شما تا حالا به سطل تفکیک زباله برخوردین؟

در ادامه‌ی موضوع ایده پردازی برای تفکیک پسماند در محوطه دانشگاه شریف، دوست دارم ببینیم آیا افراد مختلف تجربه استفاده از سطل تفکیک زباله رو داشتن؟ اگه داشتن تجربه شون در استفاده از این سطل ها چه جوری بوده؟

مشاهده

ما تو دانشکده مون یه سری سطل های بازیافت کاغذ بود، تا دانشجوها کاغذهاشون رو بندازن توش. این سطل ها تعدادش به هر دلیلی (که فکر کنم عمدتا مربوط به هزینه ش بود) کم بود و فقط تو راه پله های هر طبقه از دانشکده قرار داشت. در ضمن یه سطل زباله هم کنارش بود که عینا شبیه هم بودن! و تنها تفاوتشون در یه برچسب کاغذی بود که روی بدنه ی سطل چسبونده شده بود.

اوایل که سطل ها اومده بود، افراد به خوبی استقبال کردن و کاغذها و زباله ها رو در سطل های جدا مینداختن. ولی بعد مدتی (از مرتبه ی چند ماه) برچسب سطل ها ور-اومد و دیگه معلوم نبود چی به چیه! و لازم بود افراد تو زباله های داخل سطل کند و کاو کنن که متوجه شن چی به چیه. و باالتبع زباله ها شروع کردن به قاطی شدن و … .

چند سال بعدترش، یه سری سطل نارنجی به عنوان سطل کاغذ گذاشتن. ولی متاسفانه، تعداد این ها حتی از سطل های قبلی هم کمتر بود! و خب همه حوصله شون نمیشد کاغذهاشون رو بریزن توش.

(خودم از هیچ کدوم از سطل ها چندان استفاده ای نبردم. کاغذهام رو دیر به دیر مینداختم دور و نهایتا یکی-دو تا بود تعدادش و حوصله م نمیشد تا کنار سطل برم برا دور ریختنشون.)

پرسش

تجربه یا مشاهده ی شما چیه؟

آیا سطل های تفکیک سر راهتون داشتین؟‌ تحویلشون گرفتین یا نه؟ چرا؟

3 پسندیده