شما با زباله های گوشت و استخوان چی کار میکنین؟

بسیاری از زباله ها و پسماند ها قابل استفاده هستند. مثل پلاستیک که قابل بازیافت است و مواد آلی که در شهرها دور ریخته میشوند و میتوان از آن برای تولید کمپوست (کود) استفاده نمود.
اما زباله هایی که شامل گوشت و استخوان هستند قابل کود شدن یا بازیافت نیستند. از این زباله های چگونه میتوان استفاده نمود؟

10 پسندیده


نمی‌دونستم! مگه توسط حیوونای بیابون خورده یا با دفن کردن تجزیه نمیشن، چه آسیبی به طبیعت میزنه؟

8 پسندیده

ما یه پارک نزدیکمون هست که همیشه توش پر گربه ست معمولا اینجور چیزارو میبریم اونجا کلی هم استقبال میشه ازش :sweat_smile:. البته چون محیطش باز هست فک نکنم باعث آلودگی محیط و بدقیافه شدنش بشه. دیدم بقیه هم همین کارو میکنن ولی پارک همیشه تمیزه.
یا وقتی زباله ها رو میذاریم بیرون این مدلیاشو جدا میذاریم که گربه های محل برن سراغ همون و بقیه مشماهارم پاره نکنن

9 پسندیده

استخوان ها و گوشت های زباله میتوانند برای حیوانات اهلی که در دور و اطرف مان به وفرت پیدا میشوند، غذای خوبی باشند و ما هم معمولا این کار را میکنیم زباله های گوشت و استخوان را میبریم خدمت سگ و گربه های مان.

6 پسندیده

من گوشت قرمز واقعا کم مصرف می کنم و دوست ندارم.
گوشت مرغ هم مصرف می کنم ولی کم اگر استخوان داشته باشه بی تعارف استخوان ها رو هم میل می کنم. :sweat_smile:

6 پسندیده

تا جایی که میدونم میشه ازشون غذای دام تهیه کرد :thinking: اما اینکه این کار انجامش چه فرآیندی داره رو نمیدونم

حتی استخوان ران؟ :thinking: چجوری دقیقا؟ سبک خوردنش رو توضیح بدید و اینکه چرا اینکار رو میکنید خاصیتی درش هست یا دلیل خاصی هست یا از روی علاقه؟ :sweat_smile:

3 پسندیده

نمی دونم خاصیت داره یا نه.
ولی خانومم مرغ رو طوری می پزه که استخوناشم نرم میشه و خوشمزه ست. منم از طفولیت عادت داشنتم و همچنان به این عادت ادامه میدم.

5 پسندیده

همین که مشکلی ایجاد نکرده مطمئنم خاصیت دارش میکنه :thinking: مغز استخوان از خوردنی های با ارزش غذایی بالا حساب میشه و خود من هنوز در طول حیات نتونستم امتحانش کنم :grin: به قول قزوینی ها ایلیگ(مغز استخوان گوشت ران گوساله یا گوسفند که ژله ای است)
خیلی لیزه :zipper_mouth_face:

6 پسندیده

همسر مناسب دوران تحریم و گرونی :joy::joy::joy:

5 پسندیده

این مواد به سرعت فاسد میشن و فرصت استفاده اونها توسط حیوانات زیاد نیست و با توجه به حجم زیاد تولید این نوع ضایعات امکان مرتفع کردن این مشکل صرفا با تغذیه حیوانات ولگرد امکان پذیر نیست.
در صورتی که این موارد در حجم بالا یا با پوشش مواد غیر قابل تجزیه دفن بشن دچار فساد میشن که این نوع فساد بسیار خطرناک هست و باعث بروز و رشد انواع بیماری ها میشه. برای مثال فرض کنید یک بطری شیر که محتویات درونش تاریخ مصرفش گذشته یا فاسد شده و با همون بطری دور انداخته میشه. این شیر تغذیه یا تجزیه نمیشه و زمانی که اون بطری باز میشه محتویات درونش تبدیل به مجموعه ای از سموم خطرناک شده
مسائل زیادی هستن که تجزیه طبیعی این مواد رو دچار مشکل میکنند. مثلا گوشت سرخ شده که مقداری روغن سرخ کردنی درش باقی مونده توسط بسیاری از موجودات ذره بینی تغذیه نمیشه یا باعث آسیب به این موجودات میشه.

فساد حاصل از این مواد به سرعت میتونه با آب به منابع آبی برسه و باعث بروز مصمومیت های شدید و خطرناکی بشه

5 پسندیده

خوبه بنده هم غضروف رو میخورم.بخصوص غضروف مرغ که خیلی بنظرم خیلی خوشمزه هست. ولی استخوان رو امتحان نکردم.

2 پسندیده

کار خاصی انجام نمیدیم :thinking: بعدا حشرات و گربه ها و پرندگان خودشون میرن میخورن

اکثر ماها این زباله هارو یا جلو سگ و گربه میریزیم و یا همراه با بقیه زباله ها میریزم تو سطل آشغال. ولی راه هایی هم برای استفاده بهینه از این مواد وجود داره. من خودم تو باغچه حیاط خونه چاله بزرگی کندم و اونارو زیر خاک دفن می کنم تا بعد یه سال تبدیل به کود بشه بریزم پای درختا. البته مصرف گوشت ما پایینه و اگه مامانم نریزه جلو گربه ها این کارو انجام میدم. و البته باید تو این کار به جلوگیری از بروز بیماری ها هم توجه بشه برا همین تو عمق زیاد دفنش میکنم.
یه راه دیگه که امروزه تو صنعت ازش استفاده میشه آسیاب کردن این زباله هاست. زباله های آسیاب شده رو هم بعنوان خوراک دام میدن به خورد مرغ، گاو و گوسفند.

1 پسندیده