شغل کاذب چیه؟ چرا دلالی و واسطه‌گری در ایران این‌همه سوددهی داره؟

شغل كاذب چيه؟؟؟

چرا واسطه گري(دلالي) در ايران اينقدر سوددهي داره؟؟؟ آیا این وضعیت فقط در ایران به این شکله؟ در جاهای دیگه، وضعیت به چه شکلیه؟

5 پسندیده

به دلیل شفاف نبودن قوانین پولی و مالی ،عدم ثبات نرخ تورم و ارز و وجود روابط بجای ضوابط افرادی مثل خودم که شغل ثابتی هم دارند به فکر می افتند که برای جلوگیری از کاهش ارزش پولشون به مثلا خرید و نگهداری ارز،پیش خرید سکه طلا ،سهام و … روی بیارند که حداقل ارزش پولشون حفظ بشه
وگرنه من نوعی اگر بدونم طی 10 سال آینده همه چیز قابل پیش بینی هست، آینده بچه‌هام تامینه و صد تا فکر دیگه که تو جامعه باعث تشویش عامه مردم شده
آنوقت میرم سفر ،گردش خوش گذرانی …
بله میشنویم که دلالی زیاد شده ولی ریشه ها باید بررسی بشه بنظرم.

4 پسندیده

آقای دکتر محسن رنانی در کتاب خودشان “بازار نابازار” معتقدند که ما در کشور خودمان مفهومی به نام اقتصاد نداریم . علم اقتصاد یک سری پیش شرطها دارد که اگر در جامعه‌ای وجود داشت ، با کمک این علم میتوان دلیل مشکلات را فهمید ، راه‌حل آن را تشخیص داد و در حیطه علم مدیریت آن راه‌حل‌ها را اجرایی کرد . اما اکثر این پیش شرط‌ها در کشور ما وجود ندارد پس علم اقتصاد هم حرفی برای گفتن ندارد . خب در چنین وضعی هراتفاقی ممکن است رخ دهد .

وقتی اقتصاد علمی در کشور ما تعریف نشده است پس امور مالی و بانکی ما صحیح و علمی نیست ، چرخه تولید نداریم ، نحوه توزیع ثروت معیوب است و قیس علی هذا . این وسط دلالی ، سرمایه‌گذاری بر روی خرید دلار ، فساد مالی و اداری و … گسترش پیدا میکند .

2 پسندیده