شبکه‌ای بین آدم ها و کالاهای در حرکت برای کاهش هزینه های انتقال مواد

سلام و عرض خسته نباشید. دوستان من یک ایده ای به ذهنم خطور کرده خواستم اینجا مطرح کنم و از همه ی شما میخوام به عنوان یک منتقد به این ایده نگاه کنید و اونو نقد کنید.

ایده: در روز آدم ها یک مسیری رو طی میکنن تا به مقصدشون برسن (مثلا دانشجوها تا دانشگاه، کارمندا و دیگر افراد تا محل کار). در این بین یک سری کالاهایی هم هست که دست بر قضا از همون مسیر از یک مبدایی به یک مقصدی میرسند. ما میتونیم از طریق لینک کردن آدم ها با یک سایت با یک تیر دو نشان بزنیم. اون کالا توسط اون فرد به مقصد برسه که در این صورت هم اون فرد به کارش میرسه هم یه پولی دریافت میکنه از طرفی صاحب اون بسته و کالا هم پول کمتری بابت حمل پرداخت میکنه!

شبکه ی بین آدم ها و کالاها

3 پسندیده

چطوری مطمئن باشم که وقتی یه بسته رو به یه نفر می سپارم حتما به مقصد می رسه؟
مثلا وقتی طرف حسابم پست باشه مشخصه که اگه به مقصد نرسید برم سراغ کی. اینجا چه باید بکنم؟

توی این سیستم به شما چی برسه خوشحال میشید؟ یعنی شما چطوری از این سیستم پول در میارین؟ به اینجاهاش هم فکر
کردین؟

در کل ایده خوبیه ، امنیت سیستم رو بشه برقرار کرد خوب میشه

1 پسندیده

احتمالا منظور شما کالاهای کوچک و داخل شهری باشه، خارج شهری که اتوبوس ها کار مشابهی انجام می دن.

سوال شما برای چقدر پول حاضری یک ساعت و نیم در روز وقت بگذاری یک کاری که درش یادگیری و امنیت شغلی نیست رو انجام بدی؟ پست چقدر می گیره برای این کار؟؟؟ پیک چقدر می گیره که مثلا ده تا کالا رو به ده نفر در یک منطقه تحویل بده؟

تازه شخصی که اومده حمل و نقلش رو بر این اساس گذاشته از کجا بدونه لنگ نمی مونه، یا گیر آدم ناجور نمی افته؟
باید اختلاف قیمت و ارزش زیادی اتفاق بیفته که شخص حاضر باشه تو این سبک کالا ارسال کنه، برای یک مورد یا دو مورد اشکالی نداره ولی بیشترش …

1 پسندیده

مهندس نرم افزاری میشناسم که روی پیاده سازی ایده ی مشابهی تحقیق کوچکی انجام داده بودن، ممکنه بتونن بهتون بگن که چی شد که از پیاده سازی چنین طرحی منصرف شدن.

@Karim_Pazoki

شاید اگه به جا اینکه رو هر آدم در حال جابجایی مانور بدی، دنبال گروه خاصی از افراد، مثلا سواره ها (ماشین-دار ها) باشی جواب بده. یعنی uberی بسازی برای بسته ها و سواره ها. مخصوصا که هنوز uber موفقی برای انسان ها تو ایران پا نگرفته، به دلیل مسئله ی اعتمادسازی، و شاید اعتمادسازی برای بردن بسته ها راحت تر از اعتمادسازی برای حمل انسان ها باشه.

1 پسندیده

ممنون از همه دوستان.
فکر کنم بزرگترین مسئله این کار بحث اعتماد سازی بین طرفین باشه.سیستم های مشابه برای اینکار وجه ضمانتی متناسب با اهمیت اون کار درنظر میگیرن(مثلا معاملات اتی).بازم ممنون بخاطر مشارکتتون.متشکرم.

تجربه شخصی ـم اینه که تا اجرا نکنی نمیفهمی واقعن ایده خوبیه یا نه!: ))
بنظرم یه کانال یاگروپ تلگرام بزن، آشنایان رو اد کن (مثلن 100-200 نفر) و ببین در عمل چه اتفاقی میفته.

2 پسندیده

ما وقتی یه جنس سفارش میدیم( بین شهری)
با پست یا باربری که دستمون میرسه بارها اتفاق افتاده با اینکه هزینه بیمه رو به کرایه اضافه میکنن میبینی که بار یا شکسته و یا خراب شده.
نه فرستنده و نه باربری مسولیت رو قبول نمیکنه
چه برسه به این مدل که توسط یه شخص سوم

چرا هیچی سر جای خودش نیست؟