک سوم این مقدار بود!

متاسفانه با توجه به اینکه خط تلفنمون فیبر نوری هست و انحصار ارائه اینترنت فیبرنوری به مخابرات، نمیتونم از شاتل که بهترین خدمات ارائه اینترنت ایران رو داره بسته تهیه کنم.


به نظر میرسه بتونم طرحی مشابه با سرعت اینترنت همراه اول و همین مقدار حجم رو با قیمت نصف تهیه کنم (تعرفه های تانوما). با این توصیف ها به نظرتون برم سراغ تهیه اینترنت از مخابرات و طرح تانوما؟!

شما تجربه استفاده از خدمات اینترنت مخابرات رو اخیرا داشتین؟ چطور بوده؟

دنباله‌ی موضوع چطور از مخابرات درخواست کنیم تا نویز اینترنت رو رفع کنند؟

3 پسندیده

یکی از تفاوت‌های بین اینترنت شاتل و مخابرات وجود داره سرعت هست. شاتل یک سرعت اسمی ارائه می‌ده و در صورتی که خط جوابگو باشه، سرعت رو تا جای ممکن افزایش می‌ده.
اما مخابرات همون سرعتی که نوشته رو می‌فروشه و اجازه افزایش سرعت رو براساس قرارداد نمی‌ده. یعنی وقتی اینترنتی رو می‌خرید نمی‌شه مثل شاتل انتظار سرعت بیشتر رو داشت.

ولی در نهایت کسانی که استفاده می‌کنند مشکلی نمی‌بینم. پشتیبانیشون هم به نظرم بهتر شده از چندسال گذشته. چون از سامانه ۱۹۵ می‌تونید کوتاهی رو به وزارت ارتباطات گزارش کنید و این تا حدی پشتیبانی رو از گذشته بهتر کرده.

مقایسه قیمت اینترنت بین‌الملل شاتل، همراه اول (اینترنت ماهانه ندارد. اینترنت هفتگی به ماهانه تبدیل شد) و تانوما (قیمت هرگیگ بر اساس کل حجم):
Tanoma Price vs Shatell Price vs Hamrah Aval

بر اساس این نمودار، از حجم ۳۶ گیگ به بالا تانوما قیمت ۱۶۶۰ تومان و شاتل ۱۱۰۰ تومان داره که به نظر تانوما با سرعت ۱۰برابری و قیمت ۱٬۵برابری می‌تونه گزینه قابل تأملی باشه.

اینترنت همراه اول که از ۲۵ گیگ به بالا، گیگابایتی ۳۲۵۰ در میاد.
حالا باید شاتل موبایل و ایرانسل رو هم به نمودار اضافه کنم.

2 پسندیده

ممنون از تحلیل خوبتون :v: .

شما یا سایر دوستان اخیرا تجربه مستقیمی در گرفتن پشتیبانی از مخابرات داشتید؟ همین طور از سرعت ارائه شده اینترنت توسط مخابرات؟ چون معمولا بسته اینترنتی با یه سرعت می فروشند ولی چیزی که به دست مصرف کننده میرسه سرعت متفاوتی رو ارائه میده.

البته من هنوز طرحهای ۱۸ و ۲۴ گیگ سه ماهه ایرانسل رو از سایت گرفتم (شاید در این یه هفته عوض شده باشه). ولی درسته که ظاهرا تمایلی به ادامه این روند ندارن.

1 پسندیده

همراه اوّل هم از طریق shop.mci.ir بسته‌های بلندمدت می‌فروشه، من مخابرات نداشتم، گویا پذیرفتن نقص‌هایی داشتن و ادعا کردن برای بهبود وضعیت سرویس‌هاشون برنامه‌ریزی کردن. ADSL به نسبت قیمتش می‌ارزه؛ 200 گیگ ماهانه 50-60 درمیاد.

2 پسندیده

ممنون :ok_hand: ! از همین فروشگاه تهیه کردم. نمیدونستم خدمات سایت همراه اول با خدمات پیامکی از شماره های ۱ یا ۷۳۳ متفاوته! و معمولا چون اینترنتم تموم میشه و بعد میرم سراغ خرید اینترنت دیگه به سایت سر نمیزنم و از خدمات پیامکی استفاده میکنم.

کجا چنین تعرفه ای دیدید؟ مطمئن نیستم روی خطوط تلفن جدید (فیبر نوری و یا pcl) ADSL ارائه بشه.

من از پیشگامان گرفتم، پارسال ۶ ماهه گرفتم، از اینی که نوشتم هم ارزون‌تر بود.

1 پسندیده

از ۲۰۲۰ سوال کنین. بخش فروش. شماره رو بهشون می‌دین، می‌گن که امکانش رو داره یا نه.

1 پسندیده