سرقت تلفن همراه در تهران از کجا آب میخوره؟

ظاهرا سرقت تلفن همراه این روزها به معضلی تبدیل شده. این روزا از دوستان در گروه‌های تلگرامی زیاد میشنوم که کسی در محله گوشی کسی دیگه رو قاپیده‌، امروز هم رشته تجربه هایی در یه کانال تلگرامی دیدم از افراد مختلف که از دزدیده شدن تلفن همراه خودشون یا خانواده‌شون گفته بودن!

تو وب که میگردم، خبری از امار سرقت تلفن همراه پیدا نکردم که خودش اتفاق بدیه!

این همه گوشی دزدیده میشه برای چیه؟

یه دلیلش که حتما قیمت بالای گوشی‌های هوشمند هست، و خب جلوی این یکی رو به سختی بشه گرفت! ولی یادمه بچه که بودیم یه زمانی بود که دزد طلا و گردنبند تو خیابونا زیاد شده بود و دختربچه‌های زیادی در اثر حمله‌ی یه دزد به گردنشون و یا دستشون آسیب بدنی دیده بودن. مامان-باباها از یه جایی دیگه به بچه هاشون طلا-جواهر آویزون نمی‌کردن که تصمیم خیلی عاقلانه‌ای بود.

حالا درباره گوشی هم چنین رویکردی جواب میده؟ یعنی ممکنه اگه کسی تلفن همراهش رو تو در و خیابون بروز نده دزدی‌ها کمتر شه؟ و یا اگه افراد گوشی‌های عادی (مثل نوکیاهای قدیمی که فقط برای تماس صوتی مناسب هستن) داشته باشن برای تماس‌های خیابونی‌ چی؟

ایده‌ی دیگه‌ای در این باره به ذهنتون میرسه؟ روشی برا جلوگیری از سرقت گوشی همراه و آسیب‌های مختلفی که در اثر این اتفاق به مالباخته‌ها وارد میشه؟

راههای جلوگیری از سرقت تلفن همراه

4 پسندیده